אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פלאפון תקשורת בע"מ נ' חיים קלים בע"מ

פלאפון תקשורת בע"מ נ' חיים קלים בע"מ

תאריך פרסום : 22/06/2011 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום אשקלון
1992-09
22/06/2011
בפני השופט:
סבין כהן

- נגד -
התובע:
פלאפון תקשורת בע"מ
הנתבע:
חיים קלים בע"מ
פסק-דין

פסק דין

1.לפניי תביעה כספית שעניינה תשלום בגין שימוש שעשתה הנתבעת במכשירי טלפון סלולארי שלגביהם קיבלה שירותים מאת התובעת.

על פי הנטען, לא כובדו הוראות חיוב בגין חשבונות בסכום שלל 8,538 ₪ בגין השימוש בשירותי התובעת.

2.הנתבעת טוענת, ראשית, כי התביעה אינה מתייחסת לחשבונות בגין שימוש, אלא החשבוניות נשוא התובענה כוללים חיובים שעניינם קנסות שחוייבה בהם הנתבעת לאחר שביטלה את ההתקשרות עם התובעת.

כן טוענת הנתבעת לגופו של עניין, כי ההתקשרות עם הנתבעת נעשתה לאחר שהנתבעת כבר היתה קשורה עם התובעת בהסכם קודם. נציגת התובעת אשר פנתה אל הנתבעת בבקשה להתקשרות חדשה, והבטיחה מכשירים חדשים ללא עלות, הגיעה עם הנתבעת להסכמה לפיה ירכשו על ידי הנתבעת מכשירים חדשים ואילו לגבי ששה מכשירים ישנים שהיו בידי הנתבעת, תשלם הנתבעת סך של 12.9 ₪ למשך שנה אחת וכן תישא בעלות המכשירים בהתאם להסכם הקודם, אלא שהתובעת פעלה בניגוד להסכם וחייבה את הנתבעת בסכומים גבוהים מהמוסכם ולמשך תקופה ארוכה מהמוסכם. לפיכך, פנתה הנתבעת אל התובעת בבקשה לברר העניין, אלא שלא ניתנה לה תשובה עניינית על ידי התובעת. הנתבעת ביטלה, לפיכך, את ההתקשרות עם התובעת ועברה לחברה אחרת, תוך שהיא מודיעה לתובעת, כי היא מבקשת לערוך בירור בעניין ולקזז את חיובי היתר בגין המכשירים הישנים, כך שאם תיוותר יתרה כלשהי בגין השימוש השטף, היא תשלם אותה. לטענת הנתבעת, חלף מתן מענה ענייני לפניותיה בעניין, הוגשה התביעה דנן.

3.לקראת הדיון שהתקיים לפניי הוגשו תצהירי עדות ראשית מטעם הצדדים ובדיון שהתקיים הוסכם בין הצדדים, כי המצהירים לא יחקרו על תצהירם ויוגשו סיכומים בכתב על ידי הצדדים.

4.לאחר ששמעתי טענות הצדדים, קראתי טיעוניהם וסיכומי הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה, כי יש ממש בטענות הנתבעת.

5.ראשית, לעניין עילת התביעה, הנני סבורה, כי היה מקום לפרט בכתב התביעה מהם אותם חיובים נשוא החשבוניות שלא נפרעו על ידי הנתבעת. על פניו, למקרא כתב התביעה, ניתן לסבור, כי הנתבעת לא נשאה בתשלום חשבונות הטלפון השוטפים, בפועל הסתבר, כי חלק ניכר מהחיוב הינו בגין עמלות יציאה מהתוכנית בה היתה קשורה הנתבעת טרם סיום התקופה החוזית.

6.איני סבורה, כי ניתן לומר שחשבונית שעניינה תשלום שנוצר עקב הפרת הלקוח את הסכם ההתקשרות בין הצדדים ואשר מוגדר בחשבונית תחת הפרק שונות כ"דמי יציאה משירות", ניתן לכנות את החיוב בה כתשלום בגין שימוש, יותר נכון יהיה לכנותו תשלום בגין אי שימוש.

לפיכך, אכן נכון היה לפרט העניין בכתבי הטענות ואם לא בהם, לפחות ליתן פירוט בעניין זה בתצהיר העדות הראשית מטעם התובעת, שגם בו לא ניתן הסבר כיצד הגיעה התובעת לסכום הנדרש על ידה בגין דמי היציאה מהשירות. איני סבורה, כי ראוי שכך יעשה, בוודאי שהלקוח אינו יכול לדעת כיצד הגיעה התובעת לחישוב האמור ויודגש, בתצהירו ציין נציג התובעת, כי בעת הפסקת השירות יש לשלם גם עבור יתרת רכישת המכשיר, אך לא נתן פירוט האם אותו חיוב כולל גם את יתרת רכישת המכשירים.

7.למרות מחדליה אלה של התובעת , אדון גם בטענות הצדדים לגופו של עניין.

טענת התובעת הינה, כי כל טיעוניה של הנתבעת לעניין הפסקת ההתקשרות והטענה להשיב כספים עקב גביה ביתר הינן טענות שנולדו על מנת למנוע קנסות שחוייבה בהם בגין החלטתה לעבור לחברה אחרת. התובעת תומכת טענותיה בעניין זה בשיחות טלפון שנערכו בין נציגי התובעת ובין מנהל הנתבעת, כאשר לטענתה, השיחה הראשונה אמנם נסבה סביב בקשתה של התובעת לערוך בירור בנוגע לחשבונותיה, אלא שיתר השיחות נסובו סביב כוונת הנתבעת לעבור לחברה מתחרה ונסיונות התובעת לשכנע את הנתבעת להישאר כלקוחה של התובעת. לטענת התובעת, בכל משך הזמן שעד לקבלת ההחלטה לעבור לחברה מתחרה, קיבלה הנתבעת את חשבונות הטלפון ולא חלקה עליהם, שכן ידעה, כי הסכמת הצדדים היתה כי הנתבעת תוסיף ותשלם עבור המכשירים הישנים, בהתאם לתעריפים בהם חוייבה. לטענת התובעת, גרסתה עולה גם מתוך המסמך שעליו חתמו נציגת התובעת ומנהל הנתבעת בשעת ההתקשרות.

8.מנהל הנתבעת טען בתצהירו, כי בעת שההגיעה נציגת התובעת, הסבירה, כי על פי ההתקשרות החדשה, תמשיך הנתבעת לשלם בגין המכשירים הישנים שאינם ניתנים לניתוק במסגרת העסקה החדשה את הסך של 12.90 ₪ לחודש וכן תישא בעלות המכשיר, כפי שנשאה בה עד כה והכל למשך שנה. לצדדים היה ברור, כי הנתבעת אינה זקוקה למכשירים הישנים, אך הנתבעת הסכימה להצעה נוכח עלותה הנמוכה. מנהל התובעת עמד על כך שהדברים יועלו על הכתב ואכן נציגת התובעת העלתה הדברים בכתב ידה והצדדים חתמו על המסמך.

9.הצדדים חלוקים ביניהם איפוא בנוגע לפרשנותו של מסמך זה.

מפאת חשיבותו אביא את לשון המסמך:

"שדרוג והוספה ללקוח "חיים קלים"

6 מכשירים עוברים שדרוג והוספה בתוכנית 99 ₪. 330 דק' לכל היעדים כל דקה מעבר 35 אג' לכל הרשתות. התחייבות ל 3 שנים.

מכשיר דור 3 3V/770 לל"ת.

המכשירים הישנים עוברים למסלול של 12.90 ₪ X 12 חודשים.

עלות המכשירים הישנים נשארים עד לסיום התשלום.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ