אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קאופמן נ' צפת

קאופמן נ' צפת

תאריך פרסום : 05/11/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות צפת
32641-05-11
01/11/2011
בפני השופט:
אורי גולדקורן

- נגד -
התובע:
שמואל קאופמן
הנתבע:
עיריית צפת
פסק-דין

פסק דין

בפניי תביעה במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות נגד עירית צפת, למימוש זכות הנחה בתשלומי ארנונה, מים וביוב.

2.על אף שטענת העדר סמכות עניינית לא נטענה ע"י הנתבעת, מצאתי לנכון לעלות את שאלת הסמכות העניינית מיוזמתי. לעניין זה ראו: י' זוסמן סדרי הדין האזרחי [3], בעמ' 819:

"כלל הוא כי על כל ערכאה שיפוטית להקפיד הקפדה יתרה שלא לחרוג מגדרי סמכויותיה ובית-המשפט יידרש לשאלת סמכותו לדון בעניין מסוים מיוזמתו ואף ללא העלאת טענת חוסר סמכות על-ידי מי מבעלי-הדין. בשתיקת בעלי-הדין, אין כדי להקנות לבית-משפט סמכות שאינה מוקנית לו בדין. בית-המשפט ייזקק לטענת חוסר סמכות גם כאשר זו הועלתה לראשונה בפני ערכאת הערעור".

יפים לעניין זה דברי כבוד השופט חשין בבג"ץ 6103/93 סימה לוי נ' בית הדין הרבני הגדול בירושלים פ"ד מח(4) 591, 615-616:

אבגדהוז"הכלל הרחב הוא – ובו תחנת המוצא לכל הדיון כולו – כי שאלת סמכותו העניינית של גוף שיפוט להידרש לנושא המובא לפניו לדיון ולהכרעה, הינה שאלה-ראשה, ובתי המשפט הקפידו ומקפידים בה ביתר (גוף שיפוט, קרי: בית-משפט, בית-דין, ועוד כיוצא באלה גופי שיפוט או גופים המחזיקים בסמכויות שיפוט או מעין-שיפוט על-פי דין). ... שיטת המשפט רואה בחומרה פעילותו של גוף שיפוט אל מעבר לגדרים שהדין הציב לו; מכאן אף הלכה שטענת חוסר סמכות עניינית זועקת כמו מעצמה, ובית-משפט יידרש לה בכל שלב של ההתדיינות, ולו במקום שבעל דין מעלה אותה לראשונה בערכאה של ערעור. ... יתרה מזאת: גם אם בעל דין אינו מעלה מיוזמתו טענת חוסר סמכות, עומדים ומצווים בתי-משפט ובתי-דין לבדוק מעצמם – בכל עניין ועניין – אם קנו סמכות להידרש לעניין שהובא לפניהם להכרעה..."

א

ב

ג

ד

ה

ו

ז

3.בית משפט זה, ביושבו כבית משפט לתביעות קטנות, נעדר סמכות לדון בתביעה זו, אשר עניינה ב"סכסוך" שהתגלע בין התובע, שהינו אדם פרטי, לבין רשות מקומית, על רקע חיובו בתשלומי ארנונה.

סעיף 1 לחוק בתי המשפט לעניינים מנהליים תש"ס-2000 (להלן: "החוק") קובע :

"חוק זה מטרתו להסמיך באופן הדרגתי את בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לענינים מינהליים לדון בענינים מינהליים ..."

בסעיף 2 לחוק נקבע:

מיום 8.8.2005

תיקון מס' 15

ס"ח תשס"ה מס' 2020 מיום 8.8.2005 עמ' 738 (ה"ח 77)

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ