אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תא"מ 50114-11-12 פרזנטי ואח' נ' דמקו לוגיסטיקה ישראל בע"מ ואח'

תא"מ 50114-11-12 פרזנטי ואח' נ' דמקו לוגיסטיקה ישראל בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 12/01/2017 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
50114-11-12
21/12/2015
בפני סגנית הנשיא:
נועה גרוסמן

- נגד -
מבקשת/ נתבעת 2:
Carotrans International Inc
עו"ד גיא כהן
משיב / תובע /משיבה פורמאלית:
1. נסים פרזנטי
2. דמקו לוגיסטיקה ישראל בע"מ

עו"ד ערן פרזנטי
עו"ד גב' גרושקוביץ
החלטה

 

שב ועולה הצורך לדון בטענות המבקשת כנגד ההמצאה שבוצעה לידיה אל מחוץ לתחום השיפוט וכן סוגית הפורום הנאות לקיום הדיון בעניינה.

 

רקע:

הבקשה הנוכחית לא נתמכה בתצהיר ובהודעתה מיום 22.11.15 ויתרה המבקשת על צרוף תצהיר. לשיטתה, די בטענות העובדתיות שהובאו מפי התובע כדי לשמש תשתית לטענותיה. תחילה הפנה לסעיף 62 לבקשתו ולאחר מכן לסעיף 67 שם, וסבר כי הדבר מפטיר אותו מן הצורך לצרף תצהיר.

רק למען הסדר יוער, כי בקשות שהוגשו בנושאים אלה בראשית ההליך נתמכו בתצהיר. לדוגמה בקשה מספר 3 מיום 26.2.13 כן נתמכה בתצהיר של Cindy Rafart.

 

התביעה הוגשה ביום 26.11.12 ע"י המשיב מר נסים פרזנטי בגין הסך של 51,108 ₪.

המשיב, אדם פרטי ששכר את שירותיה של הנתבעת 1, המשיבה הפורמאלית בבקשה זו, שהיא חברה ישראלית לשם הובלה ימית ויבשתית של קיל (keel) לסירת מפרש מהמפעל בניו-ג'רסי ארה"ב לנמל היעד ביוון.

המשיבה הפורמאלית שהינה חברה המתמחה בשירותי הובלה ימית ויבשתית, שכרה כמתואר בכתב התביעה, את הנתבעת 2 הלא היא המבקשת בבקשה הנוכחית, להוביל את המטען.

עוד נטען בכתב התביעה, כי המבקשת היא שהנפיקה את שטר המטען שמספרו 1216001BOSPIR (להלן: "שטר המטען") להובלת המטען באמצעות אוניות מטען של חברת צים ליעדו. שטר המטען צורף כנספח 3 לכתב התביעה.

 

כמפורט בכתב התביעה, הועמס המטען ביום 22.4.12 על האוניה "צים יוקוהומה" בנמל ניו-ג'רסי בארה"ב. המטען הגיע לנמל פיראוס ביוון ביום 22.5.12. כאשר נפתחה המכולה שהכילה את המטען להמשך משא ההובלה התגלה : "כי ארגז המטען עשוי עץ שבור וכי הקיל שהוא יציקת עופרת נשבר, התעקם ונשרט באופן חמור ביותר עד אשר יש חשש לעשות בו שימוש גם לאחר התיקון שיפורט להלן". ראו סעיף 9 לכתב התביעה.

 

מייד כשדווח למשיב על הנזק הוא שכר חברת שמאות בינלאומית אשר הנפיקה דו"ח ביום 26.7.12, נספח 4 לכתב התביעה.

על פי הערכת השמאי, הנזק נגרם במהלך ההובלה היבשתית או בעת ההעמסה על האוניה.

לאור חוות הדעת של השמאי הוחלט לתקן את הקיל וכך נעשה.

 

המשיב טען בסעיף 18 לתביעתו, כי מרגע שנתגלה הנזק נציגי המבקשת והמשיבה הפורמאלית ניתקו עימו כל מגע והותירו אותו להתמודד בגפו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ