אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מדינת ישראל נ' סואעד כארם

מדינת ישראל נ' סואעד כארם

תאריך פרסום : 09/09/2019 | גרסת הדפסה

תת"ע
בית המשפט לתעבורה עכו
5642-07-16
24/03/2019
בפני השופטת:
אסתר טפטה–גרדי

- נגד -
מאשימה:
מדינת ישראל
עו"ד רפאלה שושו
נאשם:
סואעד כארם
עו"ד סלאח סואעד
גזר דין
 

 

1.הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בעבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה לסוג הרכב, וללא תעודת ביטוח תקפה.

 

2.על פי עובדות כתב האישום, ביום 22.2.16, סמוך לשעה 21:25, נהג הנאשם, בכפר כמאנה, בקטנוע, מסוג "סאן יאנג", מ.ר. 2685157, כשרישיון הנהיגה שלו אינו תקף לסוג הרכב וללא תעודת בטוח תקפה.

 

3.ב"כ המאשימה עתרה לעונש מאסר על תנאי, פסילה בפועל, שלא תפחת משנה, פסילה על תנאי, קנס והתחייבות. צוין שלנאשם רישיון נהיגה מסוג B, ונתפס נוהג בקטנוע, המצריך רישיון נהיגה, מסוג A2. לנאשם, הנוהג משנת 2007, 8 הרשעות קודמות, ללא עבירה דומה. צוינה מסוכנות העבירה.

 

4.ההגנה עתרה לסיווג הפסילה על אופנוע בלבד. צוין שהנאשם, צעיר, הודה בהזדמנות הראשונה, נטל אחריות על מעשיו, וחסך מזמנו של בית המשפט. הנהיגה, נטען, ארעה בטווח של מספר מטרים, בדרך עפר, בחצר הבית. צוין שהנאשם עובד ועתיד להנשא בעוד כחודש. הנאשם מתגורר עם אביו, בעל 100% נכות, ודואג להסעתו לטיפוליו הרפואיים. צוין שהנאשם משלים לימודי רישיון נהיגה על קטנוע. הסנגור ביקש להמציא מסמכים רפואיים בדבר מצבו של אביו של הנאשם.

בהחלטתי, בתום הדיון, צוין שהסנגור יוכל להגיש כל מסמך עד ליום 5.3.19, ואם לא יוגשו המסמכים הרי שינתן גזר הדין על בסיס החומר המונח לפני.

יצוין שרק ביום 24.3.19, המועד שהיה קבוע למתן גזר הדין, הוגשו מסמכים לעניין מצבו הרפואי של אביו של הנאשם.

 

חומרת העבירה, הערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה ומידת הפגיעה בו

 

5.עבירות של נהיגת רכב בידי מי שאינו מורשה לסוג הרכב ונהיגה ללא תעודת ביטוח, מהוות פגיעה בערכים החברתיים של בטחון הציבור, בחובה לציית לחוק ובאינטרס הציבורי המחייב הרשאה לנהיגה בסוג הרכב, לאחר שנבחנים כישוריו והתאמתו של הנהג בידי הגורמים המוסמכים לכך.

 

מדיניות הענישה

6.בתתע (חי') 2065-04-15 מדינת ישראל נ' חוסאם שהאב (17.2.16), בעבירות של בלתי מורשה לסוג הרכב ורישיון הרכב של האופנוע פקע תוקפו, תקופה העולה על 6 חודשים, ללא ביטוח, הנאשם מחזיק ברישיון נהיגה משנת 1996, ולחובתו 10 הרשעות קודמות, ללא עבירה דומה, נוכח חרטתו המלאה ועברו התעבורתי נדון ל-4 חודשי פסילה, 3 חודשי פסילה על תנאי, למשך 3 שנים, חודש מאסר על תנאי, למשך 3 שנים וקנס בסך 1,500 ₪.

7. בתעא (פ"ת) 5920-04-17 מדינת ישראל נ' קריכלי בן ציון (11.5.17) - הנאשם הורשע בנהיגה באופנוע, כשהוא בלתי מורשה לסוג הרכב. הנאשם נוהג משנת 2007 ללא עבירת חוזרות, לחובתו 3 הרשעות, אחת מסוג הזמנה לדין, פקיעת רשיון. הנאשם נדון לקנס בסך 2,000 ₪, פסילה לתקופה בת 3 חודשים, בניכוי ימי הפסילה המנהלית, ופסילה על תנאי, בת 3 חודשים, למשך 3 שנים.

8.בפ"ל (תעבורה י-ם) 5983-07-14 מדינת ישראל נ' סלאח אל דין אבו קטיש (15.1.17), הנאשם הורשע שנהג באופנוע, כשאינו מורשה לנהיגה לסוג הרכב (אופנוע), וללא תעודת ביטוח תקפה. לנאשם עבר תעבורתי הכולל 43 הרשעות, מתוכן נהיגה בעת פקיעה. כנגד הנאשם תלוי ועומד מאסר בר הפעלה, ולחובתו רישום פלילי של החזקת סכין ופירוק חלפים מרכב. על פי התסקיר, הנאשם ביטא רצון להשתקם. בית המשפט האריך המאסר המותנה, הושתה פסילה בת 12 חודשים, קנס בסך 1,000 ₪, הופעלה פסילה בת 6 חודשים, במצטבר, פסילה על תנאי, בת 6 חודשים למשך 3 שנים, התחייבות על סך 6,000 ₪, עבודות של"צ בהיקף של 250 שעות, וצו מבחן לשנה.

9.בתת"ע 1596-01-12 מדינת ישראל נ' בוקובזה יוגב (8.7.13), הורשע נהג אופנוע בנהיגה, כשרישיון הנהיגה אינו תקף לסוג הרכב, בעברו 2 הרשעות קודמות והנאשם עדיין לא הוציא רישיון לנהיגה באופנוע. הצדדים הציגו הסדר הכולל מאסר בדרך של עבודות שירות. בית המשפט גזר עליו קנס בסך 500 ₪, פסילה לתקופה של 11 חודשים, כשלאחר 3 חודשי פסילה תחול פסילה על רישיון נהיגה מדרגות A בלבד, פסילה על תנאי של 8 חודשים למשך 3 שנים, מאסר מותנה בן 5 חודשים, ו- 60 ימי מאסר, על דרך של עבודות שירות.

10.עיון בפסיקה, בנסיבות דומות, מלמד על מתחם ענישה, בנסיבות בהן עברו התעבורתי של הנאשם מקל או אינו כולל הרשעה בעבירה דומה, של עונש מאסר על תנאי, פסילה הנעה בין 3 חודשים, ועד כשנה, לצד רכיבי ענישה נוספים.

 

קביעת העונש הראוי לנאשם

11.הענישה היא לעולם אינדיווידואלית, ועל בית המשפט לבחון, לצד מתחם הענישה המקובל, את המקרה הפרטי שלפניו ולשקול מהו העונש המתאים, על פי נסיבותיו האישיות של הנאשם.

 

12.אין מחלוקת שהעבירה המיוחסת לנאשם היא חמורה והסיכון הכרוך בה למשתמשי הדרך ולנהג רב וממשי. הנאשם נהג ללא רישיון נהיגה לקטנוע, כשהוא מחזיק ברישיון נהיגה לרכב פרטי בלבד.

 

13.עם זאת, יש להתחשב בכך שאין המדובר במי שכלל לא הוציא רישיון נהיגה מעולם, אינו מכיר את כללי הדרך הקבועים בחוק, ואינו מיומן כלל. מדובר בנהג שמחזיק ברישיון נהיגה לרכב פרטי.

 

14.לעניין עברו התעבורתי, לנאשם, הנוהג משנת 2007, 7 הרשעות קודמות, לרבות נהיגה שלא בימין הקצוני של הכביש (משנת 2016), עצירה המפריעה לתנועה (משנת 2015), שימוש בטלפון (משנת 2015), ותאונת דרכים, משנת 2008.

 

15.יש להתחשב בכך שהנאשם הודה ונטל אחריות על מעשיו. סנגורו ציין שהוא משלים לימודים להוצאת רישיון נהיגה על קטנוע, מתגורר עם אביו הסובל מנכות של 100%, זקוק לרישיונו להסעת אביו לטיפולים רפואיים ובזמן הקרוב אמור להנשא.

נוכח הנסיבות, עברו התעבורתי שאינו כולל הרשעה דומה ונסיבותיו האישיות, יש למקם את הענישה ברף התחתון של המתחם.

 

16.לאחר ששמעתי את ב"כ הצדדים וטיעוניהם, שקלתי את האינטרס הציבורי, עיינתי בפסיקה, נתתי דעתי לכך שמדובר בעבירה חמורה, מחד גיסא, אולם, מאידך גיסא, התרשמתי מנסיבותיו האישיות של הנאשם, ומכך שמדובר בעבירה של נהיגה של מי שאינו מורשה לסוג הרכב, שנלווית לה נהיגה ללא תעודת ביטוח, הגעתי למסקנה שאין למצות עמו את הדין.

 

17.לפיכך, אני דנה את הנאשם לעונשים הבאים:

 

1.שלושה מאסר על תנאי למשך 3 שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור בתקופה הנ"ל עבירה של נהיגה בזמן פסילה או נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף.

 

2.פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה וזאת לתקופה של 5 חודשים.

 

לתשומת לב הנאשם חובה על עליו להפקיד את רישיון הנהיגה במזכירות בית משפט לתעבורה או להמציא תצהיר על העדר רישיון נהיגה ואם הופקד רישיון נהיגה בתיק אחר תימסר הודעה על כך למזכירות בית משפט לתעבורה.

יובהר כי אם הנאשם לא יפקיד את רישיונו במועד מחד עלול להיחשב כפסול ומאידך מניין הפסילה לא יחל בהעדר הפקדה כאמור.

 

3.אני פוסלת את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 4 חודשים, וזאת על תנאי למשך שנתיים לבל יעבור עבירה בה הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השניה לפקודת התעבורה.

 

4.אני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,500 ש"ח. הקנס ישולם ב- 5 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, החל מתאריך 1.5.2019. היה והקנס או שיעור משיעוריו לא ישולם במועד, תעמוד יתרת הקנס לפירעון מיידי.

 

המזכירות תנפיק שוברים בהתאם.

 

זכות ערעור לבית משפט המחוזי בחיפה תוך 45 יום.

 

ניתן היום, י"ז אדר ב' תשע"ט, 24 מרץ 2019, במעמד הנוכחים

 

Picture 1

 

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ