אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק עתמ 1497/06

פסק-דין בתיק עתמ 1497/06

תאריך פרסום : 27/11/2007 | גרסת הדפסה
עת"מ
בית המשפט המחוזי תל אביב
1497-06
29/07/2007
בפני השופט:
שרה דותן

- נגד -
התובע:
השרון שירות טקסי בע"מ
הנתבע:
נבון ואח'
פסק-דין

בפני עתירה להורות על ביטול החלטות המשיבים (להלן: "המשיבים" או "הרשות") מהתאריכים 08.02.06, 12.02.06 ו- 05.02.06, לפיהן נגרעו מהעותרת (להלן: "העותרת" או "מוניות השרון") רישיונות להפעלת מוניות, ולא התאפשר לה לתקן בקשתה באופן שיוספו מספרי מוניות, חלף המספרים שציינה על פי הנטען, בטעות, בבקשתה.

הרקע העובדתי

לעותרת רישיון לקו שירות במוניות להסעת נוסעים מנתניה לתל אביב.

למשיב 2 הסמכות להעניק רישיונות לקוי שירות במוניות בהתאם לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961 (להלן: "התקנות"), והוא אצל סמכותו זו למשיב 1 ביחס למחוזות תל-אביב והמרכז (המשיב 2 והמשיב 1 יכונו להלן: "הרשות").

בשנת 2005 הוחלה רפורמה בענף מוניות השירות, אשר נועדה להסדיר את הפעילות בענף ואת הרישוי בו. בבג"צ 8179/05, טקסי "המרכז" בע"מ ואח' נ' כנסת ישראל ואח' (לא פורסם, להלן: "בג"צ 8179/05"), מבאר כב' השופט רובינשטיין את עקרונות הרפורמה, ולהלן הקטעים הרלוונטיים לענייננו:

"נקבע בה, כי באפריל 2006 יבוטלו כל רישיונות השרות שניתנו, והחל מתאריך זה יינתנו הרישיונות בהתאם לחוק החדש, אך ורק לתאגידים שיגישו בקשה ויעמדו בתנאים שנקבעו בחוק.

(1) בהתאם לסעיף 14ח(א) ו-(ב) לחוק בידי המפקח על התעבורה להעניק רישיון לקו שירות לתאגיד שהתקשר עם 15 מוניות לפחות לשם הפעלת קו שירות, ולמוניות היה, ערב המועד הקובע (12.7.05), רישיון תקף לנסיעת שירות (סעיף 14ח(ב)(2)).

המפקח על התעבורה יפרסם את רשימת קוי השירות לגביהם ניתן יהיה להגיש בקשות (סעיף 14טז(א)). בקשות לרישיון לקו שירות ניתן להגיש אך ורק לגבי מסלולים המופיעים ברשימה שפורסמה על-ידי המפקח על התעבורה. רשימת הקוים כוללת בנוסף למסלולים, את המספר המירבי והמזערי של מוניות שיורשו לפעול בכל קו. בקשות לקוי שירות יוגשו עד ליום 12.1.06 (סעיף 14 יז). ...

(2) כאמור, פרסום קוי השירות כולל אף את פרסום המספר המיזערי והמירבי של מוניות שירות אשר יפעלו בקו שירות. ... ישנם גם מקרים בודדים בהם אף שרישיון קו השירות מאפשר כיום פעילות של מספר מסוים של מוניות שירות, הוקטן מספר זה, נוכח שיקולים תעבורתיים. ...

ביום 18.8.05 הותקנו תקנות התעבורה (תיקון מס' 12), הקובעות את אופן הגשת הבקשות והמסמכים שיש לצרף אליהן.

(3) בתקנות התעבורה (תיקון מס' 2) נקבעה עדיפות לבעלי הרישיונות הקיימים. עדיפות זו אינה מוחלטת, והיא מותנית בכך שהתאגיד המורשה מבקש רק את המכסה וקוי השירות המוקצים לו על-פי הרישיון הקיים (תקנה 495ב(2)). תאגיד אשר הגיש בקשה להפעלת קוי שירות נוספים או מכסת מוניות גבוהה מאלה המצויינים ברישיון הנוכחי, מאבד את זכות הראשונים אף על קו השירות שהוקצה לו ברישיון. במקרה זה, יעבור קו השירות להליך התחרותי והתאגיד המורשה יתמודד בו, ככל תאגיד.

סייג לכלל זה הוא מקרה בו ברשימת המסלולים נקבע מספר מוניות מירבי הנמוך ממספר המוניות שהוקצו לתאגיד ברישיון הנוכחי. במקרה זה על התאגיד להגיש בקשה לקו שירות במספר הנמוך מן המכסה שנקבעה. על כן נקבע כי בידי התאגיד להגיש בקשה לקו אחר (או להעביר את המוניות לתאגיד אחר) בלא שיאבד את העדיפות בקו השירות שהוקצה לו ברישיון (תקנה 495ב(2)(ג)).

אם המספר המירבי של מוניות שנקבעו לקו שירות גבוה מהמכסה של התאגיד המורשה הפועל בקו, יתנהל הליך תחרותי ליתרת המכסה. ההליך התחרותי ייערך, אם כן, לגבי כל קוי השירות אשר בגינם לא הגישו התאגידים המורשים בקשות התואמות את תנאי הרישיון שבידם, ולחלופין- לגבי כל קוי השירות והמכסות אשר לא נכללו ברישיונות קיימים...".

בהמשך לרפורמה זו, הגישה העותרת בתאריך 12.01.06 בקשה להפעלת קו שירות במוניות בקו נתניה-תל אביב. יוער, כי בתאריך 28.12.05 הוארך תוקף רישיונות שהיו קיימים בידי העותרת, עובר לרפורמה, עד לתאריך 12.04.06.

בתאריך 08.02.06, לאחר בחינת בקשת העותרת מיום 12.01.06, מצאה הרשות שחמש מהמוניות שצוינו בבקשת העותרת נכללו גם בבקשת תאגיד אחר (להלן: "מוניות טבריה והצפון"), אליה צורפה הסכמת העותרת להעברת המוניות. לפיכך, הודיעה הרשות כי:

"היה ולא יוכח על ידכם ביטול העסקה להעברת המוניות האמורות, משמעות הדבר היא כי מוניות אלו יגרעו מבקשת מוניות השרון ויצורפו לבקשות הרלוונטיות תוך העברת המכסה".  

בתאריך 12.02.06, חזרה הרשות על עמדתה, בקבעה:

"כאמור במכתבו של מר גבי נבון אליכם מיום 8.2.06, 5 מבין המוניות שנכללו בבקשת התאגיד למק"ט 5231 (קו נתניה-תל אביב, ש.ד.) הועברו לתאגיד קווי שירות במוניות טבריה והצפון בע"מ. מוניות אלה נכללות בבקשות תאגיד קווי שירות במוניות טבריה והצפון בע"מ אלא אם תאגיד טקסי השרון יוכיח כי העסקה התבטלה. בנוסף, זכות ציבורית 501 נכללה גם בבקשתכם למק"ט 5213 (קו קדימה-צורן, ש.ד.) ונרשמה במק"ט זה. לפיכך, מכסת המוניות המאושרות למק"ט 5231 עומדת בשלב זה על 31 מוניות.

יצויין כי התאגיד לא כלל בבקשותיו 6 מוניות שהינן בעלות רישיון לנסיעת שירות לשנת 2005 מטעמו".

עוד הוסיפה וציינה כי: 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ