אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 58584-01-12 ז' נ' משרד החינוך והתרבות/חשבות ואח'

ת"א 58584-01-12 ז' נ' משרד החינוך והתרבות/חשבות ואח'

תאריך פרסום : 09/09/2015 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום ראשון לציון
58584-01-12
19/04/2015
בפני השופטת:
מיכל עמית - אניסמן

- נגד -
התובעת:
י' ז'
הנתבעים:
1. מדינת ישראל – משרד החינוך והתרבות
2. ענבל חברה לביטוח בע"מ
3. בית הספר יחידני
4. עיריית יבנה
5. איילון חברה לביטוח בע"מ

פסק דין
 

 

תביעת נזיקין, שעניינה נזקי גוף אשר נגרמו לתובעת כתוצאה מפגיעת אבן, שיידה לעברה תלמיד בית-הספר יחידני בעיר יבנה, בו למדה.

בישיבת ההוכחות מיום 1.3.15 ניתן תוקף של החלטה להסכמת הצדדים בדבר "קיבוע הנזק בסך של 611,000 ₪ כולל הוצאות ושכ"ט עו"ד". כמו כן, הוסכם כי "התיק ימשיך להתנהל בכל הנוגע לחלוקת האחריות בין הנתבעות בינן לבין עצמן" (עמוד 9 לפרוטוקול בשורות 14-17).

אשר על כן, הסוגיה היחידה שנותרה להכרעה בנסיבות העניין היא סוגיית חלוקת האחריות שבין הנתבעים לבין עצמם.

 

רקע עובדתי וטענות הצדדים

1.במועדים הרלוונטיים לתביעה הייתה התובעת, ילידת 2.9.1955, תלמידת כיתה ו' בבית-הספר יחידני בעיר יבנה (להלן: "בית-הספר").

 

2.ביום 20.11.06, במהלך ההפסקה ובמסגרת לימודיה בבית-הספר, עת שהתה התובעת בכיתתה (להלן: "הכיתה"), נזרקה אבן על ידי תלמיד בית-הספר, מחצר בית-הספר אל תוך הכיתה, דרך החלון, אשר פגעה בעינה של התובעת (להלן: "האירוע"), ונגרם לה נזק גוף.

 

3.כל צוות המורים בבית הספר, לרבות מנהלו, מועסקים על ידי משרד החינוך, הנתבע 1, ואילו הגב' צביה דוידי, סייעת לתלמידי החינוך המיוחד בבית-הספר, אשר נטען לגביה כי נכחה בחצר בית הספר ממנה הושלכה האבן בעת האירוע, הועסקה על-ידי עיריית יבנה (להלן: "הגב' דוידי").

 

4.בתצהירה, טוענת התובעת, כי מיד לאחר האירוע, יצאה מחוץ לכיתה אל הרחבה הפנימית של בית-הספר, שם פגשה את הגב' דוידי, אשר ליוותה אותה לחדר המורים לצורך קבלת טיפול רפואי ראשוני (סעיף 8 לתצהיר).

 

5.הנתבעים מגלגלים האחריות לקרות האירוע האחד לפתחו של משנהו. הנתבעים 1-3 טוענים, כי אין להטיל האחריות לפתחם, שעה שהנהלת בית-הספר פעלה כראוי בכך שחילקה את בית-הספר לאזורי השגחה, כאשר בכל אזור מונה מורה תורן, לצורך השגחה על התלמידים בזמן ההפסקות.

 

6.לטענתם, האחריות לאירוע רובצת במלואה לפתחה של העירייה, מעסיקת הגב' דוידי, שעה שזו לא נכחה בחצר בית-הספר במועד האירוע, על אף ששימשה אותה העת כמורה תורנית בחצר, באזור הסמוך לחלון הכיתה בה שהתה התובעת. בכך, לטענתם, התרשלה הגב' דוידי במילוי תפקידה (ראה סעיף 5 לסיכומים מטעם הנתבעים 1-3).

 

7.מנגד, טוענים הנתבעים 4-5, כי לא הוכחה הטענה, לפיה הגב' דוידי היא אשר שימשה מורה תורנית בחצר בית הספר באזור הסמוך לחלון הכיתה וממילא לא הוכח, כי התרשלה במילוי תפקידה (סעיפים א'-ב' ו- ד' לסיכומים מטעם הנתבעות 4-5). מכל מקום, טוענות הנתבעות 4-5, כי האחריות לאירוע רובצת לפתחו של משרד החינוך, באשר ההחלטה בדבר שיבוץ מורים תורנים והאחריות למעשיהם מונחת על כתפי הנהלת בית-הספר (סעיפים ג' ו- ו' לסיכומים מטעם הנתבעות 4-5).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ