אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שחרור קטינה מאשפוז לתוכנית טיפולית

שחרור קטינה מאשפוז לתוכנית טיפולית

תאריך פרסום : 09/05/2016 | גרסת הדפסה

ענ"א
בית המשפט המחוזי באר שבע
17441-01-16
13/01/2016
בפני השופטת:
יעל רז-לוי

- נגד -
המערערת:
פלונית (קטינה)
עו"ד אלה שינפלד
המשיבים:
1. מחלקה לשירותים חברתיים
2. האם
3. האב

עו"ד שחר בריס
החלטה

 

דיון המשך לדיון שהתקיים אמש בערעורה של המערערת, ביחס להחלטת בית משפט לנוער (מיום 28.12.15) אשר הורה על אשפוזה של המערערת למשך 30 יום, כאשר המערערת שוהה באשפוז במרכז לבריאות הנפש ב... , החל מיום 6.1.16.

 

צו האשפוז הוצא לאור בקשה שהוגשה על ידי פקידת הסעד, לאחר שעניינה של המערערת הובא בפני וועדה פסיכיאטרית אשר מצאה לנכון להמליץ על אשפוזה של המערערת כאמור.

 

המערערת התנגדה לאשפוזה וב"כ המערערת פרטה בהודעת הערעור המפורטת ומנומקת היטב, מדוע אין מקום להותיר את החלטת בית המשפט על כנה, תוך שהודגש שמצבה של המערערת אינו מחייב את אשפוזה וכי לאחר החלטת הוועדה הפסיכיאטרית, המערערת שבה לבית הספר ותפקדה כדבעי.

יצוין כי לאחר מינויה של ב"כ המערערת מטעם הלשכה לסיוע משפטי, הוגשו על ידה בקשות נוספות לבית המשפט לנוער, אשר נדחו ומכאן בוצעה החלטת בית המשפט בערעור שבפני.

 

בדיון שנערך אתמול, פרשו הצדדים את טענותיהם, שמעתי את המערערת באופן בלתי אמצעי ואף את הוריה שנכחו בכל הדיונים והתרשמתי לחיוב ממחויבותם לטיפול במערערת ומהבנתם את הצורך בנקיטת צעדים מתאימים, במסגרת הכוללת, לשם הטיפול המתאים במצבה.

בסופו של דבר, בדיון אתמול לא עמדה בפני כל חוות דעת עדכנית בדבר מצבה הנוכחי של המערערת ובדבר הצורך בהמשך אשפוז, אם לאו, בשים לב לעובדה שהמערערת אושפזה במרכז ... שם לא היתה מוכרת, וזאת בשל כך שהאשפוז ממנו שוחררה עקב אי הסכמתה זמן קצר קודם לכן היה מהמרכז לבריאות הנפש ב..., ולאור ההתנגדות מצידה ומצד המשפחה הומלץ כי באם יבוצע צו האשפוז, יהיה זה במרכז רפואי אחר.

 

לאור האמור הוריתי על קבלת חוות דעת עדכנית מהרופאה המטפלת מהמרכז ב..., תוך שנתבקשה התייחסותה לצורך בהמשך אשפוז, באם הדבר נדרש וכן לתוכנית הטיפולית העתידית לגבי המערערת, כאשר הוריתי שאף ב"כ המערערת תגיש תכנית טיפולית מטעמה.

כיום התקבל בפני סיכום אשפוז בעניינה של המערערת חתום על ידי ד"ר ..., אשר היא אף קיבלה את המערערת לאשפוז. לא אפרט את תוכן הדברים, אך בסופו של דבר צוין בחוות הדעת כי כיום מכיוון שיש התנגדות גורפת לטיפול באשפוז ואין רושם לצורך מידי באשפוז, מומלץ שהטיפול במערערת יתבצע בקהילה.

 

לאור האמור עתרה ב"כ המערערת לקבלת הערעור ואף ב"כ המשיבה הסכימה לקבלתו בכפוף לקיום התוכנית הטיפולית, תוך שציינה שלאור דברי ד"ר....  באשר לרמת הסיכון, יש חשיבות בפיקוח על קיומה של התוכנית.

 

עיינתי בחוות הדעת שהוגשו בפני, ולמעשה לאור חוות הדעת העדכנית של ד"ר... , ובשים לב להתנגדות המערערת, הרי אין מקום להמשך אשפוזה תחת הצו וכך אף סבורה ד"ר... , כאשר ניתן לנקוט באמצעים המתאימים לטיפול במערערת בטיפול בקהילה.

 

עם זאת רואה אני לנכון לציין כי כעולה מכל המסמכים הרפואיים קיימת חשיבות והכרח לכך שהמערערת תטופל בקהילה באופן אינטנסיבי, ותקויים במלואה התוכנית הטיפולית המחוייבת כפי שציינה ד"ר...  במסמך סכום האשפוז שסומן על ידי מש/1:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ