אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"ק 20523-09-12

פסק-דין בתיק ת"ק 20523-09-12

תאריך פרסום : 26/02/2013 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
20523-09-12
07/01/2013
בפני השופט:
נועם רף רשם בכיר

- נגד -
התובע:
מתי הירשפלד
הנתבע:
אלקטרה מוצרי צריכה (1951) בע"מ
פסק-דין

1.         התובע רכש בתחילת חודש יולי מזגן מהנתבעת שהותקן ביום 5.7.12.

2.         לטענת התובע בתחילת חודש אוגוסט 2012 התקלקל השלט של המזגן והלחצנים הפסיקו להגיב. התובע התקשר פעמים רבות לשירות הלקוחות של הנתבעת.

3.         התובע טוען שלא הצליח לקבל מענה לפניותיו וזאת עד אשר התקשרה נציגה אשר נתנה לו הוראות בנוגע לאופן השימוש בשלט. הוראות אלו לא עזרו ואז נציגת הנתבעת ביקשה ממנו להוציא את הבטריות ולהמתין כעשר דקות ולנסות פעם נוספת והבטיחה שתתקשר אליו כדי לבדוק באם התקלה תוקנה. נציגת הנתבעת כלל לא חזרה אליו. התובע פנה לאחר כמה ניסיונות פעם נוספת לנציגה של הנתבעת וזו ביקשה ממנו לשלוח את חשבונית הרכישה ונתנה לו מספר פקס. המספר שניתן על ידי נציגת הנתבעת הפנה אותו פעם נוספת למוקד ההודעות.

4.         ביום 22.8.12 שלח את החשבונית בפקס, אך לא קיבל כל תגובה, אך ביום 31.8.12 ולאחר שיצר קשר עם נציג הנתבעת, נפתרה התקלה תוך שיחת טלפון לאחר שהדריך אותו נכון מה בדיוק צריך לעשות בשלט. התובע טוען כי 17 ימים נאלץ לסבול את ימי החום של חודש אוגוסט במשרד הממוקם על גג בניין בו הטמפרטורה מגיעה בסביבות 35 מעלות צלזיוס ואף ל 40 מעלות.

5.         התובע מבקש פיצוי בסך של 1,000 ש"ח עבור כל יום בו לא יכול היה לעשות שימוש במזגן וכן פיצוי בסך של 1,000 ש"ח בגין אבדן זמן.

6.         הנתבעת אינה מכחישה שהתובע רכש ממנה מזגן ושזה התוקן ביום 5.7.12 ובמועד זה הוסבר לתובע כיצד להפעיל את שלט המזגן.

7.         אך ביום 12.8.12 פנה התובע לראשונה לשירות הלקוחות של הנתבעת בטענה שחלק מלחצני השלט אינם מגיבים. הנתבעת אינה מכחישה שבתקופת הקיץ זמני ההמתנה ארוכים מכרגיל ובכדי לחסוך המתנה שולחת מסרונים ובהם מעדכנת מתי יינתן מענה ללקוחותיה.

8.         ביום 13.8.12 ניתן מענה לפנייתו של התובע וכך גם ביום 16.8.12 ניתן מענה נוסף לפנייתו של התובע.

9.         הנתבעת מוסיפה וטוענת כי הסכימה להחליף את שלט המזגן ללא כל עלות כספית על אף שלא נמצאה בו כל תקלה וכל שביקשה מהתובע זה לשלוח את חשבונית הרכישה על מנת שתוכל להדריך את התובע היכן יוכל לקבל את השלט החדש של המזגן. הנתבעת לא מצאה כל פנייה בפקס מטעמו של התובע ולכן פנייתו לקבלת השלט נותרה ללא מענה.

10.        הנתבעת טוענת שנתנה מענה יעיל ומהיר לתובע וכן שבאפשרותו היה להפעיל את המזגן באופן ידני באמצעות יחידה פנימית של המזגן.

11.        במהלך הדיון הוסיפה וטענה הנתבעת שהתובע יכול היה למזער את נזקיו כך שירכוש בעלות של 150 ש"ח שלט חדש למזגן וכן באפשרותו היה לעשות שימוש בשלט נוסף של הנתבעת שנמצא ברשותו.

12.        התובע טען בעדותו שפנה לטכנאי אשר התקין לו את המזגן בכדי לנסות ולסייע לו, אך זה השיב לו שאינו מתעסק בתקלות שכאלה וכן שפנה לחנות שקם אלקטריק בניסיון לרכוש שלט, אך הושב לו שלא ניתן לרכוש השלט אלא באישור של מחלקת שירות לקוחות מטעם הנתבעת. התובע הוסיף וציין בעדותו לעניין תשובת "שקם אלקטריק" "אני מסכים שזה לא הגיוני" (ר' עמ' 3 ש' 15-16 לפרוטוקול). כמו כן, התובע העיד שלא ניסה לפנות לכל חנות אחרת בכדי לנסות ולרכוש שלט באומרו: "לא עלה בדעתי ללכת למקום אחר" (ר' עמ' 2 ש' 22-23 לפרוטוקול).

13.        פנייתו הראשונה המתועדת של התובע לנתבעת הינה מיום 12.8.12. אין בידי התובע כל ראיה לכך שנעשתה פנייה מטעמו קודם לכן. פנייה זו קיבלה מענה ביום 13.8.12 וכך גם פנייה נוספת שקיבלה מענה ביום 16.8.12.

14.        בתשובה לפניותיו נעשו ניסיונות ליתן לו הסברים בכל הנובע לתפעול השלט, ניסיונות אשר לא צלחו. מקובלת עליי ואמינה עדותו של התובע לכך שאכן המזגן לא פעל כל אותה תקופה.

15.        נציג הנתבעת העיד שהשיחות עם התובע מוקלטות, אך שיחות אלו לא הוצגו בביהמ"ש. הלכה היא שהימנעות צד מלהביא ראייה מטעמו, תתפרש לרעתו.

16.        זאת ועוד, התובע הציג אישור שביום 22.8.12 שלח פקס לנתבעת. אין בידיעתו של נציג הנתבעת כיצד פנייה זו טופלה (ראה עמ' 2 ש' 12-13 לפרוטוקול).

17.        מוסיפה וטוענת הנתבעת לכך שבהתאם לתעודת האחריות (צורפה לכתב התביעה): " אחריותה של חברת אלקטרה למוצר תהיה רק בהתאם למפורט בתעודת אחריות זו. למען הסר ספק, חברת אלקטרה אינה מחויבת לתת במסגרת תעודת האחריות הדרכות ו/או הסברים לגבי השימוש במוצר והפעלתו" (סעיף 10 לתעודת האחריות). טוען נציג הנתבעת שהנתבעת לא הייתה מחויבת לתת לתובע כל הדרכה בנוגע לתפעול המזגן. איני מקבל טענה זו של הנתבעת, באשר לא הוכח על ידה שהתקלה בשלט הינה עניין של תפעול המזגן ולא תקלה בשלט עצמו. השיחה מיום 31.8.12, בה תוקן השלט, לא הובאה לפניי בית המשפט ועל כן השאלה באם עסקינן בתקלה בשלט או בהדרכה לעניין התפעול בלבד, לא הובאה לכדי פתרון. כמפורט לעיל, אי הצגת תמליל השיחה תתפרש לרעת הנתבעת. 

18.        זאת ועוד, טענתה של הנתבעת לכך שניתן היה להפעיל את השלט באופן ידני על קירור לא הוכחה. נציג הנתבעת לא יכול היה להפנות את ביהמ"ש למיקום במזגן בו מתבצעת פעולה זו וזאת על אף שהתובע הציג בפניו תמונות של המזגן כשהוא סגור ופתוח (ת/2). כמו כן, גם אם ניתן להפעיל את המזגן באופן ידני, אזי הנתבעת לא הביאה כל ראיה לכך שהסבירה לתובע הדרך והאופן לעשות כן.

19.        בהעדר כל ראיה מצד הנתבעת לעניין אופן הטיפול שניתן לתובע וכן העדר כל ידיעה מטעמה לעניין הפקס שנשלח אליה מיום 22.8.12, הנתבעת לא הוכיחה שנתנה שירות ראוי בנסיבות העניין אשר יהיה בו בכדי לפתור את בעייתו של התובע בפרק זמן קצר וסביר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ