אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"ק 41481-06-11

פסק-דין בתיק ת"ק 41481-06-11

תאריך פרסום : 05/09/2012 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רחובות
41481-06-11
11/01/2012
בפני השופט:
גדעון ברק

- נגד -
התובע:
אברהם אברמוב
הנתבע:
קווי חופשה בע"מ
פסק-דין

1.         התובע הזמין אצל הנתבעת טיסה לבולגריה ובעת שהזמין את הטיסה, ציין התובע בפני הסוכן, שהוא נכה ולכן מבקש הוא להזמין חדר במלון המותאם לנכים.

            לדברי התובע, בוצעה ההזמנה הכוללת חדר המותאם לנכים ובעת שהגיע למלון הופתע לגלות, שהחדר אינו מתאים לנכים.

            חוסר ההתאמה נבע מכך, שכסא הגלגלים אינו נכנס לחדר האמבטיה וגם אם מקפלים את הכסא ונכנסים עמו לאמבטיה, ישנו מעקה החוסם את הכניסה למקלחון. כמו כן, גילה התובע, שאין ידית אחיזה במקלחון.

            כאשר התובע גילה את אי ההתאמה, התקשר הוא עם סוכן הנתבעת וביקש להחליף חדר והסוכן הודיע לו שהנושא בטיפול, אך בפועל לא נענה התובע לפנייתו.

            לאור האמור לעיל, סבור התובע, שהנתבעת הפרה את תנאי הסכם ההזמנה ובשל כך מבקש הוא לחייב הנתבעת לפצותו בסכום של 5,000 ש"ח בגין עוגמת נפש והפרת תנאי ההסכם ובנוסף לכך, גם ביקש לקבוע פיצוי בגין החזרי שיחות טלפון שביצע מבולגריה לנציג הנתבעת.

2.         הנתבעת מבקשת לדחות את תביעת התובע, שכן לדעתה היא פעלה במקצועיות, במהימנות והתובע היה מודע לכל הפרטים ובנוסף לכך, מעלה הנתבעת- בין היתר- הטענות העיקריות הבאות:

            א.         א)         סוכן הנסיעות נענה לבקשת התובע ואף ציין בפני התובע, שיש לקבל אישור מבית המלון שיש ברשותם חדר המיועד לנכים וגם נאמר לו, שעד שלא יתקבל האישור - לא ישלם עבור ההזמנה.

                                    ביום ההזמנה, שלחה נציגת הנתבעת מייל לספק חבילת הנופש על מנת לבדוק אם יש חדר לנכים וכתשובה לכך נאמר, שאין חדר אשר מותאם

                                        ב-100% לנכים, שכן בחדרים קיימת בעיה עם דלת המקלחת אשר אינה רחבה דיה לכניסת כיסא גלגלים ובשל כך יזדקק  התובע לעזרת מישהו.

                                    התובע עודכן בעניין זה ואף עודכן שבעבר אירח המלון נכים.

                        ב)         התובע עודכן בכל הפרטים הנ"ל ולמרות האמור לעיל, רצה התובע להמשיך עם ההזמנה ואף מסר פרטי הבנק לצורך ביצוע התשלום.

                                    בנוסף לכך, מסר נציג הנתבעת לתובע את מספר הטלפון של המלון על מנת שהוא יוכל לברר בעצמו את המצב ואכן לאחר שהתובע בירר הוא השלים את ביצוע ההזמנה.

3.         לאחר שבנחתי את העובדות, את נסיבות המקרה ואת חומר הראיות, הגעתי למסקנה, שדין התביעה להידחות, משום שלא מצאתי שהנתבעת הפרה את תנאי הסכם ההזמנה, יען כי גם התובע מאשר בכתב התביעה, שבהזמנה שהועברה צוין שיש לדאוג לחדר מותאם לנכים ולמסקנה שיש לדחות את התביעה מצטרפים הנימוקים הבאים:

            א.         אין חולק בין הצדדים, שאכן ביום 12.5.11 הזמין התובע אצל הנתבעת חבילת נופש לבורגס (בולגריה) בין התאריכים 29.5.11 עד 2.6.11 ושילם בעדה סך של 1,217 ש"ח וכבר בתחילה אני קובע, שעם כל הכבוד ועם כל ההבנה למצבו של התובע, לא מצאתי סיבה כלשהי המצדיקה הגשת תביעה מנופחת ומוגזמת בסך של 5,000 ש"ח, כאשר התובע שילם בעד כל החבילה סך של 1,217 ש"ח וכאשר אין ספק שהסכום אותו שילם התובע גם כלל הוצאות הטיסה, אשר - לפחות לגביה- אין לו לתובע כל טענה.

                        הגשת תביעה מוגזמת, מצביעה על מגמתיות התביעה כולה.

            ב.         התובע מלין על כך, שכסא הגלגלים לא נכנס למקלחת ולצורך כך, אף הציג תמונות המראות אי התאמת גודל פתח הדלת לכסא הגלגלים - אי התאמה אשר מנעה מהתובע להכניס הכסא למקלחת וכמו כן, הוגשו תמונות על מנת להראות את חוסר הידית, בה יכול היה התובע להיעזר בעת מקלחת. (ראה ת/1)

            ג.          א)         הנתבעת מאשרת את טענת התובע, שבעת ההזמנה ציין התובע את העובדה, שהוא נכה ומבקש חדר נכים. (סעיף 2 לכתב ההגנה), אך אני מקבל טענת נציגת הנתבעת, שבטרם בוצעה ההזמנה, בדקה היא האם יש חדר מתאים לנכים.

                                    התובע מאשר, בעצם, בכתב התביעה, שההזמנה שהועברה כללה הזמנת חדר מותאם לנכים.

                        ב)         אני גם מקבל טענת נציגת הנתבעת - טענה שגם הובאה בכתב ההגנה- שרק לאחר שנציגת הנתבעת קיבלה תשובה, שאין חדר מותאם ב-100% לנכים, שכן בחדרים קיימת בעיה עם דלת המקלחת אשר אינה רחבה דיה לכניסת כסא גלגלים ורק לאחר שפרטים אלה הובאו לידיעת התובע - רק אז ולמרות האינפורמציה שנמסרה לו- השלים התובע את ההזמנה ושילם בעדה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ