אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צמח ואח' נ' איסתא

צמח ואח' נ' איסתא

תאריך פרסום : 20/05/2010 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
4281-09
17/05/2010
בפני השופט:
אנה שניידר

- נגד -
התובע:
1. יוסי צמח
2. רוני כהן

הנתבע:
איסתא ישראל בע"מ
פסק-דין

פסק דין

1. על פי כתב התביעה, רכשו התובעים כרטיסי טיסה, באמצעות הנתבעת, מתל – אביב לניו ג'רסי ומשם לסיאטל, וכן טיסה נוספת ללאס ואגס וחזרה, דרך ניו ג'רסי, לישראל ביום 19.8.09.

לטענת התובעים, מיד לאחר שהוזמנו הכרטיסים ונקבעו שעות הטיסה העירו את תשומת לבה של נציגת הנתבעת כי הזמן שהוקצב בניו ג'רסי לסידורי ההגירה לא יאפשר להגיע במועד לטיסת ההמשך לסיאטל, אך תשובתה היתה: "זה מה שחברת קונטיננטל החליטה, והיא אחראית אם לא תספיקו".

בפועל אכן לא הספיקו התובעים להגיע לטיסת ההמשך לסיאטל ומזוודותיהם נסעו בלעדיהם.

2.התובעים דורשים פיצוי בסך 4,000 ₪.

לטענתם, הם נאלצו ללון בניו ג'רסי תמורת 170$, ללא בגדים להחלפה או אפילו משחת שיניים, ורק בשעה 21:00 למחרת עלו על טיסה לסיאטל.

כתוצאה מכך, המלון שהוזמן בסיאטל בוטל, והם נאלצו לשלם על לילה נוסף בסיאטל. יצויין, כי התובעים לא צירפו קבלות לתמיכה בטענותיהם.

3.לטענת הנתבעת, דין התביעה נגדה להידחות על הסף מחמת היעדר יריבות הואיל והאחריות לנזקי התובעים מוטלת על המוביל, צד ג'.

לטענתה, זמן הקישור המינימלי נקבע על ידי המוביל באופן בלעדי, ולגבי הטיסה נשוא התביעה זמן ההמתנה אושר על ידי צד ג' ועל כן האחריות לנזקים רובצת לפתחו של צד ג' בלבד.

4.צד ג' טוען כי ההתקשרות נעשתה בין התובעים לבין הנתבעת ולא היתה לצד ג' שום אינטראקציה עם התובעים טרם ביצוע הזמנת הטיסה.

עוד נטען, כי אם וככל שנגרמו נזקים לתובעים הרי שהם נגרמו כתוצאה מנסיבות ובעטיים של גורמים הנעוצים בתובעים עצמם ו/או בנתבעת, כמי שערכה את הזמנת הטיסות, ואילו צד ג' עמד בכל התחייבויותיו על פי מסמכי התובלה האווירית שהונפקו לתובעים על פי כל דין, ואף מעבר לכך.

בסעיף 23 לכתב ההגנה מטעם צד ג' צויין, כי כמחווה של רצון טוב צורף לתובעים שובר בסך 150$ לשימוש בטיסות עתידיות.

5.בדיון שהתקיים בפני ביום 9.5.10 אמר התובע מס' 2 כי זו היתה טיסתו ה- 11 לארה"ב והערתו לנתבעת לגבי זמן הקישור היתה מתוך ניסיון (פרוטוקול עמ' 2 שורה 5).

כאשר נשאל התובע על ידי בית המשפט מדוע, לאור ניסיונו, הסכים בכל זאת להזמין את הטיסה ענה:

"הסוכנת אמרה שאין בעיה ואם תהיה בעיה צד ג' אחראית והיא תדאג לטיסה חלופית.

בפועל הגענו לשדה אחרי שהתעכבנו, לא היה משהו חריג... נאלצנו לקחת את המזוודות שלנו ולעשות צ'ק-אין מחדש ועד שהגענו, הטיסה כבר עזבה" (שם, שורות 8 – 11).

נציגת הנתבעת לא הכחישה שהתובע העיר את תשומת לבה לזמן הקישור הקצר, אך טענה כי היא הסתמכה על אישור צד ג', אשר ניתן לה גם בטלפון בנוכחות התובע.

(פרוטוקול עמ' 1 שורות 10 – 15).

6.לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי במסמכים, הגעתי למסקנות הבאות:

(א)לאור האישור שהתקבל מאת צד ג' - הנתבעת פעלה כדין, ולכן דין התביעה נגדה להידחות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ