אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> הראל חברה לביטוח בע"מ נ' בנבנישתי ואח'

הראל חברה לביטוח בע"מ נ' בנבנישתי ואח'

תאריך פרסום : 02/11/2017 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום פתח תקווה
64117-02-15
17/09/2016
בפני הרשם הבכיר:
אורן כרמלי

- נגד -
תובעת:
הראל חברה לביטוח בע"מ
נתבעים:
1. שמואל בנבנישתי
2. משק מנופים אלגלי (1989) בע"מ
3. מנורה מבטחים ביטוח בע"מ – נמחקה ביום 12/9/16

פסק דין
 

 

  1. אין מחלוקת בין הצדדים לגבי אופן קרות התאונה, אלא על שאלת האחריות באותן נסיבות. משאית הנתבעים יצאה ממושב עזריה בפניה שמאלה תוך שביקשה להשתלב בכביש הראשי; נהגת התובעת הגיעה בנסיעה מאותו כביש ראשי, משמאל למשאית ופגעה עם פינה קדמית שמאלית של רכבה בפינה אחורית שמאלית של המשאית. מבחינה תוואי הדרך התובעת הגיעה מעיקול.

     

  2. לטענת התובעת המשאית התפרצה לכביש מבלי לתת לה זכות קדימה. מנגד לטענת נהג המשאית שהתובעת הגיעה במהירות מופרזת ופגעה בחלק האחורי של המשאית.

     

  3. על-פי הוראת תקנה 214 טז(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984, משמדובר בתובענה בהליך של סדר דין מהיר, יהיה פסק הדין מנומק באופן תמציתי.

     

    דיון ומסקנות:

  4. המשאית יצאה ממושב עזריה ובמקום יש תמרור המחייבה ליתן זכות קדימה לרכב הנוסע בדרך הראשית בה היא מבקשת להשתלב. יש בקרות התאונה להעלות המסקנה שלא ניתנה זכות הקדימה הנדרשת וזאת גם אם קיצר נהג המשאית לתובעת את מרחק הבלימה.

    בהתאם לעדות נהג המשאית בעת עמידה בקו הצומת הוא יכול לראות למרחק של 400 מ' משמאלו (עמ' 3, ש' 22). באופן זה היה עליו לראות את רכב התובעת מתקרב ולשקול אם המרחק מאפשר יציאה באותו שלב והשתלבות בכביש.

    מכאן אני קובע אחריות של נהג המשאית לקרות התאונה.

     

     

  5. בצד האמור אני מוצא אשם תורם של נהגת התובעת אשר הגיעה מעיקול הדרך ומכירה את מסלול הנסיעה על-פי עדותה (עמ' 2, ש' 3), כך שצריכה היתה לצפות אפשרות של יציאת מכוניות מאותו מקום – בייחוד משמדובר בכביש מסוכן שהראות בו מוגבלת מכיוון נסיעתה בשל העיקול, גם זאת על-פי עדותה (עמ' 2, ש' 9). זאת ועוד יש לשים לב שהפגיעה היתה עם פינה שמאלית של רכב התובעת בפינה שמאלית של המשאית, כך שהמשאית הצליחה לחלוף על-פני נתיב הנסיעה כמעט באופן מלא. בנסיבות אלה לו היתה מהירות נסיעתה של נהגת התובעת נמוכה מעט יותר, היתה יכולה למנוע את התאונה או לכל הפחות להקטין את נזקיה. אני מעמיד את אשמה התורם של התובעת על שיעור של 25%.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ