אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עבד אל חלים נ' מועצה מקומית כפר מנדא

עבד אל חלים נ' מועצה מקומית כפר מנדא

תאריך פרסום : 28/05/2017 | גרסת הדפסה
פ"ה
בית דין אזורי לעבודה חיפה
39258-08-16
01/01/2017
בפני השופטת:
דניה דרורי

- נגד -
תובע:
סלאח עבד אל חלים
עו"ד האשם דלאשה
נתבעת:
מועצה מקומית כפר מנדא
עו"ד ויסאם יאסין
פסק דין
 

 

1.מר סלאח עבד אלחלים (להלן – העובד) מועסק במועצה המקומית כפר מנדא (להלן – המועצה) החל מחודש 2/14.

במסגרת הליך זה עותר העובד כי בית הדין יכריז על ביטול פיטוריו מיום 11.8.16 מעבודתו במועצה, וזאת בין השאר מהטעמים הבאים: החלטת המועצה בדבר פיטוריו נגועה בפגמים היורדים לשורשו של עניין, ההחלטה מנוגדת להחלטות שיפוטיות שניתנו בעניינו של העובד וניתנה בתום הליך פגום ועל-ידי הרכב לא נאות, כמו גם משיקולים פוליטיים.

לחילופין, ולמקרה שבית הדין יתיר את הפיטורים, עתר העובד לחיוב המועצה בפיצוי כספי בשל אותם הפגמים כמו גם בתשלום זכויותיו עם סיום העסקתו.

 

מנגד, טענה המועצה כי הליך מינויו של העובד היה נגוע מראשית הדברים בשיקולים פוליטיים המונעים מקשריו של העובד עם ראש המועצה הקודם, וכי החלטת הפיטורים ניתנה כדין בהתחשב בכך שמדובר בעובד בתקופת ניסיון שתפקודו לא היה משביע רצון.

 

2.ראשיתו של הליך זה בבקשת העובד למתן צו זמני שימנע את הפיטורים וימנע שיבוץ עובד אחר תחתיו, עד למתן פסק-דין סופי בהליך.

בדיון שהתקיים ביום 23.8.16, הסכימו הצדדים כי הדיון בצו הזמני ובצו הקבוע יאוחד, העובד ימשיך בתפקידו במועצה עד להכרעה בתיק העיקרי, ותינתן קדימות דיונית לבירור הטענות. בהתאם לאמור, שמענו את העדים ביום 27.9.16.

 

רקע עובדתי והליכים קודמים

3.העובד הגיש מועמדותו במכרז פומבי 14/14 שפרסמה המועצה לאיוש משרת מזכיר מחלקת רכש במועצה. ביום 2.12.14 נבחר המבקש כמועמד ראוי לאיוש התפקיד.

כבר בסמוך לכך, ביום 7.1.15, קיבל העובד הודעה בדבר העברתו לתפקיד מזכיר מחלקת החינוך במועצה בהיקף משרה חלקי בשיעור 75% (נספח ב' לתצהיר העובד). נסיבות ההעברה לא נדונו במסגרת ההליך כאן.

 

העובד סיים לבצע תפקיד זה ביום 1.7.15 בשל יחסי קירבה משפחתית עם חברת המועצה, אלהאם עבד אלחלים, בת דודו של העובד.

 

4.מינויו של העובד בעקבות מכרז 14/14 נעשה מבלי שנתבקש אישור ועדת מינהל השירות במשרד הפנים, וזאת בניגוד להוראות סעיפים 107 ו- 108 לצו המועצות המקומיות (נוהל קבלת עובדים לעבודה), תשל"ז – 1977 (להלן –הצו) לפיהן נדרש אישור הוועדה למינוי במקרה של יחסי קירבה משפחתית כמוגדר בצו.

יצוין כי המועצה טענה בהקשר זה כי העובד לא הצהיר על קרבה משפחתית זו בשאלון לקבלת משרה, אלא ששאלון כאמור לא הוצג בפנינו במסגרת הליך זה.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ