אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 33995-03-15 שלח מערכות בע"מ ואח' נ' אדלר - סעידי שיווק ושינוע בע"מ ואח'

ת"א 33995-03-15 שלח מערכות בע"מ ואח' נ' אדלר - סעידי שיווק ושינוע בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 16/02/2016 | גרסת הדפסה
ת"א
בית המשפט המחוזי
33995-03-15
09/02/2016
בפני השופט:
ד"ר אחיקם סטולר

- נגד -
תובעת/נתבעת שכנגד :
שלח מערכות אגודה שיתופית חקלאית בע"מ
נתבעת/תובעת שכנגד :
אדלר - סעידי שיווק ושינוע בע"מ
החלטה

לפני בקשה להמצאה מחוץ לתחום השיפוט. המבקשת, "שלח מערכות אגודה שיתופית חקלאית בע"מ" (להלן: "שלח"), פנתה לביהמ"ש בבקשה להתיר לה להמציא הודעה לצד שלישי ושאר כתבי בי- דין בקשר להודעה לצד שלישי, אל מחוץ לתחום המדינה- לחברה זרה Unitec S.p.a., אשר מקום מושבה באיטליה (להלן: "יוניטק").

רקע התביעה וטענות שלח על פי כתב התביעה 

  1. שלח, שהינה התובעת בתיק, הגישה כנגד המשיבה 1, "אדלר- סעידי שינוע ושיווק בע"מ" (להלן: "אדלר"), תביעה כספית על סך של 2,750,000 . אדלר הגישה כנגד שלח תביעה שכנגד על סך של 5,770,465 ₪.

  2. עניינה של התביעה העיקרית הוא בסירוב אדלר לשלם לשלח את המגיע לה על פי הסכם שנחתם בין הצדדים בחודש מרץ 2012, בו סוכם כי שלח תקים עבור אדלר מערך למיון פירות הדר, ובנוסף תעמיד שלח לאדלר, מערכת לשינוע אפרסמונים. אולם, לטענת שלח, אדלר הפרה את ההסכם באופן בוטה והתחמקה מתשלום חובותיה.

  3. אדלר הגישה תביעה שכנגד (נגד שלח), בטענה כי הצדדים התקשרו בחוזה בו התחייבה האחרונה לספק לאדלר מערך מיון לפירות ההדר הכולל מכונה שתמיין ותזהה פגמים בהיקף של 60-70%, וזאת משום שאדלר מעוניינת לייצא את פירות ההדר. כנגד אספקת מערך המיון, התחייבה אדלר לשלם לשלח סכום כולל של 2,850,000 ₪. לאחר מספר עיכובים, מערך המיון החל לפעול לתקופת הרצה בתחילת שנת 2013. לטענת אדלר, מיד עם ההפעלה הראשונית נגלה לה כי מערך המיון אינו פועל ומתפקד כראוי: הפירות נתקעים במסועים, מערך מיון הפירות אינו ממיין ומיון הפרי הפגום אינו פועל ואינו מספק את התפוקה לה התחייבה שלח. אדלר זימנה פעם אחר פעם טכנאים של שלח- אך אלו לא הצליחו להתגבר על התקלות. משכך, נאלצה אדלר להעביר את מיון הפירות של אותה עונה לבתי אריזה אחרים תוך ספיגת הפסדי עתק והשבתת מערך המיון. לטענת אדלר, שלח קיבלה את מלוא התמורה בגין המכירה, למעט תשלום אחרון על סך של 800,000 ₪, אך מאידך שלח סיפקה לאדלר מערך מיון שאינו פעיל ומתפקד, וכתוצאה מכך נאלצה האחרונה לדחות פניות של מגדלים שביקשו לייצא פירות באמצעותה, הפסידה בכך כסף רב, ונאלצה בעצמה לארוז בבתי אריזה חיצוניים, הגם שבבעלותה בית אריזה. אדלר טוענת כי שלח הפרה חוזה, וזאת בשל אספקת מערכת שאינה פעילה, מערכת פגומה, ואשר אינה עומדת בהגדרות להם התחייבה שלח בכתב ההזמנה, וכי שלח מפרה את התחייבויותיה לתת אחריות למערכת אותה סיפקה.

  4. שלח הגישה כתב הגנה שכנגד בד בבד עם הודעה לצד ג' בתביעה הנגדית כנגד יוניטק. בהודעה טוענת שלח כי היא שלחה לאדלר הצעת מחיר למערך מיון הדרים, והכל בהתאם לדרישות של האחרונה. בשיחות המקדימות בין שלח לבין אדלר סוכם כי שלח תקים מערך המורכב משלושה אלמנטים: קו מקדים- הכולל קבלה, שטיפה ובירור ראשוני של הפירות; מכונה ממיינת (לקוטר בלבד) אלקטרונית פשוטה; שולחנות אריזה. את הקו המקדים ואת שולחנות האריזה מייצרת שלח במפעל המצוי בבעלותה, ואילו את האלמנט השני, המכונה הממיינת, מייבאת שלח מיוניטק, המתמחה באספקת פתרונות טכנולוגיים לעיבוד ואריזת פירות וירקות.

  5. במרבית השלבים של המשא ומתן שנערך בין הצדדים, דובר על שילוב מכונה ממיינת סטנדרטית, אשר ביכולתה למיין פרי לפי משקל או גודל אך אין ביכולה לזהות פגמים בפרי, כך על פי שלח. במהלך הפגישות בין הצדדים, ביקש מר משה סעידי, הבעלים והמנהל של אדלר (להלן: "סעידי"), לשדרג את המערך, ושבנוסף למיון לפי קוטר, תתאפשר גם שקילת הפרי וגם זיהוי פגמים בפרי בעת ובעונה אחת, ובקשה זו הועלתה על ידי אדלר בשלב מתקדם של המשא ומתן בין הצדדים. לאור הבקשה, פנתה שלח אל יוניטק בבקשה לקבל הצעת מחיר למכונה ממיינת שגם תוכל לזהות פגמים בפרי וגם לשקול אותם. שלח קיבלה מיוניטק הצעה לרכישת מערכת שכזאת (Ultravision מדגם 9002). לאחר קבלת ההצעה ובמהלך פגישה בביתו, ביקש סעידי לדבר עם נציג מטעם יוניטק. סעידי יצר קשר טלפוני עם נציג יוניטק, מר נור עבד- רבו (להלן: "נור"). במהלך השיחה, נור אמר לסעידי כי קיים דגם נוסף של המערכת האופטית (מדגם 9001) שהינו זול משמעותית מדגם 9002, אך גם הרבה פחות מתקדם מבחינה טכנולוגית. משהובהר לסעידי הפער בין המחירים, החליט האחרון לרכוש את דגם 9001, תוך כדי התעלמות מהמלצתו של נור. השיחה הטלפונית בין הצדדים נערכה בשפה הערבית, ותוכן השיחה נמסר לנציגי שלח במהלך השיחה, מפי סעידי בעצמו.

  6. בדיעבד התברר, כי ככל הנראה סעידי לא הבין נכון את נור. סעידי הבין כי המערכת מדגם 9001 מסוגלת לזהות פגמים בפרי וזאת ברמה של 60%- 70%, בעוד שמערכת זו אינה מסוגלת לזהות פגמים בפרי בדרגה כזאת, אם בכלל.

  7. לטענת שלח, ככל שיתברר כי נור לא הסביר נכון לסעידי את תכונותיה של מערכת 9001, או שהוא התרשל בהסברו, או לא הבין נכון את הצרכים שעל הממיינת למלא, כי אז האחריות לאי התאמת המערכת לדרישות ולצרכים היא של אדלר, וכפועל יוצא גם הנזקים הנטענים, רובצים עליה. עוד הבהירה שלח כי ככל שיתברר כי נפל פגם בייצור, האחריות רובצת לפתחה של יוניטק, שהינה היצרן של המכשיר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ