אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק א 110114/00

פסק-דין בתיק א 110114/00

תאריך פרסום : 27/07/2008 | גרסת הדפסה

א
בית משפט השלום תל אביב-יפו
110114-00
24/03/2005
בפני השופט:
יחזקאל הראל

- נגד -
התובע:
אלון אורנה
עו"ד נח לירן
הנתבע:
1. אריה חברה לבטוח בע"מ
2. נציגות הבית המשותף רח' השופטים 45 טבריה
3. מזור דני
4. לובל קרול
5. עבו קובי
6. יחיאל נואה
7. צורי שי
8. בוחבוט אלי
9. פרג' גיא

עו"ד רוטקופף
פסק-דין

מבוא

1.         לפני, תביעת התובעת, ילידת 1964, מנהלת מדור נכות כללית במוסד לביטוח לאומי סניף טבריה, בגין נזקי גוף שנגרמו לה, לטענתה, בתאונה שארעה ביום ו' בשבוע -  2.10.98 (להלן: "התאונה").

2.         הנתבעת 2 (להלן: "הנציגות") הינה נציגות הבית המשותף ברח' השופטים 45, טבריה (להלן: "הבית"). 

3.         הנתבעים 9-3, כמו גם התובעת, הינם דיירי הבית.

4.         הנתבעת 1 - אריה חברה לביטוח בע"מ (להלן: "המבטחת"), הנפיקה לנתבעים פוליסת ביטוח אחריות כלפי צד שלישי (להלן: "הפוליסה"), עפ"י פקודת הנזיקין (נוסח חדש) (להלן : " הפקודה" ). הפוליסה הוצאה לכיסוי אחריות הנציגות כנציגות הבית ואחריות דיירי הבית בגין אחריותם החוקית המשותפת לגבי הרכוש המשותף.

5.         הצדדים חלוקים בשאלת קרות התאונה, נסיבותיה, אחריות הנתבעים לארוע התאונה וכן בשאלת היקף הנזק שנגרם לתובעת.

6.         פסק הדין ניתן לאחר ששמעתי את חקירותיהם הנגדיות של התובעת ובעלה מר קלוד אלון (להלן: "הבעל") וחקירתו הנגדית החלקית של שמאי המקרקעין מר  אילן ברעם (להלן: "השמאי"). כן עיינתי בתצהירי העדויות הראשיות של התובעת והבעל, חוות דעת השמאי, כתבי הטענות והמסמכים שהוגשו ע"י שני הצדדים. כמו כן שמעתי את סיכומיהם בע"פ של באי כח בעלי הדין וזאת בתום ישיבת יום 16.3.05, ועיינתי בפסיקה שהוגשה ביום 22.3.05 ע"י ב"כ בעלי הדין.

7.         כל ההדגשות להלן אינן מופיעות במקור, אלא אם נאמר אחרת.

שאלת האחריות

ראיות התובעת באשר לנסיבות אירוע התאונה

8.         ביום 2.10.98 בסמוך לשעה 12.00 שבו לדירתם הבעל וילדי בני הזוג.הבעל לא הבחין בשלולית או בנוזל במפלס חדר המדרגות של הקומה השניה.

            דירת התובעת ממוקמת בקומה הרביעית. לא מותקנת מעלית בבית.

9.         לכל היותר כשעה לאחר מכן, ביקשה התובעת לצאת לטייל מחוץ לבית ביחד עם תינוקה כבן השנה. התובעת החזיקה את הפעוט בידה הימנית כשהוא נשען על מותנה הימנית וידה זו חובקת אותו. על כתפה השמאלית הניחה התובעת תיק שהכיל בקבוק, טיטולים ושאר דברים להם נדרשו התובעת והפעוט.

10.       בהגיע התובעת למפלס הקומה השניה, היא צעדה במפלס כמטר אחד על מנת לרדת ממנו במדרגות המובילות  אל הקומה הראשונה.

מסתבר כי במפלס הקומה השניה היה נוזל כלשהו וייתכן מים. התובעת לא הבחינה בנוזל ובעת שפסעה על המדרגה העליונה, המובילה למפלס הקומה הראשונה, החליקה ואיבדה את שווי משקלה. תוך כדי נפילתה השליכה התובעת את התיק, אחזה בפעוט כשהיא מסוככת עליו בגופה ונפלה על ישבנה וגבה. תוך כדי הנפילה נתפסה רגלה השמאלית של התובעת בסורגי מעקה המדרגות.

11.       הבעל, אשר שמע עד למרחוק את צעקות הכאב של התובעת, נזעק והגיע למקום. במהלך ירידתו למפלס הקומה השניה הבחין הבעל בנוזל אולם לא נתן את דעתו לכך, שכן מטבע הדברים נזעק לסייע לאשתו ולפעוט.

בחקירתו הנגדית העיד הבעל כי הוא מניח כי דרך על הנוזל, אך כאמור לא נתן את דעתו לכך.

12.       מעקה המדרגות מותקן בחדר המדרגות. התובעת, במהלך ירידתה במדרגות, טרם נפילתה, לא אחזה במעקה ומכל מקום לא טענה כי עשתה זאת, וכן לא טענה כי אחזה במעקה בעת שהחלה בירידה ממפלס הקומה השניה לקומה הראשונה.

13.       עדויותיהם של התובעת ובעלה היו עקביות וברורות ועשו עלי רושם אמין.התובעת נחקרה בחקירה נגדית בטרם נחקר הבעל, ועל כן הם לא יכולים היו לתאם את גרסותיהם, בעקבות חקירותיהם הנגדיות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ