אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 9951-10-12 יניב פורת נ' קו מנחה - בורסה גרף בע"מ

ת"א 9951-10-12 יניב פורת נ' קו מנחה - בורסה גרף בע"מ

תאריך פרסום : 25/05/2015 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום פתח תקווה
9951-10-12
20/05/2015
בפני השופטת:
ליאת הר ציון

- נגד -
תובע:
יניב פורת
עו"ד תומר אפדלוף
נתבעת:
קו מנחה - בורסה גרף בע"מ
עו"ד עופר לריש וסיוון נוימרק
פסק דין
 

 

1.לפני תביעה כספית שעילתה הפרת זכויות יוצרים. התובע טוען כי הנתבעת העתיקה לאתר האינטרנט שלה גרפים וניתוחים שפרסם באתרו "בטא בורסה" http://www.betabursa.co.il בניגוד לדין.

 

רקע עובדתי:

 

2.התובע עוסק בהשקעות שוק ההון ובפרסומים וניתוחים של מניות אינטרנטיים ייעודיים. התובע הקים את אתר "בטא בורסה", בו הוא מפרסם מעת לעת ניתוחים והארות בנוגע למניות, מטבעות, מדדים וסחורות הנסחרות בבורסה הישראלית.

 

3.הנתבעת הינה חברה פרטית העוסקת בהפעלת אתר אינטרנט- http://www.bursagraph.co.il (להלן: "האתר"), אתר כלכלי-פיננסי במסגרתו מוענקים למשתמשי האתר שירותים וכלים לניתוח מגמות שוק ההון באמצעות ניתוח טכני של מדדים שונים המאפשרים חיזוי ומחקר מגמות.

 

4.הנתבעת מעניקה שירות בתשלום למשתמשים פרטיים ומוסדיים בתוכנת ה"בורסה גרף לניתוח טכני" (להלן: "התוכנה"). התוכנה הינה פרי פיתוחה של הנתבעת והיא מאפשרת ניתוח של מגמות מסוימות בשוק ההון ביחס למניות ספציפיות על בסיס נתונים הקיימים במערכות הנתבעת הנאספים ממקורות חיצוניים. הפלט של התוכנה והביטוי לאותו ניתוח נעשה באמצעות גרפים באמצעותם ניתן לבצע חיזוי של מגמות שוק.

 

5.התובע הצטרף לשירותי התוכנה של הנתבעת ביום 31.1.2010, באמצעותה פרסם ניתוחים והארות באתרו - "בטא בורסה", בנוגע למניות, מטבעות, מדדים וסחורות הנסחרות בבורסה הישראלית.

 

6. לטענת התובע, ביום 20.4.2012 הבחין התובע כי הנתבעת העתיקה לאתרה במשך כשבועיים גרפים שפרסם באתרו, ולצדם ניתוחיו האישיים לגרפים. במרבית ההעתקות, הנתבעת לא נתנה לתובע קרדיט על יצירותיו, אלא אף לקחה את הקרדיט לעצמה.

 

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, בחומר הראיות בפני, בחקירות הצדדים וכן בסיכומיהם, אני סבורה כי על התביעה להתקבל, וזאת מהטעמים המפורטים להלן:

 

האם התובע הוא בעל זכויות היוצרים בגרפים ובניתוחים?

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ