אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שירותי אחזקות א.א. אורדן חברה לשירותי נקיון וכח אד ם נ' הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל ואח'

שירותי אחזקות א.א. אורדן חברה לשירותי נקיון וכח אד ם נ' הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל ואח'

תאריך פרסום : 04/03/2012 | גרסת הדפסה
עת"מ
בית המשפט המחוזי חיפה
47892-07-11
29/02/2012
בפני השופט:
יעל וילנר

- נגד -
התובע:
שירותי אחזקות א.א. אורדן חברה לשירותי נקיון וכח א דם ע"י ב"כ עוה"ד עדי פורת ואח'
הנתבע:
1. הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל
2. איי אס אס - אשמרת בע"מ
3. התאמה השמה ומידע (1995) בע"מ
4. פלוטל חב' לנקיון שמירה ואבטחה בע"מ

פסק-דין

פסק דין

1.         בפני עתירה להורות על ביטול מכרז למתן שירותי ניקיון מטעם המשיב 1, שמספרו 201110003 אשר פורסם ביום 5.4.11 (להלן : "המכרז"). המשיבות 2 ו-4 הוכרזו כזוכות במכרז.

בעתירה נטען כי הליך המכרז והחלטת ועדת המכרזים בסופו, נגועים בפגמים מהותיים המצדיקים את ביטול המכרז ועריכת מכרז חדש. עיקר הטענות בעתירה נוגעות להצעות גירעוניות לכאורה של הזוכות במכרז, אשר לדעת העותרת תפגענה בזכויות העובדים.

רקע בקצרה

2.         העותרת היא חברה לאספקת שירותי ניקיון אשר סיפקה למשיב 1 (להלן: "הטכניון") שירותי ניקיון משנת 1999 ועד לאחרונה. 

ביום 5.4.11 פרסם הטכניון מכרז לביצוע שירותי ניקיון בשטח קמפוס הטכניון (המשתרע על פני 500,000 מ"ר) החל מתאריך 1.8.11.

התחרות במכרז הייתה על עלות שירותי ניקיון לפי גושי בניינים ולא לפי עלות שעת עבודת ניקיון. על פי תנאי המכרז, התבקשו המציעים להציע שיעורי הנחה מהאומדן הגלוי שנקבע מראש, עד מקסימום 25% מהאומדן או תוספת לאומדן עד מקסימום 15%. עוד נקבע במסמכי המכרז כי יש להציע הצעה נפרדת לכל גוש בניינים (סה"כ 9 גושים). כן נקבע כי מציע העומד בתנאי הסף אשר הציע את ההצעה הזולה ביותר  יזכה במכרז בהתייחס לכל גוש וגוש באופן נפרד.

3.         העותרת הגישה הצעתה למכרז, וביום 5.7.11 הודע לה כי היא אינה עומדת בתנאי הסף של המכרז וכי המשיבות, שהצעתן הייתה הזולה ביותר, זכו במכרז.

לפיכך, הוגשה העתירה דנן לביטול המכרז.

טענות העותרת

4.         טענתה המרכזית של העותרת היא כי האפשרות שניתנה על פי תנאי המכרז להציע הצעה נמוכה ב-25% ממחיר האומדן, תביא בהכרח לפגיעה קשה בזכויות העובדים, בשכרם ובתנאי העסקתם, לרבות פיטוריהם.

לטענת העותרת, החלטת ועדת המכרזים להכריז על המשיבות כזוכות במכרז הינה החלטה פסולה ויש לבטלה. לטענתה, היה על הוועדה לוודא יכולת עמידת המשיבות בתנאי העסקת העובדים ושמירה על זכויותיהם על פי הדין. העותרת טוענת עוד כי ועדת המכרזים לא התייחסה להעדר דרישה לשעות עבודה מינימאליות או מספר עובדים מינימאלי ולא שמה לנגד עיניה "אומדן" משלה לעניין זה, והיה עליה לבחון האם ההצעות הזולות מטעם המשיבות יאפשרו להעניק לעובדים את מלוא זכויותיהם גם בהנחה שההצעות ניתנו במסגרת הטווח שנקבע בתנאי המכרז (הנחה מקסימאלית של 25%).

עוד טוענת העותרת כי תנאי המכרז "נתפרו" לפי מידותיהן של המשיבות וניתנו להן יתרונות בולטים על פני יתר החברות המציעות במטרה להכריז עליהן כזוכות היחידות במכרז. כמו כן נטען כי הטכניון הקשיח את התנאים במכרז הנוכחי מתוך שיקולים זרים, על ידי הוספת תנאי חדש למכרז שלא היה קיים במכרז הקודם למתן שרותי ניקיון שהוצא בשנת 2005 (בו זכתה העותרת), והוא הדרישה לצרף למסמכי המכרז מספר מכתבי המלצה. לטענת העותרת, דרישה זו נעשתה מתוך ידיעה ברורה כי העותרת לא תוכל לעמוד בה כיוון שהיא מעניקה שירותי ניקיון לטכניון בלבד.

5.בתשובתה לתשובת המשיבים הוסיפה העותרת כי הטכניון ביצע בדיקות מדגמיות של תנאי ההעסקה של עובדי המשיבות אולם בחר ביודעין שלא לחשוף את תוצאות הבדיקות, ומכאן המסקנה כי קיימת פגיעה חמורה בזכויותיהם של עובדי הניקיון המחייבת את ביטול המכרז.

טענות המשיבים

6.         הטכניון טוען בתגובתו כי דין העתירה להידחות על הסף בשל שיהוי בהגשתה, מניעות, חוסר ניקיון כפיים, וכן לגופה.

אשר לשיהוי – לטענת הטכניון, העתירה הוגשה בשיהוי ניכר לאחר ההכרזה על הזוכות במכרז. לטענתו, כבר במועד הגשת העתירה השלימו הזוכות את היערכותן לביצוע העבודות על פי המכרז לרבות גיוס עובדים והצטיידות בציוד ולמעשה העתירה באה לתקוף "מעשה עשוי". ביטול המכרז בשלב זה עשוי לגרום לנזקים כבדים לצדדים שלישיים תמי לב.

עוד נטען כי טענת העותרת כי השיעור המקסימאלי האפשרי של ההנחה יוביל בהכרח לפגיעה בעובדים, היא טענה כנגד תנאי המכרז שצריך היה להעלותה מיד עם קבלת מסמכי המכרז. לטענת הטכניון, התנהגות העותרת מהווה חוסר תום לב מובהק שעה שכבשה את טענותיה ביחס למכרז לפני קבלת ההחלטה בו והיא מעלה אותן רק לאחר שהתברר לה כי הפסידה במכרז.

7.         לגוף העתירה טוען הטכניון, כי העותרת לא הביאה כל ראיה לתמיכה בטענותיה כי הצעת המשיבות תביא לפגיעה בזכויות העובדים, כגון תחשיב המלמד על פגיעה בעובדים, ועל כן טענתה בעניין זה היא סברה גרידא.

הטכניון מציין כי הזוכות במכרז הינן חברות בעלות איתנות פיננסית אשר המציאו 5 מכתבי המלצה או יותר כנדרש בתנאי המכרז.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ