אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 32473-09-13 פרינטר סנטר בע"מ נ' סונול ישראל בע"מ

ת"א 32473-09-13 פרינטר סנטר בע"מ נ' סונול ישראל בע"מ

תאריך פרסום : 21/06/2016 | גרסת הדפסה
ת"א
בית משפט השלום פתח תקווה
32473-09-13
26/04/2016
בפני השופטת:
שלהבת קמיר-וייס

- נגד -
התובעת::
פרינטר סנטר בע"מ
עו"ד שירה לסינגר
הנתבעת::
סונול ישראל בע"מ
עו"ד דורון קול
פסק - דין

לפניי תביעה בגין הפרת הסכם נטענת בין התובעת (להלן: "פרינטר") לבין הנתבעת (להלן: "סונול").

רקע

ביום 01.01.10 התקשרו פרינטר וסונול בהסכם בו קיבלה סונול את הצעת פרינטר לאספקת פתרון הדפסה וצילום מסמכים בצורה של אספקת מדפסות (דגמים שונים) ומתן שירות לציוד שסופק ולציוד קיים שאינו מכוסה בהסכם שירות אחר, לתקופה של 48 חודשים (להלן: "ההסכם").

ביולי 2011 פנתה סונול לפרינטר בדרישה לבצע קיזוז מהחיוב בגין השירות בעקבות קיטון מתמשך במספר הפעימות החודשי, וזאת בהתאם לסעיף 2 בפרק "תשלומים" שבהסכם.

בעקבות פנייה זו, ולאחר שפרינטר ביצעה בדיקה של טענות סונול בדבר הקיטון במספר הפעימות, נוצרה מחלוקת בין הצדדים בנוגע למשמעות הסעיף ודרך קיום ההסכם על ידי סונול, אשר לטענת פרינטר הקטינה במכוון את הפעימות על ידי ניתוב ההדפסות לספקים אחרים וסונול בתגובה הודיעה בספטמבר 2011 על הפסקת ההסכם. בעקבות כך החל משא ומתן להגיע להסכמות שיאפשרו את המשך ההתקשרות אשר הסתיים בתחילת ינואר 2012 בהבנות, אשר הושגו בין מר אילן ראודניץ, מנהל אגף אספקה ורכש בסונול (להלן: "אילן") לבין מר דני אזולאי, מנכ"ל פרינטר (להלן: "דני") בסדרת מיילים ושיחות טלפון, שבהם גובשו התנאים לישוב המחלוקת והמשך ההתקשרות (להלן: "הפשרה").

ביום 12.08.12 נתנה סונול הודעה מוקדמת לפרינטר על הפסקת ההסכם, אשר בעקבותיה הודיעה פרינטר לסונול ביום 08.11.12 על איסוף הציוד ממשרדי ההנהלה ביום 11.11.12 ומיתר אתרי סונול ביום 12.11.12.

במצב שנוצר חלקו הצדדים זה על זה בנוגע לחובות ולזכויות הכספיות ההדדיות. ביום 10.02.13 העבירה סונול לפרינטר סך של 60,681 ₪ (לא כולל מע"מ) אשר היווה לדעתה את התמורה בגין החודשים 8-10.2012 ו- 12 ימים מתוך חודש 11.2012.

תמצית טענות הצדדים הדרושות להכרעה

התובעת

בנוגע לתשלום הקבוע עבור הציוד טענה פרינטר, כי על פי ההסכם, על סונול לשלם 48 תשלומים של 1,951$ והדבר עולה בברור מפרק "הפסקת ההסכם" שבהסכם העוסק בהפסקה מוקדמת של ההסכם, בו ניתנת לסונול אפשרות הבחירה בין תשלום יתרת התשלומים בגין הציוד בבת אחת לבין המשך יתרת התשלומים בהתאם לפריסה המקורית, לפיכך לטענתה על סונול לשלם לה את יתרת התשלום הקבוע עבור הציוד בגין 13 חודשים.

לגרסתה של פרינטר, במסגרת הפשרה הוסכם שפרינטר תוריד את התשלום החודשי שנקבע בהסכם מ- 7,500$ ל- 6,000$ בהתאמה להורדת כמות הפעימות ל- 192,000 הדפסות שחור לבן ו- 8,000 הדפסות צבע, ויבוצע זיכוי בגין העבר החל מיום 01.02.2011 בהתאם למחיר החודשי ולכמויות החדשות, בתמורה להתחייבות סונול לכבד את ההסכם עד סופו. פרינטר רואה בהודעת סונול על הפסקת ההסכם כהפרת הפשרה, וטוענת כי בגין הפרה זו היא זכאית להשבת ההפחתה בתשלום החודשי שניתנה לסונול במסגרת הפשרה החל מחודש אפריל 2012.

הנתבעת

סונול טענה כי בהתאם לתנאי ההסכם, התשלום החודשי עליו הוסכם, בסך 7,500$, הורכב מסך של 1,951$ בגין דמי שכירות חודשיים עבור הציוד שסיפקה פרינטר ומסך של 5,549$ בעבור שירות לפי אומדן של 280,000 פעימות חודשיות. הואיל ומספר הפעימות החודשיות אינו קבוע, נקבעה בהסכם דרך החיוב או הזיכוי במקרה של גידול או קיטון מתמשך במספר הפעימות.

לטענת סונול, הואיל וחל קיטון מתמשך במספר הפעימות לפיכך פנתה לפרינטר בהתאם לזכותה על פי ההסכם לקבלת הזיכוי המתאים, וסרובה של פרינטר למתן הזיכוי הביא להודעת הפסקת ההסכם הראשונה שניתנה על ידי סונול והביאה את פרינטר למשא ומתן שהביא את הצדדים לפשרה.

לטענת סונול, הפשרה הייתה התאמה של כמות הפעימות הכלולה במחיר החודשי לרמת השימוש שנעשתה בפועל בסונול, ובהתאמה הופחת התשלום החודשי ל- 6,000$ כאשר מתוך סכום זה התשלום עבור השירות הוא 4,049$ (במקום 5,549$), וכן הוסכם שפרינטר תזכה את סונול בגין תקופת העבר מיום 01.02.2011, ההסכמות לא הותנו בתנאים ושאר תנאי ההסכם נותרו ללא שינוי.

במהלך שנת 2012 החליטה סונול לבצע מעבר למרכזי הדפסה ופרינטר לא זכתה במכרז שנערך לצורך העניין. בהתאם מימשה סונול את זכותה על פי ההסכם וביום 12.8.12 הודיעה על הפסקת ההסכם.

לטענת סונול, אין בכך משום הפרה של הפשרה, אלא הפעלת זכות לפי ההסכם. לכן אין לפרינטר כל עילה לביטול ההסכמות שנקבעו בפשרה.

לטענת סונול, אין לחייבה בתשלום דמי השכירות עבור הציוד בגין התקופה שלאחר הוצאת הציוד מרשותה על ידי פרינטר, הואיל ופרינטר שללה ממנה את האפשרות לעשות שימוש בציוד במשך תקופה זו ועל כן אינה זכאית לקבלת תשלום עבורה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ