אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"ק 17202-03-11

פסק-דין בתיק ת"ק 17202-03-11

תאריך פרסום : 27/09/2012 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רחובות
17202-03-11
05/12/2012
בפני השופט:
גדעון ברק

- נגד -
התובע:
יוסף יזהר
הנתבע:
בזק תקשורת בע"מ
פסק-דין

1.         התובע הגיש תביעה זו לחייב הנתבעת לשלם לו פיצוי בסך של 15,000 ש"ח ולהצדקת סכום התביעה, מעלה התובע את הטענות העיקריות הבאות:

            א.         א)         ביום 13.12.10 התקלקל הטלפון בבית עסקו והפסיק לעבוד גם המסוף הקורא את כרטיסי האשראי. בעקבות קלקול זה, התקשר התובע במשך 5 ימים אל הנתבעת וביקש מנציגה לבוא ולתקן את הקו וגם הסביר להם, שהיות ומסוף כרטיסי האשראי לא  עובד, כמעט כל הלקוחות שנכנסו לעסק הלכו משום שלא ניתן היה לבצע עסקאות בכרטיסי אשראי.

                        ב)         נציג הנתבעת הבטיח לטפל בתקלה ביום 16.12.10 עד שעה 13.00, אך למרות הבטחה זו לא הגיע טכנאי לבצע התיקון.

                                    גם למחרת היום, יום שישי, - 17.12.10 הובטח שעד שעה 17.00 יגיע טכנאי ואכן הטכנאי הגיע בסביבות השעה 12.00.

                                    אי תיקון התקלה תוך פרק הזמן שנקבע בחוק - גרם לתובע עוגמת נפש והפסד כספי והשפלה ועל כך הוגשה תביעה זו לפצות התובע בגין כך.

2.         הנתבעת סבורה, שיש לדחות תביעת התובע, שכן, היא מכחישה את חבותה בנזק כלשהו לתובע ובין היתר, נטענו הטענות הבאות:

            א.         התובע פנה לראשונה ביום 14.12.10 ולא ביום 13.12.10 וביום הפניה התחוללה סערה במזג האוויר אשר גרמה לפגיעות חיצוניות בתשתיות ציבוריות - דבר שהוביל לעומס פניות.

                        מכל מקום, הפניה הועברה לטיפול הגורמים המתאימים אצל הנתבעת ובתאריך 17.12.10 נשלח טכנאי לפתור התקלה.

                        ביום 19.12.10 שוב פנה התובע והביא לידיעת הנתבעת, שהתקלה חזרה וכבר למחרת היום נשלח טכנאי ותיקן התקלה.

            ב.         ביום 14.12.10 הותקן שירות "עקוב אחרי" ושירות זה מעביר באופן אוטומטי את השיחות מקו הטלפון למכשיר הסלולארי ושירות זה מקטין משמעותית את הנזק לכאורה עליו הלין התובע.

                        התובע גם יכול היה להקטין את הנזק על ידי שימוש במכשיר סליקה ידני בו ניתן לבצע עסקאות שוטפות במקרים דחופים או במקרה של תקלה ומכשיר כזה היה מקטין את הנזקים.

            ג.          הנתבעת נהגה במקרה זה, מעבר לקבוע בכללים ולפנים משורת הדין והעניקה לתובע זיכוי בדמי שימוש של קו הטלפון עבור חודש, שהוא מעבר לימים הבודדים בהם חלה התקלה ולכן, הגשת התביעה מעידה על חוסר תום לב ועל ניסיון להתעשר על חשבון הנתבעת.

3.         א.         בעצם, אין חולק בין הצדדים, שאכן אירעה תקלה בקו הטלפון, כפי שנטען על ידי התובע, ברם השאלה היא, האם נגרמו לתובע נזקים בסכום הנתבע על ידו בכתב התביעה או בסכום כלשהו - כפי שנטען על ידי התובע.

                        אני מסכים לטענת הנתבעת, שהסכום הנתבע בכתב התביעה הוא סכום סתמי, בלתי מפורט והתובע לא הוכיח כלל נזק ממשי - ישיר או עקיף - לא בסכום התביעה ולא בסכום אחר.

                        לכן, בסיכומו של דבר, מסכים אנוכי לטענת הנתבעת, שהסכום הנתבע על ידי התובע הינו סתמי, מוגזם והתובע כלל לא הראה על מה הוא סומך סכום זה.

            ב.         א)         תובע המגיש תביעה - גם אם התביעה מוגשת לבית משפט לתביעות קטנות - הוא בבחינת "המוציא מחברו" ולכן על התובע להוכיח נזקיו ואין די בציון סכום סתמי ותובע לא יכול לצאת מתוך הנחה שבית המשפט יעניק לו סעד כספי ללא הוכחה.

                                    בית משפט לתביעות קטנות הוא ככל בית משפט - גם אם בית משפט זה מגמיש פה ושם בדיני הראיות, אך עדיין נדרש תובע להוכיח פרטי טענותיו ואת הסעד הנתבע על ידו.

                        ב)         כפי שכבר ציינתי לעיל, התובע לא הוכיח אף סכום נזק ולמעט אמירות סתמיות ש: "כמעט כל הלקוחות שנכנסו לבית העסק הלכו מכיוון שלא יכולתי לבצע עסקאות בכרטיס האשראי" לא הוכיח התובע טענות אלו ולו לכאורה.

                                    התובע לא דאג להביא בפני בית המשפט ולו לקוח אחד, אשר יצא מבית העסק מבלי לצבע עסקה בשל חוסר יכולת לבצע עסקה בכרטיס אשראי.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ