אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 55047-03-12 יהודה ואח' נ' עין העמק

ת"א 55047-03-12 יהודה ואח' נ' עין העמק

תאריך פרסום : 31/01/2016 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום עפולה
55047-03-12
27/01/2016
בפני השופטת:
שאדן נאשף-אבו אחמד

- נגד -
תובעים:
1. מנחם יהודה
2. גדעונה יהודה

נתבע:
ועד מקומי עין העמק
פסק דין
 

 

לפניי מונחת תביעה שעניינה השבת כספים ע"ס 57,258 ₪ שהופרשו מכספי פיצויים שקיבלו התובעים ממינהל מקרקעי ישראל והועברו לוועד מקומי עין העמק (להלן: "הנתבע" או "הועד המקומי"), על פי כתב התחייבות מיום 19.7.04 עליו חתמו התובעים, בעלי נחלה במושב עין העמק (להלן: "התובעים"), כשייעודם של כספים אלה הינו תכנון וביצוע תכנית מפורטת ליישוב (תכנית ת.ב.ע) הכוללת בין השאר עבודות מדידה וסימון גבולות להסדרת מחלוקות וסכסוכים.

 

סכום התביעה מורכב מסך של 71,950 ₪ (הסך של 57,258 ₪ משוערך מיום 4.10.07 ועד מועד הגשת התביעה ביום 30.3.12) ובתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום, סך נוסף של 10,000 ₪ בגין עוגמת נפש שעל-פי הנטען נגרמה לתובעים עקב עיכוב התכנית האמורה, וכן הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בגין ניהול ההליך דנן.

 

העובדות שאינן במחלוקת

 

התובעים, הינם כאמור בעלי נחלה הידועה מס' 17 במושב עין העמק שירשו את הזכויות בה מהוריו המנוחים של התובע מכוח היותו בן ממשיך (עדות התובע בעמ' 5, ש' 24-28).

 

ביום 19.09.2007, במסגרת הסדר פיצויים עם מינהל מקרקעי ישראל, קיבלו התובעים, שהינם חברי מושב עין העמק ומקבוצת הזכאים על פי ההסדר האמור, פיצויים בסכום של 515,310 ₪, שהועברו לחשבון נאמנות על שם עו"ד דורון אלקיים (להלן: "חשבון הנאמנות"). הסדר הפיצויים האמור מקורו בהסדר קרקעות לפינוי שטחים בחזקת עין העמק בתכניות המכונות 'שער הגיא' ופארק תעשיה 'מבוא הכרמל' (גב/מ 299 דרך ת.מ 8392), שבמסגרתו החליט המינהל כי תשלום הפיצויים בגין הפקעת קרקעות יהיה באופן פרטני מול המחזיקים בקרקע בלבד, וזאת באמצעות חשבון נאמנות שייפתח ע"י עו"ד זיו ברגמן ודורון אלקיים (להלן: "הסדר הקרקעות").

בהתאם לכך, בסמוך לחודש יוני 2004 חתם התובע על 'כתב ההתחייבות' ולפיו "כל חבר שנמנה בהסדר האמור לעיל מתחייב להפריש 10% לועד מקומי מושב עין העמק מסה"כ תשלום הפיצויים שיקבל וזאת לאחר ששילם את כל המיסים הישירים". עוד נקבע שם ועל כך אין מחלוקת, כי "תשלום זה יועבר לקופת הועד המקומי וייעודו לטובת תכנון וביצוע תכנית מפורטת ליישוב- תוכנית ת.ב.ע הכוללת בין השאר עבודות מדידה וסימון גבולות להסדרת מחלוקות וסכסוכים" (להלן: "כתב ההתחייבות").

 

לאור האמור, חתם התובע על כתב ההתחייבות ובו נאמר: "נותן בזה הוראה בלתי חוזרת לעו"ד זיו ברגמן ועו"ד דורון אלקיים להעביר לחשבון ועד מקומי מושב עין העמק 10% מסכום הפיצויים שאקבל לאחר תשלום המיסים הישירים, לטובת ביצוע תוכנית זו". עוד נאמר שם, כי "כתב התחייבות זה נחתם בנוכחות עו"ד זיו ברגמן ועו"ד דורון אלקיים, וזאת לאחר שהוסבר לחבר את תוכנו ומשמעותו של כתב זה" (ההדגשות שלי- ש.נ).

 

אמנם, כתב ההתחייבות נחתם כאמור בשנת 2004, ברם כספי הפיצויים בגין הסדר הקרקעות התקבלו בחשבון הנאמנות של עורך הדין אלקיים רק בחודש דצמבר 2006, ומתוכם הופרשו הניכויים המתחייבים, כאמור בכתב ההתחייבות, לרבות העברת סכום של 57,258.15 ₪ לוועד מושב עין העמק, הוא הסכום העומד ביסוד התביעה דנן, לצורך מימון הכנת תכנית תב"ע יישובית (ראו: מכתב עו"ד דורון אלקיים לתובעים מיום 19.9.07). קבלה בגין העברת הסכום האמור לוועד המקומי ניתנה ביום 4.10.07, הוא מועד ההעברה המחייב כאן. יתרת כספי הפיצויים הועברה לתובעים ביום 19.09.2007.

 

עיקר טענות הצדדים

 

התובעים אינם מכחישים את חתימתם על כתב ההתחייבות, אך טוענים כי בניגוד לטענת הנתבע, מדובר בכתב התחייבות שאינו בלתי חוזר, הכולל הוראה בלתי חוזרת לטובת עורכי הדין ברגמן ואלקיים להעביר לנתבע את הסכום המיועד למימון תכנית התב"ע של היישוב, אולם כתב ההתחייבות אינו מכיל בחובו כל הוראה בלתי חוזרת כלפי הועד המקומי ביחס לסכום האמור.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ