אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"ק 3509-11-11

פסק-דין בתיק ת"ק 3509-11-11

תאריך פרסום : 04/03/2013 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
3509-11-11
15/06/2012
בפני השופט:
מנחם מזרחי

- נגד -
התובע:
ענת רביבו
הנתבע:
ברכה תמיר רהיטים בע"מ
פסק-דין

תביעה כספית ע"ס 19,000 ש"ח.

א. התביעה:

בכתב-התביעה טוענת התובעת, כי בתאריך 5.5.11 היא רכשה מאת הנתבעת סלון בגודל 300X2.90, עור כפרי, בצבע שוקולד, בהזמנה אישית, בשווי של 17,500 ש"ח.

לטענת התובעת, הסלון אשר סופק לה לא תאם את הסלון, שהוזמן ואף לקה בפגמים שונים.

נטען, כי למרות, שהנתבעת לקחה את הסלון בחזרה לצורך ביצוע תיקונים, הליקויים לא תוקנו כלל.

על כן, מבקשת התובעת, כי העסקה תבוטל, וכספה יוחזר לה יחד עם הוצאות בסך 2,500 ש"ח.

ב. ההגנה:

בכתב-ההגנה נטען, כי התובעת קיבלה את הסלון בדיוק לפי הזמנתה, בהתאם לתרשים אשר מצורף לכתב-התביעה, ושעליו חתומה התובעת.

למרות זאת, לאור תלונת התובעת, הגיעו נציגים של הנתבעת אל ביתה כדי לבחון את טענותיה.

הנתבעת החליטה לקחת את אחת הכורסאות אל הרפד, לשם תיקונה. ואולם, הרפד נפל למשכב, עקב פציעתו.

מאחר והתיקון התעכב, הוחזרה הספה, עד אשר תילקח בשנית.

ג. דיון:

התובעת העידה בבית-המשפט, ותארה את פגמי הסלון ואת אי ההתאמות: "רכשתי סלון שנעשה לפי הזמנה מיוחד...המידה של הכריות לא תאמה את המידה של המסעד של הגב הרגליים היו צריכות להיות מוסוות היו חשופות, הבדלי גוונים במושב אחד...זמן האספקה היה מעבר לתאריך שסוכם..."(עמוד 1 שו' 7 -  12 לפרוטוקול).

התובעת הסבירה, כי הפגמים אינם נובעים ממידות הסלון אלא "המידות כפי המפרט בסדר וגם העומקים, הבעיה במילוי, בתפרים, בצבע ובמידה של הכריות" (עמוד 1 שו' 24 - 25 לפרוטוקול).

התובעת הדגישה, כי היא הזמינה סלון במילוי של נוצות, וכי הפגם העיקרי הינו בעובדה שהסלון לא מולא בנוצות, ולפיכך הוא נוצר שלא בדרגת הקושי הרצויה לה: "מבחינתי זה מספק שזה רך ועשוי בנוצות, התעקשתי שיהיה רשום שהמושבים והכריות מנוצות, הכל מנוצות, ועל זה שילמתי" (עמוד 3 שו' 26 - 27 לפרוטוקול).

לאחר מכן, הנתבעת נטלה את הסלון לתיקון "אמרו לנו לבוא לראות לפני ששולחים חזרה. הגענו למרפדייה. לא לחנות, היה שם רפד ולא עשה כלום, לא הייתה תשובה למה לא תוקן" (עמוד 1 שו' 16 - 17 לפרוטוקול).

התובעת תארה את חלוף הזמן, בעוד שהכורסא אינה מתוקנת: "במשך חודשים מתעלמים ממני" (עמוד 1 שו' 19 לפרוטוקול).

המצב היום הוא ש"הסלון אצלי לא מתוקן, נשאר אותו דבר...הסלון לא השתנה מאז ועד היום" (עמוד 1 שו' 21 -23 לפרוטוקול).

התובעת הציגה בבית-המשפט תמונות של הסלון שנרכש במצבו דהיום.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ