אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 43044-10-10 פסטרנק ואח' נ' משרד התחבורה/המינהל לבטיחות בדרכ ואח'

ת"א 43044-10-10 פסטרנק ואח' נ' משרד התחבורה/המינהל לבטיחות בדרכ ואח'

תאריך פרסום : 13/01/2015 | גרסת הדפסה
ת"א
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
43044-10-10
19/11/2014
בפני השופטת:
אסתר דודקביץ

- נגד -
התובעים:
1. יוסף פסטרנק
2. יהודית פסטרנק
3. טל פסטרנק מגנזי
4. עזבון המנוח אבירם פסטרנק ז"ל
5. עזבון המנוח איתי פסטרנק ז"ל

משיבים:
1. מדינת ישראל - משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
2. רשות התעופה האזרחית
3. יצחק רז (רזצ'יק) (נדחתה 7.11.12)
4. חברת פ.נ. תעופה בע"מ
5. פני ואנונו
6. יצחק בן ששון
7. עזבון המנוחה אליאב ארבל ז"ל
8. מדינת ישראל-משרד הבריאות
9. מרכז רפואי אסף הרופא
10. המרכז הלאומי לרפואה משפטית
11. פרופ' יהודה היס
12. מנורה חברה לביטוח בע"מ
13. ואנונו ניסים
14. אילן מגן
15. גל ברכה

החלטה
 

צדדי ג'

(בהודעה ששלחה המדינה)

1. חברה פ.נ. תעופה בע"מ

2. מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

3. אילן מגן

4. גל ברכה

5. עיזבון המנוחה אליאב ארבל ז"ל

6. גידי ארבל

7. עיזביון המנוח בן זכריה מני

8. יעקב בן זכריה

9. רחל בן זכריה

בפני בקשה מטעם הנתבעים 4-6, 12 ו -13 להתיר להם לתקן את כתב ההגנה באופן שיפרט את סיבת התאונה כפי שהתבררה להם לאחרונה ולהארכת מועד להגשת הודעה לצד שלישי, יצרן המטוס נשוא התביעה, לאור אחריותו לאירוע נשוא התאונה.

עיקר טענות המבקשים

 

מהתצהיר של מר ואנונו, מנכ"ל המבקשת 4 התומך בבקשה עולה כי לפני מספר חודשים הובא לידיעתו דו"ח שיצא על ידי הרשויות בצרפת ממנו עולה כי במטוסי ססנה קיים כשל בתכנון ו/או בייצור המטוס שעשוי ליתן הסבר לסיבת התאונה בענייננו. המידע נמסר למר גל פלג המצוי כעת בשלבי כתיבת חוות דעת בעניין ולאחר בדיקות שביצע האחרון, הוא הגיע למסקנה שהתרחישים אשר תוארו על ידי התובעים ו/או המומחים מטעמם הינם בלתי סבירים ו/או בלתי נכונים וכי לאחר בדיקות שונות שביצע, אשר הושלמו רק לאחרונה, הוא הגיע למסקנה כי התרחיש המתואר בדוח החקירה של הרשות הצרפתית בקשר עם האירוע בצרפת הוא התרחיש הסביר ביותר כתרחיש התאונה נשוא התביעה וכי יש בו לספק הסבר הגיוני לכל הממצאים.

 

הבקשה היא למתן רשות לתיקון כתב ההגנה ומשלוח הודעה לצד שלישי, יצרן המטוס, וזאת כדי לאפשר לבעלי הדין לגבש את השאלות האמיתיות השנויות במחלוקת וכדי לשרת את התכלית של חשיפת האמת. לטענת המבקשים, היה והבקשה תידחה, לא תעמוד בפני ביהמ"ש מלוא יריעת המחלוקת בין הצדדים. בהקשר משלוח ההודעה לצד שלישי, מפנים המבקשים לכך שמסקנת המומחה מטעמם (יצוין שטרם הוגשה חוות הדעת) היא כי התאונה נגרמה בעקבות כשל בתכנון/ייצור של מוט ההיגוי/ארכובת ההגה. לשיטתם, יצרן המטוס העמיד סיכון בטיחותי חמור בפני הבעלים/משתמשי המטוס והוא צד חיוני ומהותי לתביעה זו.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ