אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 30206-07-14 מרכז הפעמון בע"מ ואח' נ' ברנרד מדיקל בע"מ

ת"א 30206-07-14 מרכז הפעמון בע"מ ואח' נ' ברנרד מדיקל בע"מ

תאריך פרסום : 21/06/2016 | גרסת הדפסה
ת"א
בית המשפט המחוזי ירושלים
30206-07-14
14/06/2016
בפני השופט:
ארנון דראל

- נגד -
התובעת:
1. מרכז הפעמון בע"מ
2. מרכז הפעמון - חברה לניהול ואחזקה 92' בע"מ

עו"ד יוגב רוזן
עו"ד רותם שמואל
הנתבעת:
ברנרד מדיקל בע"מ-לשעבר תבל שירותי סיעוד ועובדים זרים בע"מ
עו"ד אהרן שטכלברג
פסק דין

 

מבוא

  1. התובעת מס' 1 (להלן: הבעלים), היא הבעלים של מקרקעין המצויים בפינת הרחובות יפו והמלך ג'ורג בירושלים. על המקרקעין הוקם מבנה מסחרי, שידוע בשם "מרכז הפעמון". הבעלים מפעילה בקומה הרביעית של המבנה מרכז רפואי, ומשכירה שטחים שונים לרופאים. התובעת מס' 2 (להלן: חברת הניהול) היא חברה, שנמצאת בשליטת בעלי המניות בבעלים, ואמונה על ניהול המבנה. ביום 30.12.1994 התקשרה הבעלים עם חברת פרופייר בע"מ שלימים שינתה את שמה לאינטרפייר בע"מ (להלן: פרופייר או אינטרפייר), בהסכם והחכירה לה למשך 999 שנים את זכות החכירה בחנות מס' 32 (להלן בהתאמה: החנות ו- הסכם החכירה).

     

  2. בהסכם החכירה בין הבעלים לבין פרופייר נקבעה הוראה בדבר מטרת השימוש בחנות ולפיה זו תשמש:

     

    "אך ורק למטרה של עיסוק בתחום האופנה, לרבות בגדים, תכשיטים, תיקים, מתנות שונות, אביזרי אופנה, נעליים, צעצועים, מוצרי ספורט, שעונים, כל ציוד לאדם וביתו כולל רהיטים, מחשבים וכן להפעיל בשטח הנרכש מספרה ומכון יופי".

    (סעיף 4(א) להסכם החכירה).

     

  3. בחלוף 16 שנים, ביום 12.9.2010, מכרה פרופייר שהפכה בינתיים לאינטרפייר את זכויות החכירה שלה לנתבעת (להלן: הסכם העברת הזכויות). בגדרו של הסכם העברת הזכויות נטלה על עצמה הנתבעת את הזכויות והחובות של פרופייר לפי הסכם החכירה. הבעלים נתנה את הסכמתה להעברת זכות החכירה ובמקביל נחתם הסכם למתן שירותי ניהול בין חברת הניהול לבין הנתבעת (להלן: הסכם הניהול). ההסכם מתייחס בטעות לחנות אחרת – חנות מס' 26.

     

  4. לפי הנטען בכתב התביעה, לאחר הרכישה הנתבעת החלה להקים במקום מרכז רפואי וניסתה לגרום לרופאים שונים, ובהם רופאים ששכרו שטחים במרכז הרפואי שמפעילה הבעלים בבניין להעביר את מרפאתם אל החנות. משכך פנו התובעות לנתבעת ודרשו ממנה לחדול מהפרת הסכם החכירה ולהשתמש בחנות למטרה הקבועה בחוזה. במקביל התגלעו בין התובעות לבין הנתבעת מחלוקות באשר לגובה דמי הניהול הנגבים על ידי חברת הניהול.

     

  5. בחלוף כשלוש שנים ממועד הפנייה הוגשה התביעה שלפני, שבגדרה עותרות התובעות כי בית המשפט יורה על "אכיפת הסכם החכירה לפיו הנתבעת אינה רשאית להשתמש בחנות לצרכים שאינם מותרים לשימוש על פיו". לחלופין התבקש בית המשפט להצהיר על בטלות ההסכם ועל סעדים שיאפשרו לממש את אותו ביטול. אף שהסעד העיקרי עניינו אכיפת התנאי הקובע את מטרת השימוש בחנות התובעות טענות לשתי הפרות נוספות: אי תשלום דמי הניהול ואי פתיחת החנות בשעות שנקבעו לפתיחתה בהסכם הניהול.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ