אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> רוה ואח' נ' וואלה שופס ואח'

רוה ואח' נ' וואלה שופס ואח'

תאריך פרסום : 22/07/2012 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
26753-09-11
16/07/2012
בפני השופט:
אבי פורג

- נגד -
התובע:
1. מיטל רוה
2. וילם הנדריק מידלבוס

הנתבע:
1. וואלה שופס
2. וואלה טורס -וואלה טורס בע"מ

פסק-דין

פסק דין

בפניי תביעה על סך של 20,600 ₪.

התביעה היא לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לתובעים עבור אובדן ימי עבודה, הוצאות נסיעה לשדה התעופה וחזרה וכן הוצאות נוספות ועוגמת נפש והכל בגין כך שהתובעים התייצבו לשווא בשדה התעופה לצורך טיסה לנופש, כאשר הנתבעות לא הזמינו להם כרטיסים לטיסה ולנופש.

בתחילת הדיון הודיע נציג הנתבעות כי אף שכל אחת מהנתבעות הגישה כתב הגנה בנפרד, הוא מייצג את שתיהן וכי בית המשפט מתבקש להתייחס לשתי הנתבעות כיחידה אחת כאשר המחלוקת היא מול התובעים.

ביום 13.4.11 הזמינו התובעים מהנתבעות (באתר של הנתבעת 1) שני דילים. בשלב מסוים הופיע בכרטיס הלקוח של התובעת 1 באתר של הנתבעת 1 לינק לשני שוברים בשווי 1,500 ₪ כל אחד שבהם קיים פירוט המתייחס לחבילת נופש לשלושה לילות כולל טיסות והעברות לפראג הקסומה. באותם שוברים יש פירוט של מועדי יציאה וחזרה וכן פרטים נוספים (נספח ג' לכתב התביעה).

אני מקבל את טענות התובעת כאמור בכתב התביעה כי יצרה קשר מספר פעמים עם נציגי הנתבעת 1 וכי נציגי השירות שם אישרו לה בתשובה לשאלתה האם ההזמנה נקלטה והכל בסדר כי הכל בסדר.

התובעת והעד מטעם הנתבעת 2 מר יואב כפיר חלוקים לגבי תוכן השיחה שהתנהלה ביניהם ביום 14.4.11. לטענת התובעת, נציג השירות של הנתבעת 2 מר כפיר השיב לה כי אין כל בעיה עם ההזמנה וכי הזמנתה תאושר ביום א'. עוד טענה התובעת, כי בתשובה לשאלה האם השוברים הם מסמכים מספיקים לצורך מימוש העסקה לרבות עליה על הטיסה השיב לה מר כפיר כי מדובר בדיל של חברת "יוניטל יוסי טורס" וכי נציג של החברה יחכה לנוסעים בשדה התעופה בישראל, יאסוף אותם ויטפל בכל הנושאים לרבות העלייה למטוס. לטענת התובעת, נציג הנתבעת 2 מר כפיר אישר לה שהשוברים שבידה מספיקים. מנגד, העיד מר כפיר כי בזמן שהתקשרה התובעת ושוחחה איתו הוא לא ראה את ההזמנה שלה והסתמך על הפרטים שמסרה לו. לפי עדותו הוא זכר שהוא אמר לתובעת שהיא צריכה להמתין שיצרו איתה קשר אבל הוא עצמו לא דאג להמשך תפעול ההזמנה של התובעת.

יצוין בהקשר זה כי הנתבעות לא חלקו על כך שהתובעת ביצעה הזמנה באתר של הנתבעת 1 וכן אישרו כי הנתבעת 2 לא פנתה אל התובעת ביוזמתה להמשך הטיפול בהזמנה וזאת בניגוד למדיניות של הנתבעת 2 וזאת ככל הנראה בעקבות כשל תקשורת בין המערכת של הנתבעת 1 למערכת של הנתבעת 2. נציג הנתבעות טען, כי מסיבה זו ההזמנה של התובעת לא עברה לנתבעת 2 ולכן הנתבעת 2 לא פנתה לספק החבילה חברת יוניטל וגם לא פנתה אל התובעת.

ממכלול הדברים עולה, כי התקלה שנפלה בתקשורת בין הנתבעת 1 לנתבעת 2 היא בראש ובראשונה הגורם לכך שההזמנה של התובעת עבורה ועבור בן זוגה לא טופלה על ידי הנתבעת 2 באופן שלא הוזמנו עבורם כרטיסי טיסה.

אני מקבל את טענתה של התובעת כי פעלה ככל שניתן על מנת להסדיר את ההזמנה ועדותה והפרטים שמסרה בכתב התביעה בהקשר של השתלשלות הדברים בטרם מועד הטיסה מהימנים עליי. אני מעדיף את עדותה על עדותו של עובד הנתבעת 2 מר כפיר, במובן זה ששוכנעתי שנאמר לתובעת והיא סברה בתום לב שההזמנה מטופלת והיא ובן זוגה יכולים להתייצב לטיסה ללא כרטיסים. בהקשר זה חשוב לציין, שהתשלום נגבה מהתובעת בכרטיס אשראי כבר ביום 13.4.11 או למחרת.

מכל המכלול עולה, שהנתבעות אחראיות ביחד ולחוד לתקלה שגרמה לכך שהתובעת התייצבה יחד עם בן זוגה ביום 24.4.11 בסביבות שעה 02:00 בבוקר בשדה התעופה, כארבע שעות עובר לשעת הטיסה, שעה 05:50 כאמור בשוברים (ראה נספח ג'), וכן למצב הדברים שנוצר ושבעקבותיו התובעים לא עלו על הטיסה וחזרו לביתם בסביבות שעה 09:30 בבוקר.

לפיכך, על הנתבעות לפצות את התובעים בגין הנזקים שנגרמו להם.

הנתבעת 1 טענה בסעיף 13 לכתב ההגנה מטעמה כי התובעים זוכו במלוא סכום הרכישה בכרטיס האשראי שחויב בגין ההזמנה ואכן במסגרת כתב התביעה, התובעים לא תבעו את התשלום ששילמו בגין השוברים מאחר ותשלום זה הוחזר להם וכך גם העידה התובעת.

התובעים זכאים לפיצוי, אולם נראה שסכום התביעה שביקשו לקבל במסגרת התביעה הוא מופרז.

התובעים לא הוכיחו הפסדי שכר בגין אובדן ימי עבודה ולא הציגו קבלות לגבי הוצאות הנסיעה, אוכל ושתיה שנגרמו להם בעת שהותם בשדה התעופה.

מצד שני ברור שלתובעים נגרמו הוצאות נסיעה, אוכל ושתיה בשיעור מסוים וברור גם שנגרמה להם עוגמת נפש של ממש בגין ההמתנה הממושכת בשדה התעופה וביטול הנסיעה לנופש בפראג, כפי שציפו והזמינו.

יצוין, שבכתב התביעה (סעיפים 41 – 43) טענו התובעים כי הוצע להם במהלך ההמתנה בשדה לקחת דיל אחר של חברת תיירות אחרת לפראג, אולם התובעים סירבו לקבל את הדיל מאחר והיה יקר מדי עבורם, שכן היה כרוך בתשלום נוסף של 300 דולר לאדם (מעבר ל- 400 דולר שכבר שולמו על ידם) ולא הובטח להם כל השבה או פיצוי. בנסיבות אלה וכאשר הדיל החלופי הוצע להם כאשר הם מותשים לאחר המתנה ארוכה בשדה, איני סבור שיש לזקוף לחובתם את סירובם לדיל החילופי. יכלו הנתבעות ככל שהיו מעוניינות בכך להודיע לתובעים באותו מועד כי הם לא יחויבו בכל תשלום נוסף בגין הדיל החלופי, אולם הנתבעות לא עשו כן ולפיכך איני מקבל את טענתן של האחרונות כי התובעים לא פעלו בהתאם לחובת הקטנת הנזק.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, אני פוסק כי הנתבעות ישלמו לתובעים פיצוי בגין ההוצאות ועוגמת הנפש שנגרמו להם בסך כולל של 4,500 ₪ וזאת בתוך 30 יום מיום מתן פסק הדין.

ניתן להגיש בקשה לרשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 יום מהיום.

ניתן היום, כ"ו תמוז תשע"ב, 16 יולי 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ