אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תא"מ 52355-09-12 ווינר נ' 2006

תא"מ 52355-09-12 ווינר נ' 2006

תאריך פרסום : 26/07/2015 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום עפולה
52355-09-12
26/01/2015
בפני השופטת:
שאדן נאשף-אבו אחמד

- נגד -
תובעת:
מארסי קלייר ווינר
נתבעת:
רמי לוי השקמה 2006
פסק דין
 

 

עניינו של פסק דין זה בשאלה, האם עוסק שהציג על מוצר המוצע למכירה מחיר השונה מהמחיר שהופיע במעמד החיוב בקופה, חייב לפצות את הצרכן ב-"הפרש המחירים" ו"פיצויים לדוגמא" על פי חוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981.

 

כבר יאמר, כי ראיתי לקבל את התביעה המונחת בפניי ולזכות את התובעת בפיצויים לדוגמא, כפי שיפורט להלן.

 

תמצית טענות התובעת

 

התובעת, גב' מ' ו', עורכת דין במקצועה (להלן: "התובעת" או "הצרכן"), הגיעה ביום 20.08.2012 אל סניף "רמי לוי" בעיר עפולה, אותו מפעילה הנתבעת, רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע"מ (להלן: "הנתבעת" או "העוסק"), על מנת לבצע את קניותיה.

 

התובעת הבחינה על אחד המדפים בחנות הנתבעת במוצר 'מרמולייט סוכרלוז' (להלן: "הממכר") ועליו מודבקת תווית מחיר 23.99 ₪ (להלן: "מחיר התווית"). התובעת, אשר חפצה ברכישת הממכר לקחה ממנו ארבעה פריטים. כאשר ניגשה לקופה, הופתעה התובעת לגלות שהקופאית מחייבת אותה במחיר השונה ממחיר התווית בסך של 39.99 ₪ (להלן: "מחיר הקופה"). התובעת אשר הבחינה בשוני במחירים, ביקשה מהקופאית לחייב אותה רק במחיר התווית ולא במחיר הקופה. בכתב התביעה, טענה התובעת כי הקופאית "לא הסכימה לכך".

 

סיפור המעשה לא הסתיים, כאשר על-פי גרסת התובעת, היא ביקשה לקבל מענה מאחראית המשמרת על פשר השוני במחירים, ומשהופנתה לאחראית המשמרת באותה עת ושמה "אביבה" והסבירה בפניה את אשר התרחש, אמרה לה האחרונה "שהיא תבדוק את העניין ותשוב ותודיע לה". בחלוף כ- 15 דקות המתנה, ומשלא חזרה אביבה, נתבקשה התובעת לגשת לעמדת שירות הלקוחות ושם נאמר לה ע"י נציגת הנתבעת כי "אין לה אישור". התובעת לא הסתפקה בכך וביקשה לשוחח עם המנהל ונענתה, כי "המנהל בחופש" וכך גם "סגנו או ממלא מקומו".

במצב זה, נאלצה התובעת, כך לטענתה, לעזוב את החנות, לאחר שחויבה בכרטיס האשראי שלה על פי מחיר קופה בגין כל מוצר שרכשה. בתאריך 2.9.12 פנתה התובעת לנתבעת במכתב ובו דרשה את השבת ההפרש, ומשלא זכתה למענה הגישה תביעה זו ביום 27.9.12.

 

התובעת טוענת, כי בהתאם לסעיף 17ב לחוק הגנת הצרכן, היה על הנתבעת להציג על גבי המוצר את מחירו הכולל. כמו כן, בהתאם לסעיף 17ב(ד) לחוק, המחיר המחייב של המוצר הוא המחיר המוצג עליו אף אם מחירו בקופה גבוה יותר. על יסוד האמור, מאחר שהתובעת חויבה בהתאם למחיר הקופה ולא בהתאם למחיר התווית, יש לקבוע כי בכך הפרה הנתבעת את הוראות חוק הגנת הצרכן.

 

לטענת התובעת, מאחר שהיא פנתה לנתבעת בכתב ולא נענתה, ובשים לב לכך שמדובר בהפרה חוזרת או בנסיבות מחמירות, זכאית היא לקבלת "ההפרש" בין מחיר הקופה למחיר התווית. כמו כן, בהתאם לסעיף 31א לחוק, יש להורות על חיוב הנתבעת ב"פיצויים לדוגמא", כאשר הפיצוי שרשאי בימ"ש לפסוק מגיע לכדי 50 אלף שקלים. התובעת העמידה בתביעתה את סכום הפיצוי לצורכי אגרה על סך של 10,000 ₪ (נכון למועד התביעה) ובתוספת הוצאות ושכ"ט עו"ד.

 

התובעת מייחסת לנתבעת ביצוע הפרה חוזרת ו/או הפרה בנסיבות מחמירות, כאשר לטענתה זו אינה הפעם הראשונה בה חייבה הנתבעת אותה בתשלומים בקופה העולים על המחיר המוטבע על גבי המוצרים. לטענתה, שיטת העבודה שהנהיגה הנתבעת, לפיה הקופאית טוענת כדבר שבשגרה כי אין לה סמכות להפחית או לתקן את החשבון ללא התערבות אחראית המשמרת, סגן המנהל או מנהל הסניף, מהווה מטרד, חוסר נוחות, טרחה מיותרת והמתנה מרובה, שגרמו לתובעת לא אחת לוותר על ההפרש המגיע לה, כשהתובעת בעצמה הייתה אף עדה למקרים של צרכנים אחרים שנתקלו באותה שיטת עבודה (להלן: "טענת ההפרה החוזרת").

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ