אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צפון נ' בית דוברובין ואח'

צפון נ' בית דוברובין ואח'

תאריך פרסום : 02/12/2011 | גרסת הדפסה
בב"נ
בית משפט השלום בית שאן
24046-12-09
28/11/2011
בפני השופט:
אינעאם דחלה-שרקאוי

- נגד -
התובע:

הנתבע:
1. אחוזת דוברובין ארועים בע"מ
2. נחום קדוש
3. גליה קדוש

החלטה

מבוא

1.בפניי בקשת המבקשים לעיון מחדש בהחלטת בית המשפט מיום 28/8/11 (להלן:"ההחלטה") , לפיה החליט על מתן צו הפסקת שימוש להפעלתה של מסעדה וגן אירועים המופעלים ע"י המבקשת 1 במקרקעין הידועים כאחוזת דוברובין, שייכנס לתוקפו בסוף חודש אפריל 2012 .

המבקשים פונים לבית המשפט ומבקשים לעיין מחדש בהחלטה הנ"ל, ולהאריך את מועד כניסת הצו לסוף חודש דצמבר 2012 .

טענות המבקשים

2.הטעם לבקשה, כטענת המבקשים, הינן עובדות חדשות אשר יש בהן כדי להוות משקל ראוי כדי לשנות את החלטת בית המשפט, והן כדלקמן:

א.המבקשים מציינים כי למיטב ידיעתם, הוחלט על פיצול שטח התוכנית המתארית, באופן שתוכן ותקודם תוכנית מפורטת ספציפית לשטח כאחוזת דוברובין, כמו גם על הקמת ועדת שימור אשר תגבש את הוראות התוכנית הספיציפית. הוכנו מספר חלופות לתוכניות ביוני, באופן שאחת החלופות תוצג בתקופה הקרובה בפני הועדה המחוזית במרה לקדם את ההליכים הסטאטוטוריים.

ב.המבקשים מציינים כי אחד השיקולים בקביעת פרק הזמן לכניסת צו שיפוטי להפסקת שימוש הינו קידום הליכי התכנון אשר יש בהם כדי לרפא את הפגם, ואין ספק כי במקרה דנן הפעולות התכנוניות מקודמות בלוחות זמנים קצרים בהרבה מהמקובל.

ג.הותרת הצו על כנו תביא לקריסה כלכלית מיידית של המבקשת 1 ולהפסקת הפעילות המבוצעת היום במקרקעין .למבקשת 1 נקבעו אירועים לאחר אפריל 2012, והותרת הצו על כנו תגרום לביטול הזמנות והשבת מקדמות אשר שולמו על ידי המזמינים . בנוסף ייפגעו עובדים אשר העתיקו מקום מגוריהם ממרכז לצפון הארץ, ככל ששעריה של המבקשת 1 ייסגרו.

ד.המבקשים מדגישים כי הבקשה מוגשת עתה , כי המבקשת 1 נדרשת בימים אלו להחליט כיצד לנהוג בקשר להזמנות הקיימות ולחדשות שמגיעות לפתחה.

טענות המשיבה

3.המשיבה הגיבה לבקשה וטענה כי היא חוזרת על תגובתה שהוגשה במענה לבקשת המשיבה 2 להארכת מועד ביצוע צו הפסקה שימוש בנכס, ומדגישה כי בקשה זו מוגשת בטרם זמנה ושלא על פי תקנות התכנון והבניה (סדרי דין בקשה לפי סעיף 207) התשס"ט – 2008 .

דיון ומסקנות

4.צודקת המשיבה כי דין בקשה זו כדין בקשת המשיבה 2 להארכת מועד ביצוע צו הפסקה שימוש בנכס, וכי יש לדחותה הן מהפן הפרוצדוראלי והן לגופו של עניין, ולהלן אפרט.

5.תקנות התכנון והבניה (סדרי דין בבקשה לפי סעיף 207 לחוק), התשס"ט-2008 (להלן:"התקנות"), פורסמו ביום 6/10/2008 כשתכליתן הסדרת הפן הפרוצדוראלי של הדיון בבקשה לפי סעיף 207 לחוק התכונן והבניה, באופן שימנע הגשת בקשות באיחור ולשם פרישת תמונה מלאה ומקיפה על המצב התכנוני, בטרם ידון בבקשה.

אומנם עסקינן בבקשה לדחיית מועד כניסה לתוקף של צו איסור שימוש שניתן לפי סעיף 239 לחוק התכנון והבניה , התשכ"ה-1965 (להלן:"החוק"), להבדיל מבקשה לדחיית מועד ביצועו של צו שניתן במסגרת גזר דין, לפי סעיפים 205-206 לחוק, שעליהם חלות התקנות באופן ישיר, אך מחוקק המשנה התווה עקרונות דיוניים המעגנים ומגנים על כליים בסיסיים של התדיינות בשקיפות תוך פרישת מלוא התשתית הראייתית הדרושה להכרעה על ידי שני הצדדים.

חשוב להדגיש כי בתי המשפט נוהגים לדחות מועד ביצוע צו שיפוטי, בהתקיים נסיבות מתאימות, תוך איזון בין האינטרסים של שמירת החוק לרבות סילוק תוצאת העבירה, לבין אינטרסים אחרים, שהצדקה העיקרית לכך כאשר היתר בניה צפוי להינתן תוך ימים ספורים. הרציונאל העומד בבסיס תפיסה זו טוב גם לאדם שטרם הורשע וניתן נגדו צו האוסר על שימוש מסוים, ומתבקש להפסיק מעשה עבירה, ולא להעניש אותו .

6.מכאן אם מחילים הוראות התקנות הנ"ל על הבקשה שבפניי התוצאה היא דחיית הבקשה. הוראות תקנה 2 (א) לתקנות קובעות מפורשות כי על מגיש הבקשה להארכת מועד לביצוע הצו, להגישה בהתאם לטופס שבתוספת, לא יאוחר מ- 21 יום לפני המועד שנקבע לביצועו. הבקשה בעניינו לא הוגשה בהתאם לטופס.

7. תקנה 2 (ב) לתקנות הנ"ל קובעת כי על הבקשה לפרט באופן מלא את כל ההליכים המנהליים והמשפטיים, בכל הערכאות, בעניין הבניה או השימוש אליהם מתייחס הצו, ויצרפו אליה העתקים של כל הצווים, פסקי הדין וההחלטות הנוגעות לעניין. לבקשה לא צורפו מרבית המסמכים המנויים בתקנה זו, נהפוך הוא המבקשים מציינים בבקשתם כי אינם יודעים את המצב התכנוני נכון להיום, וכל מה שתואר על ידם לעניין פיצול שטח תוכנית המתאר והקמת ועד שימור הינו לפי מיטב ידיעתם בלד.

8. תקנה 2 (ג) לתקנות הנ"ל קובעת כי הבקשה תיתמך בתצהיר לאימות העובדות העומדות בבסיסה, ובקשה הכוללת טענות עובדתיות בדבר שינוי במצב התכנוני שנעשה ביוזמת המבקש, או בדבר קיומם של הליכי תכנון או רישוי תלויים ועומדים, תיתמך בתצהיר של איש המקצוע המטפל בהליכים אלה, ויצורפו אליו העתקים מהמסמכים הנוגעים לעניין.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ