אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 38052-04-15 וינרב ואח' נ' נורדן ואח'

ת"א 38052-04-15 וינרב ואח' נ' נורדן ואח'

תאריך פרסום : 03/02/2020 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום פתח תקווה
38052-04-15
12/05/2019
בפני השופטת:
עדנה יוסף-קוזין

- נגד -
תובעים/נתבעים שכנגד:
1. יחיאל וינרב
2. מלי וינרב
3. יובל וינרב

עו"ד עידו ואראס
עו"ד רועי צור
נתבעים/תובעים שכנגד:
1. ניצה נורדן
2. חנן נורדן

עו"ד עירן שושני
פסק דין
 

 

א. מבוא

 

1.לתובעים 1 ו-2, יחיאל ומלי וינרב ("וינרב"), נחלה במושב נחלים והם מנהלים בה רפת חלב. תובע 3, מר יובל וינרב, הוא בנם של תובעים 1 ו- 2 והוא מנהל את משק וינרב.

 

2.גם לנתבעים, ניצה וחנן נורדן ("נורדן"), נחלה במושב נחלים. חלקתם נמצאת בשכנות לחלקת וינרב.

 

3.וינרב ונורדן הם ברי רשות בנחלותיהם מכוח חוזה בינם לבין האגודה השיתופית, שהיא חוכרת המקרקעין מרשות מקרקעי ישראל (חוזה משבצת).

 

4.בצד הצפוני של נחלת וינרב ובצד הדרומי של נחלת נורדן עוברת דרך ("הדרך"). חלק מהדרך מכוסה אספלט וחלקה כורכר. בעבר הדרך שימשה את משקי שני הצדדים. כיום הדרך משמשת בלעדית את משק וינרב. הדרך משמשת למעבר משאיות וכלי רכב המשרתים את משק הרפת שבנחלת וינרב. נורדן סללו לעצמם דרך אלטרנטיבית העוברת כולה בתחום חלקתם והם אינם משתמשים בדרך העוברת בין שתי הנחלות.

 

ב. המחלוקות וטענות הצדדים

 

5.מחלוקת מרכזית נסבה על מיקומה של הדרך וגבולות נחלות הצדדים. לטענת נורדן, מרבית שטח הדרך מצוי בחלקתם ורק חלק קטן משטח הדרך עובר בחלקת וינרב. וינרב טוענים טענה הפוכה. לטענתם, רוב שטח הדרך מצוי בחלקת וינרב ורק חלק קטן משטח הדרך מצוי בחלקת נורדן.

 

6.מחלוקת מרכזית נוספת היא בשאלה אם מוטלת על נורדן חובה להמשיך ולקיים דרך משותפת לשתי הנחלות העוברת בגבול שתי הנחלות. לטענת נורדן, הם רשאים לבטל את חלק הדרך המצוי בחלקתם ולהקים גדר בגבול החלקות. לטענתם, אין להם צורך בדרך והם סללו לעצמם דרך אלטרנטיבית שעוברת כולה בתחום חלקתם. עוד לטענת נורדן, קיומה של הדרך היה מושתת על הסכמת שני הצדדים לכך. נורדן היו רשאים להביא את הסכמתם לסיום והם הודיעו זאת לוינרב בנובמבר 2013.

 

7.לטענת וינרב, הם זכאים להמשיך להשתמש בדרך הקיימת ממספר טעמים כדלקמן:

א.העיקרון של דרך משותפת לשתי נחלות נקבע על ידי הסוכנות היהודית והאגודה החקלאית השיתופית, ובעצם קביעתה את הדרך המשותפת, האגודה השיתופית הקנתה לוינרב זיקת הנאה בחלק הדרך העוברת בחלקת נורדן.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ