אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ח 7961-07-15 מדינת ישראל נ' האנייה Marianne

ת"ח 7961-07-15 מדינת ישראל נ' האנייה Marianne

תאריך פרסום : 07/03/2016 | גרסת הדפסה
ת"ח
בית משפט לימאות חיפה
7961-07-15
29/02/2016
בפני השופט:
רון סוקול

- נגד -
המבקשת:
מדינת ישראל
עו"ד ה' מסורי מפרקליטות מחוז חיפה
המשיבה:
האנייה "Marianne" באמצעות בעליה מר צ'רלס אנדראסון
עו"ד ג' לסקי
החלטה
 

 

1.ביום 29.6.2015 נעצרה הספינה Marianne על-ידי ספינות של חיל-הים הישראלי, נתפסה והובלה לנמל אשדוד. ביום 5.7.2015 הגישה המבקשת – מדינת ישראל – בקשה למתן אישור של בית המשפט להחרמת האנייה בהתאם להוראות חוק המלקוח הימי 1864 (Naval Prize Act 1864).

 

2.ממועד תפיסתה, הוחזקה הספינה על ידי כוחות חיל-הים ברציף חיל-הים בנמל אשדוד. ביום 28.9.2015 התגלה כי מים חודרים אל תוך הספינה. ניסיונות שנעשו על מנת לעצור את חדירת המים נכשלו. על מנת למנוע את טביעתה הוחלט על ידי המבקשת למשותה מהמים. ביום 1.10.2015 נמשתה הספינה בעזרת מנופים ומאותו מועד היא מונחת על הרציף בנמל.

 

3.הבקשה שעומדת להכרעה בפניי הינה בקשת המבקשת למתן הוראות כיצד לנהוג בספינה. לבקשה צירפה המבקשת את חוות דעתו של המומחה, השמאי מר ליאור בן נון, אשר התבקש לחוות דעתו בדבר היקף הנזקים לספינה ועלות תיקונם.

 

בחוות דעתו מיום 16.11.2015 מציין השמאי בן נון כי הספינה נבדקה על ידו בדיקה ויזואלית. מדובר בספינה בנויה מעץ. בהעדר מסמכים של האנייה ונתונים נדרשים, ערך השמאי את הערכותיו על סמך אותה בדיקה חיצונית וקבלת מידע על ספינות דומות.

 

4.השמאי בן נון ציין בחוות דעתו כי במועד הבדיקה הוסרו מהספינה מערכות שונות ואוחסנו במכולה. מערכות אלו לא נבדקו על ידו וקשה להעריך עד כמה ניזוקו בשל חדירת מי הים.

 

השמאי הוסיף כי מצא סימנים לחדירת מי ים מאזורים רבים. עוד ציין, כי בתוך הספינה נותרו שרידים של מי ים שלא נשאבו.

 

5.השמאי העריך כי על מנת לתקן את הספינה יש להובילה למספנות ישראל בחיפה, שכן אין אפשרות לתיקונה במקום הימצאה. העברת הספינה לחיפה מחייבת הובלה בדרך הים באמצעות דוברה. עוד ציין כי רק לאחר הובלתה לחיפה ופירוק מכלוליה, ניתן יהיה להעריך את התיקונים הנדרשים במנוע הספינה ובשאר המכלולים.

 

את חדירת מי הים יש לתקן באמצעות פירוק הלוחות הפגומים, החלפתם והרכבת דפנות חדשות. השמאי העריך כי יידרשו כ- 30 ימי עבודה של 4 עובדים בכל יום.

 

6.מר בן נון העריך כי עלות ההובלה של הספינה בדרך הים הינה כ- 140,000 ₪, ועלות תיקון הדפנות הינה כ- 144,000 ₪ נוספים. כמו כן, נדרשות עבודות תיקון של המתקנים השונים, עבודות ניקוי וכדומה. עלות כל העבודות הוערכה על ידו בכ- 379,000 ₪. השמאי אמד גם את שווי הספינה ומצא כי שוויה במצבה הנוכחי הינו כ- 100,000$ בלבד.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ