אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תא"מ 10673-06-14 מגדל חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' אלחאג עותמאן ואח'

תא"מ 10673-06-14 מגדל חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' אלחאג עותמאן ואח'

תאריך פרסום : 09/06/2015 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום חיפה
10673-06-14
25/05/2015
בפני השופטת:
איילת הוך-טל

- נגד -
התובעת והנתבעים שכנגד:
1. מגדל חברה לביטוח בע"מ
2. לוי וינטרס איריס

עו"ד י. שוסהיים
נתבעים והתובעת שכנגד:
1. כהן יגאל
2. אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ

פסק דין
 

 

לפניי תביעות הדדיות לפיצוי כספי בגין נזק רכוש שנגרם לשני כלי רכב עקב תאונת דרכים.

התובעת הינה מבטחת רכב טויוטה מ"ר 91-336-66 בכל הזמנים הרלבנטיים (להלן – הטויוטה), בה נהגה גב' לוי איריס במועד התאונה (להלן – הנהגת).

הנתבעת 2 הינה הבעלים הרשום של אוטובוס מ"ר 88-405-01 (להלן – האוטובוס), בו נהג הנתבע 1 במועד התאונה (להלן – הנהג).

ביום 7.1.13 אירעה תאונה בין שני הרכבים בצומת הרחובות ווטסון-אבא חושי בחיפה, בפנייה לכיוון מרכז חורב.

לטענת התובעת, הנהגת עמדה ברמזור אדום, בנתיב ימני מבין שני נתיבים, במטרה לפנות שמאלה. האוטובוס עמדה בנתיב לשמאלה. היה יום גשום. כאשר התחלף הרמזור לירוק, החלה הנהגת לפנות שמאלה כאשר האוטובוס פגע בה. כתוצאה מהתאונה נגרם לטויוטה נזק בצד השמאלי, החל מהכנף האחורית ועד לדלת הנהג. התובעת נשאה בתשלום תיקון הנזק למבוטחת ועותרת לפיצוי בסך 25,369 ₪.

לטענת הנתבעים, נהג האוטובוס עמד ברמזור אדום בנתיב השמאלי במטרה לפנות שמאלה. מכיוון שמדובר בנתיבים צרים, חסם האוטובוס בעמידתו חלק מהנתיב הימני של הפניה שמאלה. האוטובוס עמד לבד בצומת. כאשר התחלף הרמזור לירוק, החל הנהג לפנות שמאלה, כאשר לפתע נהגת הטויוטה פגעה באוטובוס מאחור. כתוצאה מהתאונה נגרם לאוטובוס נזק והנתבעת 2 נשאה בעלות התיקון בסך 2,188 ₪.

 

במסגרת הצגת הראיות הובאו בפניי דיווחי הנהגים סמוך לאחר התרחשות התאונה, תמונות מהצומת בה התרחשה התאונה, תמונות הנזק שנגרם לכלי הרכב ועדויות הנהגים.

לאחר שבחנתי את הראיות הגעתי למסקנה כי דין התביעות להידחות הדדית משום שאף אחד מהצדדים לא הצליח להרים את הנטל הנדרש להוכחת תביעתו.

 

גרסתה הראשונה של הנהגת הינה במסגרת הדיווח שמסרה לתובעת ביום 25.1.13, שם כתבה כך "עמדתי ברמזור רחוב ליונל ווטסון (חיפה) לפנות שמאלה לכיוון שד' אבא חושי בנתיב הימני מבין שניים. הרמזור התחלף לירוק והתחלתי בנסיעה בנתיב ימין ואוטובוס שעמד (מחוק בקו – א.ה.ט) שנסע משמאלי לקח את הסיבוב רחב ודחף את הרכב ימינה ופגע בצד שמאל מפנס אחורי ועד דלת הנהג".

בעדותה הסבירה הנהגת כי האוטובוס כבר עמד בצומת כאשר הגיעה. הנהגים חיכו מספר שניות עד שהתחלף הרמזור לירוק והתחילו לנסוע. לדבריה, במהלך הפניה הרגישה לפתע חריקות. היה גשם חזק ונהג האוטובוס לא הבחין שפגע בה ולכן נאלצה לצפור חזק עד שהבחין בה. הנהגת הדגימה את אופן התרחשות התאונה בעת הפגיעה, כאשר הציגה את החזית הימנית קדמית של האוטובוס פוגעת בדופן שמאל של רכבה. בחקירה הנגדית הנהגת מציינת כי אינה זוכרת מי מהנהגים נכנס ראשון לצומת ובהתייחס לגרסת נהג האוטובוס מציינת כי נתיבי הפנייה בצומת הינם רחבים דיים לאפשר עמידה של אוטובוס ורכב לצדו ללא כל בעיה. הנהגת מציינת כי לא ראתה כל פגיעה באוטובוס ואינה מאשרת כי נגרמה לו פגיעה בחלק האחורי כפי שהוצג לה בתמונות.

 

נהג האוטובוס מסר דיווח ראשוני ביום 9.1.13 בו רשם כי "..ביצעתי הסעת עובדים מרפאל לחיפה. כשסיימתי את הפיזור האחרון בשכונת בגין נסעתי לכיוון היציאה מהשכונה ונעמדתי בנתיב שמאלי לפנייה שמאלה מרחוב ווטסון לאבא חושי לכיוון חורב. הייתי לבד ברמזור אדום. בגלל אופי העיקול בצומת הפנייה שמאלה האוטובוס חסם חלק מהנתיב הימני ...כאשר התחלתי בפנייה שמאלה נפגעתי מאחור ע"י פרטית שניסתה לתפוס את הרמזור ונדחפה לנתיב הימני ופגעה בפינה אחורית ימנית של האוטובוס".

בעדותו הבהיר הנהג כי היה יום גשום וחשוך. הנהג חזר על גרסה זהה לזו שנרשמה בטופס הדיווח דלעיל ומסביר כי לא הבחין ברכב בנתיב הימני עד שחש בחיכוך שנבע מפגיעת הטויוטה באוטובוס מיד לאחר שהחל בפניה שמאלה. בנוסף מסביר הנהג כי גרסת הנהגת, לפיה עמדה לצדו ברמזור אדום, אינה סבירה, משום שבמצב זה היה עולה בידה להתקדם לפניו לכיוון הפנייה שמאלה ולא היתה פוגעת באוטובוס מאחור.

 

גרסאות שני הנהגים באשר לנסיבות התרחשות הפגיעה הינן אפשריות, למעט מיקום הפגיעה באוטובוס שאינו ברור מגרסת הנהגת. כאמור, הנהגת הדגימה התרחשות התאונה כאשר האוטובוס פוגע ברכבה בחזית קדמית ימנית שלו. בפועל, הפגיעה באוטובוס, כפי המתועד בתמונות ובעדות הנהג, מראות פגיעה בחזית ימנית אחורית.

בנוסף, התמונות ממקום התאונה מצביעות על עיקול המוביל לצומת מרומזר לפניה שמאלה (במ/1). בתמונות רואים רכב פרטי מסוג ג'יפ העומד בנתיב נסיעתו הימני בצורה מלאה, כאשר על פניו נראה כי יש די מרווח עמידה לרכב גם בנתיב השמאלי. לכן, לא ניתן לשלול את גרסת הנהגת לפיה המתינה לצד האוטובוס ברמזור אדום עובר להתרחשות התאונה. עם זאת, לא ניתן להתרשם בתמונות האם אמנם יש די מרווח לעמידה מלאה של אוטובוס בנתיב זה, שכן נוכח זווית העיקול לא ניתן לשלול את גרסת הנהג לפיה אוטובוס העומד בנתיב שמאל יבלוט לנתיב ימני.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ