אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 42001-12-14 מועצה מקומית עספיא ואח' נ' העמותה למעקב וביקורת בעוספיא ע.ר 580585636 ואח'

ת"א 42001-12-14 מועצה מקומית עספיא ואח' נ' העמותה למעקב וביקורת בעוספיא ע.ר 580585636 ואח'

תאריך פרסום : 22/03/2015 | גרסת הדפסה
ת"א
בית משפט השלום חיפה
42001-12-14
02/03/2015
בפני השופט:
יואב פרידמן

- נגד -
תובעים:
1. מועצה מקומית עספיא
2. וגיה כיוף

נתבעים:
1. העמותה למעקב וביקורת בעוספיא
2. כמאל זהר
3. מוסלח עזאם
4. גמיל חליל
5. סקר שרוף
6. אמיר סעיד
7. סאבו סקר

החלטה
 

 

לא מצאתי בתשובה מענה לשאלת היריבות או אף הרצון לתבוע.

 

1. המועצה המקומית היא אמנם תאגיד (סע' 10 לפקודת המועצות המקומיות); אך אינה הנפגע מן הפרסומים נשוא התביעה. הפרסומים לאשורה עד כמה שהם נוגעים למצב הרשות המקומית או פעולתה בניגוד לדין, הנם בקונטקסקט של פרסומי ביקורת אודות ראש המועצה, והאופן בו הוא מנהל תפקידו. לכן בלי קשר לשאלה לגופה אם מדובר בלשון הרע או לא, או אם יש הגנה או לא, הרי לתובע 2 יש יריבות . לא כך למועצה. ככל שיש לשון הרע, ואיני קובע מסמרות, הרי שהיא נוגעת לתובע 2 שהוא הנפגע, עד כמה שייקבע שעסקינן בלשון הרע.

 

2. זאת ועוד – והפעם כן בהתייחס לשאלה האם הפרסומים הנם בגדר לשון הרע: החלופות בס"ק 2 עד 4 לסע' 1 של חוק איסור לשון הרע אינן רלבנטיות במה שקשור למועצה. עברתי על הטענות שבכתב התביעה ביחס לכל פרסום, וס"ק 1 (כמו גם חלופות אחרות) יכול להתקיים כלפי ראש המועצה , אך לא ברור הכיצד מתקיים סע' זה גם ביחס למועצה.

 

 

לא ניתן להקים יריבות יש מאין למועצה מכוח אותו טיעון בתגובה לפיו המבחן ללשון הרע הוא אובייקטיבי (נכון כשלעצמו) , ולכן המעיין בפרסומים אינו יכול להפריד בין ראש המועצה לבין המועצה, ופרסום שלילי כלפיו כמותו כפרסום שלילי כלפי המועצה. בודאי שניתן להפריד בין ביקורת על אופן התנהלותו של ראש רשות מקומית לבין הרשות המקומית.

 

גם לא ברור הטיעון בסע' 2 לתגובה מיום 22.2.15 שהאישיות המשפטית של רשות מקומית מורכבת מראש המועצה והגזברית, ולכן פרסום נגדם שהנו לשון הרע כמותו כביכול כפרסום כלפי המועצה. אלו בעלי תפקידים, חשובים ללא ספק, שבעניינים מסוימים על פי מתווה הדין, רשאים לפעול בשם המועצה. אולם מדובר בבעלי תפקידים ברשות ולא ברשות עצמה, שהנה בעלת אישיות משפטית משל עצמה כאמור, לפי סע' 10 לחוק המועצות המקומיות.

 

3. זאת ועוד, על פי מסמך שצירפו חלק מחברי המועצה המקומית, רוב חברי המועצה (6 מתוך 11) מתנגדים לצירוף המועצה כתובעת. ברגיל, אין אדם תובע בעל כורחו, ואין סיבה שכלל זה לא יחול כאן.

 

אני מוחק המועצה המקומית מכתב התביעה, שתוסיף להתנהל כתביעת התובע 2. אין צו להוצאות.

 

4. בגדר התגובה צוין גם שמבוקש לתקן את התביעה. ככל שמבוקש לתקן התביעה יש להגיש בקשה נפרדת שניתן להגיב עליה, ולא בגדר התגובה שהתבקשה.

 

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ