אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פלאפון אינה אחראית לאובדן זיכרונות מספרי טלפון ממכשיר של לקוח

פלאפון אינה אחראית לאובדן זיכרונות מספרי טלפון ממכשיר של לקוח

תאריך פרסום : 28/04/2008 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
3619-07
27/04/2008
בפני השופט:
ג. אנגל

- נגד -
התובע:
קוקלס מיכאל ומילה
הנתבע:
חברת פלאפון
פסק-דין

בפניי תביעה על סך של 16500 ש"ח לפיצוים של התובעים בגין אובדן זיכרונות מספרי טלפון ממכשירם .

התובעים מסרו את מכשירם הנייד הסלולארי לתיקון אצל הנתבעת.

לטענת התובעים, עקב התרשלות הנתבעת, נמחקו זיכרונות מספרי טלפון ממכשירם, בכללם זיכרונות של לקוחות ואנשים הקשורים לעסקם ולפרנסתם של התובעים, ובשל כך נגרמו להם נזקים. מוסיף התובע טוען ומלין, על כי נאלץ להמתין ולבזבז זמן יקר בהמתנה זו - בהמתנה לתיקון מכשירו. 

לפיכך, עותרים התובעים לפיצוי כספי וכן מבקשים להתנתק משירותי הנתבעת ללא כל תשלום נוסף.

לטענת הנתבעת, התובע הגיע למרכז השירות עם מכשיר שבור. הנתבעת בדקה ומצאה שאין אפשרות לתקנו ולפיכך הוחלף המכשיר למכשיר מחודש מדגם זהה בהתאם לתנאי שירות התיקונים. מוסיפה הנתבעת וטוענת, כי טרם התיקון, הובהר לתובע במפורש כי הנתונים עשויים להימחק וכי הוא נדרש לשמרם גם בדרך אחרת. מסיבות אלו, מצאה לנכון הנתבעת, לתלות במרכז השירות שילוט המבהיר כי במהלך הטיפול במכשיר עלולים להימחק נתונים או זיכרונות השמורים בו וכי ממליצים הם לבצע גיבוי. בנוסף, מודיעה הנתבעת ומעבירה מסר זה אף באמצעות החשבונית הנשלחת ללקוחותיה.

בכל מקרה, עפ"י הנתבעת, תהליך שמירת הנתונים בוצע בהצלחה.

בהמשך לכך, פנה התובע לנתבעת וביקש להחליף מכשירו למכשיר חלופי מדגם אחר והמכשיר אכן  הוחלף, לבקשת התובע.

טוענת הנתבעת כי שמירת הזיכרונות בוצעה בהצלחה וכי המכשיר החדש הועבר לתובעים בהכילו את מלוא הנתונים.

לטענת הנתבעת, אובדן הזיכרונות עליו מלין התובע נגרם עקב ניסיונו של התובע להתקין במכשירו תוכנת סינכרון אשר התובע התרשל בהתקנתה ולא פעל כנדרש ועפ"י הוראות ההתקנה אשר נמסרו לו בערכת התוכנה. מוסיפה הנתבעת, כי התובע, היה עליו לקרוא בקפידה את הוראות ההפעלה ולא רק להסתמך על הנתבעת ללמדו כיצד לתפעל את התוכנה. לטענתה, הנתבעת יכולה לסייע ללקוחותיה בכל הנוגע לתוכנת הסינכרון ולתת מענה לשאלות ספציפיות, אך הנתבעת אינה באה להחליף את הוראות ההפעלה כפי שסופקו ע"י היצרן.

אובדן הנתונים הנטען אירע בעת שהתובע תיפעל לבדו את התוכנה, בניגוד להבהרות שנמסרו לו ע"י הנציג וכאמור לעיל, בהתעלם מהוראות ההפעלה.

לפיכך, לטענת הנתבעת, דין התביעה להידחות.

לעניין זמן ההמתנה במרכז השירות במהלך תיקון מכשירו המקורי, טוענת הנתבעת, כי הגעה למרכז שירות סלולארי לצורך תיקון ו/או החלפת מכשיר הינה חלק בלתי נפרד ונלווה לצריכת שירות סלולארי.

לאחר שקראתי את כתבי הטענות על נספחיהם ושמעתי את טענות הצדדים, הריני סבור שדין התביעה להידחות.

התרשמתי כי הנתבעת אכן הבהירה לתובע כי על מנת להימנע מאובדן נתונים לרבות זיכרונות במקרה של תקלה ו/או נזק ו/או אובדן מכשיר, יש לבצע גיבוי ושמירת הנתונים במקום אחר, שכן במהלך של תיקון יתכן ויהא צורך במחיקת נתונים ו/או יתכן כי לא ניתן יהא לחלץ את הנתונים כלל מהמכשיר הקלוקל. והנתבעת אף צירפה לכתב הגנתה צילום של השילוט המוצב במרכז השירות לפיו ויצוטט "לקוח יקר, במהלך הטיפול במכשירך עלולים להימחק נתונים או זיכרונות השמורים בו. אנו ממליצים לך לבצע גיבוי." בנוסף צירפה הנתבעת העתק מחשבונית לפיה ויצוטט: "זכרונות הם דבר יקר... הזיכרונות בספר הטלפונים שלך הם נכס יקר. כדי שהזיכרונות לא יאבדו בטעות או במקרה של נזק למכשיר, אנו ממליצים לך שירות גיבוי ספר הטלפונים ..."

עפ"י העדויות, במהלך תיקון המכשיר חילוץ הזיכרונות ושמירתם ע"י מעבדת הנתבעת בוצע בהצלחה.

אלא, משביקש התובע להתקין את תוכנת הסינכרון, בעצמו (ברשותו ובביתו), נמחקו הזיכרונות, לטענתו הדבר אירע בשל תדרוך לקוי של הנתבעת.

המכשיר היה ברשות התובע כאשר נמחקו הזיכרונות וזאת בשל אי שימוש נכון ו/או הפנמה ו/או קריאה בקפידה של הוראות ההפעלה.

התובע, היה עליו לקרוא בקפידה יתרה את הוראות ההפעלה ואת המדריך המצורף בטרם ניגש לתפעל את התוכנה, בפרט לאור העובדה כי מתעתד הוא לבצע סינכרון במכשירו, תוך כדי סיכון שהנתונים השמורים במכשירו ימחקו.

התובע לא הוכיח כי הנתבעת לא הדריכה אותו כראוי, מה גם ששירות התמיכה של הנתבעת, אינו בא במקום קריאת הוראות ההפעלה ו/או המדריך המצורף.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ