אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תא"מ 56485-11-15 אפרגן נ' הפניקס חברה לביטוח בע"מ

תא"מ 56485-11-15 אפרגן נ' הפניקס חברה לביטוח בע"מ

תאריך פרסום : 29/11/2016 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום חיפה
56485-11-15
24/11/2016
בפני השופט:
עמית רוזינס

- נגד -
התובעת:
לילי אפרגן
עו"ד דן מרויץ
נתבעת:
הפניקס חברה לביטוח
עו"ד ניר פרץ
פסק דין
 

 

בפני תביעת דמי ביטוח בגין קיצור נסיעת התובעת לחו"ל עקב פטירת אמה.

 

  1. התובעת תכננה נסיעת נופש לחו"ל במהלך חודש אוגוסט 2015. בטרם נסיעתה, רכשה מהנתבעת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מסוג "PassportCard", הכולל שיפוי בגין קיצור נסיעה עקב מוות של בן משפחה קרוב. התובעת נסעה לחו"ל ביום 25/8/2015 וביום 27/8/2015 נתבשרה כי אמה הלכה לעולמה, אז ביטלה את המשך חופשתה ושבה לארץ מיד. בעקבות זאת, דרשה התובעת מן הנתבעת לשפות אותה בגין קיצור נסיעתה בסכום כולל של 14,863 ₪ (כולל כרטיסי טיסה הלוך ושוב; עלויות בבתי מלון שלא ניתן היה לבטל את ההזמנה בהם והוצאות נסיעה לשדה התעופה בחו"ל).

     

    תנאי לטיפול בתביעה דרשה הנתבעת מאת התובעת מסמכים רפואיים לרבות תיקה הרפואי של אם התובעת, המנוחה.

     

    התובעת לא המציאה לחברת הביטוח מסמכים כמבוקש והגישה את התביעה דנן.

     

  2. בכתב התביעה טענה התובעת, כי ניסתה להשיג את תיקה הרפואי של אמה ללא הצלחה והוסיפה כי דרישתה זו של הנתבעת חסרת כל בסיס בפוליסת הביטוח. תמיכה לטענה זו מצאה התובעת בדף מאתר האינטרנט של הנתבעת אשר צורף לתביעה כנספח ט', ממנו עולה כי יש לצרף לתביעה כגון דנן תעודת פטירה ואין דרישה להמציא מסמכים רפואיים.

     

  3. בכתב ההגנה טענה הנתבעת, כי פוליסת הביטוח כוללת חריג לפיו, אין זכאות לפיצוי בגין מות קרוב משפחה, כאשר מות הקרוב הוא תוצאה טבעית או מהלך של מחלה ואם בטרם צאת המבוטח לחו"ל היה קרוב המשפחה במצב סיעודי או סופני או שהיה נתון כבר במצב של אשפוז בבית חולים. לצורך כך התובעת ביקשה מסמכים כאמור לצורך בדיקת אפשרות קיומם של חריגים אלו. המצאת מסמכים שיאפשרו לחברת הביטוח לברר את החבות היא תנאי מהותי לתשלום פיצוי, הן בהתאם לפוליסת הביטוח והן על פי החוק. על כן, משהתובעת לא הציגה בפני הנתבעת מסמכים רפואיים שנדרשים לצורך בירור החבות, מדובר בתביעה מוקדמת וחסרת יסוד.

     

  4. לאחר הגשת כתבי הטענות הגישו הצדדים תצהירי עדים. במסגרת תצהיר הנתבעת הוגשה תצהיר של נציגה מטעמה, אשר שוחחה בטלפון עם התובעת לפני עריכת פוליסת הביטוח, שיחה שהוקלטה ותומללה. בשיחה זאת מסרה התובעת כי מצבה הרפואי של אמה "גרוע מאוד" ו"הדברים די מתנדנדים" וביקשה לדעת מה יקרה אם אמה תלך לעולמה. בתגובה הוסבר לה, כי קיים בפוליסה סעיף המתייחס לביטול נסיעה עקב מות בן משפחה, אולם לא כאשר מדובר במחלה ידועה אלא רק במחלה שלא היתה ידועה קודם לכן.

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ