אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פס"ד הדן בשאלה האם מי שנוהג באלימות כלפי בעל תפקיד זכאי להנות מהגנת פקודת פשיטת הרגל

פס"ד הדן בשאלה האם מי שנוהג באלימות כלפי בעל תפקיד זכאי להנות מהגנת פקודת פשיטת הרגל

תאריך פרסום : 23/07/2018 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
34689-07-15
12/07/2018
בפני השופט:
שכיב סרחאן

- נגד -
החייבת:
רביטל מוסיה
המשיבים::
1. כונס נכסים רשמי תל אביב
2. עו"ד יקיר ניידיק (נאמן)

פסק דין

 

 בקשת הנאמן לביטול ההליך.

 

הבקשה

 

1. הנאמן מבקשה לבטל את ההליך לאור התנהגותה המחפירה של החייבת ואיומיה, לכאורה, על חייו, שהושמעו בזמן התפרצותה למשרדו ביום 28.5.18.

 

תשובת החייבת

 

2. החייבת מתנגדת לבקשה, הגם שאינה מכחישה, במפורש, את טענותיו של הנאמן למעט הטענה, כי היא התפרצה למשרדו. בכל מקרה, היא מתנצלת ומתביישת על זה " שלידי כל הגעתי". היא מבקשת להשאירה בהליך וזאת בהתחשב בנסיבותיה האישיות והמשפחתיות וגם במצוקתה הכלכלית הקשה מנשוא לטענתה.

 

תשובת הכנ"ר

 

3. הכנ"ר מסכים לבקשה. לדידו, הנאמן הלך כברת דרך ארוכה לקראת החייבת, ואף המליץ על תכנית פירעון, לפיה היא תישלם לנושים דיבידנד בשיעור זעום ביחס לגובה הנשייה. דא עקא, החייבת מנצלת לרעה את ההליך. הכנ"ר רואה בחומרה רבה את התנהגותה השלילית ביותר של החייבת , שהתבטאה בקללות ואיומים על הנאמן, וכניסה שלא כדין למשרדו. על בית המשפט להגן על בעל תפקיד בהליך פש"ר, אשר מכהן בתפקידו כזרועה הארוכה של בית המשפט.

 

דיון והכרעה

 

4. לאחר עיון בבקשה, בתשובות החייבת והכנ"ר ובתגובה לתשובת החייבת, שוכנעתי, כי בקשה זו בדין יסודה.

לית מאן דיפליג, כי הגנת דיני חדלות פירעון היא , למעשה ובמובן מסוים, חסד שעושה המחוקק לחייב הוגן שנקלע לתאונה כלכלית (רע"א 3289/17 טאהא נ' כונס הנכסים הרשמי [פורסם בנבו] (30.4.17); פש"ר (מרכז) 10397-10-15 סמארה נ' כונס הנכסים הרשמי תל אביב [פורסם בנבו] (26.12.2017); פש"ר (מרכז) 47669-06-16 תורג'מן נ' כונס הנכסים הרשמי תל אביב [פורסם בנבו] ( 02.1.2018)). מי שמבקש לחסות תחת כנפיה של הגנת חדלות פירעון, בהתאם לפקודה והתקנות שהותקנו על-פיה, חייב להתנהג לאורך כל הדרך בתום לב ובדרך מקובלת , ולהקפיד, קלה כחמורה, על קיום חיוביו בהתאם לדין.

 

5. במקרה דנן, החייבת הפרה, ויש לומר ברגל גסה, את חיוביה בהליך ובראשם הכלל הגדול והמושרש במקומותינו , מימים ימימה, הלא הוא - כלל ההתנהגות בתום לב ובדרך מקובלת. היא אף אזרה עוז והשמיעה דברי נאצה כלפי הנאמן, תוך פגיעה ממשית בכבודו ,בתפקיד ובמעמדו. אלא בכך לא סגי. היא אף בזה לחוק ולשלטון החוק, והרימה אצבע וקול מאיימים על חייו של הנאמן. התנהלותה דנן של החייבת , מלמדת עליה, כי היא "שור נגח" שאין עליה מורא של דין, ולגישתה , המוטעית מן היסוד, כי "כל דאלים גבר", ולא היא.

אגב אורחא, אינני מחווה דעה לעניין התלונה הפלילית שהוגשה על ידי הנאמן נגד החייבת, ועניין זה נתון לחקירת המשטרה.

 

6. בעל תפקיד הוא ,למעשה, קצין בית המשפט , ופגיעה בו, כמוה כפגיעה בבית המשפט ובשלטון החוק. אין להשלים עם התנהלותה המחפירה והנלוזה של החייבת, ולמצער אין החייבת ראויה להגנת דיני חדלות פירעון.

 

7. למרבה הצער, תת-תרבות האלימות , הפיזית והמילולית, התפשטה במקומותינו, ומתחילה לאיים על קיומנו כחברה אנושית, דמוקרטית ובת-תרבות. אין להשלים עם תופעה זו בשום פנים ואופן ,ויש לעשות את הכל לשם עקירתה מן השורש, וטוב שעה קודם.

התוצאה

 

8. התוצאה היא, אפוא, כי אני נעתר לבקשה ומורה בזה על ביטול ההליך וצו הכינוס שניתן בתיק. צו עיכוב היציאה מן הארץ שניתן בתיק נגד החייבת יבוטל בעוד 90 יום מהיום.

 

המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים.

 

 

ניתן היום, כ"ט תמוז תשע"ח, 12 יולי 2018, בהעדר הצדדים.

 

Picture 1

 

 

 

 

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ