אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דיני התרת נישואין אזרחיים

דיני התרת נישואין אזרחיים

תאריך פרסום : 17/11/2016 | גרסת הדפסה

תה"ן
בית משפט לעניני משפחה נצרת
46396-09-15
09/11/2016
בפני סגן נשיא :
אסף זגורי

- נגד -
התובעת:
פלונית
עו"ד עיסא פראג'
הנתבע:
פלוני
עו"ד ויסאם דעאס
פסק דין
 
         

 

השאלות:

  1. כלום הסמכות לדון בתביעה להתרת נישואין בין בני זוג נוצרים קופטיים מסורה לבית המשפט לענייני משפחה ?
  2. מהם דיני הגירושין הישראליים-אזרחיים על פיהם יכול בית משפט להתיר הנישואין?

 

א.         ההליך:

 

  1. התובעת הגישה תביעה להתרת נישואין כנגד הנתבע בטענה כי בין הצדדים סכסוך קשה שהגיע לנקודת אל חזור ואשר כלל מספר מקרים בהם חוותה אלימות פיזית קשה מצדו וחרף הבטחותיו כי ישנה התנהגותו לא עשה כן ועל כן ובשעה שכל ניסיונות שיקום הנישואין לא עלו יפה בעבר, היא עותרת לבית המשפט שיורה על התרת הנישואין.

 

  1. הנתבע מתנגד הן לסמכותו העניינית של בית משפט זה להידרש לתביעה והן לגירושין עצמם. לדבריו באם יתגרשו הצדדים, הדבר יפגע בבנותיהם המשותפות ועל כן הוא מתנגד לכך. כן הוא מוסיף כי למרות שבעבר אומנם היה סכסוך בין הצדדים, הרי שהם השלימו ביניהם וחזרו להתגורר יחד תקופה ארוכה כאשר התלונות שהגישה נגדו התובעת אינן אלא עלילה והוא לא תקף אותה מעולם.

 

  1. היום התקיים דיון בתובענה לאחר שעלה מכתבי הטענות כי הצדדים רחוקים מלהסכים על כל עניין הקשור בה וגם במהלך הדיון לא עלה בידי בית המשפט להביאם להסכמות אך עם זאת, הגיעו הצדדים להסדר דיוני, ולפיו תינתן הכרעה שיפוטית בתובענה, הן בסוגיית סמכות השיפוט והן בשאלת הגירושין עצמם, על יסוד החומר שמונח בפני בית המשפט. להסדר דיוני זה ניתן תוקף של החלטה וכעת הגיעה שעת ההכרעה.

 

ב.         סוגיית הסמכות לדון בתביעה לאור הוראות חוק שיפוט בענייני התרת נישואין (סמכות בינלאומית ומקרים מיוחדים) התשכ"ט - 1969:

 

  1. התובעת ילידת 1972 והיא בת לעדה הנוצרית קופטית אורתודוכסית. הנתבע הינו יליד 1966, אזרח מצריים ותושב ארעי מכח נישואיו לתובעת ואף הוא בן העדה הנוצרית קופטית אורתודוכסית. שני הצדדים נישאו זה לזו על פי דיני העדה הנוצרית קופטית אורתודוכסית בכנסייה קופטית בנצרת ביום 7.10.01. ככל הנראה על יסוד תעודת הנישואין שהוצאה לבני הזוג מטעם הכנסייה הקופטית בנצרת, נרשמו הנישואין במשרד הפנים וזאת הגם שאין חולק בין הצדדים שהעדה הקופטית אורתודוכסית אינה עדה מוכרת בהתאם לתוספת השנייה של דבר המלך במועצה 1922 - 1947.

 

  1. יש לציין, כי בית המשפט לפנים משורת הדין, מפאת הזהירות, ראה לנכון לבקש את חוות דעתו של בית הדין הכנסייתי היווני האורתודוכסי לערעורים בירושלים וזו ניתנה ביום 30.3.16 וממנה עולה, כי הדין הכנסייתי האורתודוכסי אינו מכיר בנישואין הנ"ל ודינם כבטלות בעיקרה ורואים בהם כאילו לא היו כלל בהתאם לסעיפים 100, 105 לחוק המשפחה הביזנטי ולכן אין כל  צורך בגירושין על פי הדין הדתי.  עוד עולה, כי לכאורה לאור קביעה זו של בית הדין הכנסייתי הרי שכל אחד מהצדדים אף יכול להינשא לבן זוג אחר.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ