אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פיצוי בגין הפרת הסכם שעניינו חבילת נופש באי כרתים

פיצוי בגין הפרת הסכם שעניינו חבילת נופש באי כרתים

תאריך פרסום : 24/11/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב-יפו
24680-02-14
19/11/2014
בפני השופט:
עמית יריב

- נגד -
תובעים:
1. זאב גולדשטיין
2. זוהר עזני
3. דנה גולדשטיין
4. גולדשטיין נורית
5. רועי גרינשטיין
6. גרינשטיין אורטל
7. עומר גרינשטיין
8. דליה עזני
9. איתי עזני
10. אורי עזני
11. אפרת דיוקר
12. גבריאל דיוקר
13. אסף דיוקר

נתבעת/ שולחת הודעה לצד ג':
חב' מונה טורס בע"מ' נגד- הצד השלישי: השטיח המעופף בע"מ
פסק דין
 

 

  1. לפניי תביעה לפיצוי בגין הפרת הסכם שעניינו – חבילת נופש באי כרתים.
  2. על עובדות היסוד שבבסיס התביעה – אין מחלוקת בין הצדדים, והן יובאו להלן בתמצית:

                                 א.         התובעים רכשו חבילת נופש הכוללת טיסה ושהות במלון Athena Palace  בכרתים למשך ארבעה לילות, מיום 18.9.2013 ועד יום 22.9.2013 (נספח א' לכתב ההגנה). במסגרת זו הזמינו התובעים שמונה חדרים בתפוסה זוגית (Double Room);

                                 ב.         כאשר הגיעו התובעים למלון, התברר להם, כי בשל רישום יתר שערך המלון, אין ביכולתו לספק להם שמונה חדרים כפי שהוזמן, והוקצו להם רק ארבעה חדרים – חדרים שמספריהם 802, 803, 804 ו-320 (להלן: "החדרים החלופיים");

                                  ג.          התובעים, באמצעות התובע 1, חתמו על מסמך הכולל התחייבות של המלון להקצות לתובעים, למחרת היום, את החדרים שהוזמנו, אולם כולל גם רכיבים שונים, שמהם ניתן ללמוד כי מדובר בכתב ויתור (ועניין זה יידון בהמשך).

  1. הנתבעת טענה, כי היא שימשה רק כמתווך, ומשהשלימה את ביצוע ההזמנה בהתאם לנדרש – אין היא נושאת באחריות. משכך, הגישה גם הודעה לצד שלישי נגד חברת "השטיח המעופף", סיטונאית התיירות.
  2. "השטיח המעופף" טענה, כי היא ביצעה את ההזמנה במלואה כנדרש, לא התרשלה במאומה, וכי אין היא אחראית לרישום יתר במלון עצמו. כמו כן טענה "השטיח המעופף", כי התובעים קיבלו פיצוי במלון עצמו, על דרך של שיכונם בסוויטות מפוארות, כך לשיטתה, בלילה שבו לא ניתן היה להקצות להם את כל החדרים שהזמינו. עוד טענה "השטיח המעופף", כי התובעים פוצו בכניסה חופשית למסעדות המלון וכן כי חמישה מתוך שמונה החדרים שנמסרו לתובעים ביום השני לשהותם, היו חדרים משודרגים, עם נוף לים, וכי התובעים חתמו על "כתב ויתור", בו הצהירו כי אין להם דרישות נוספות מהמלון או מ"השטיח המעופף".
  3. הדיון התנהל על פני לא פחות משלוש ישיבות: בישיבה הראשונה, התברר כי הודעה לצד שלישי לא נשלחה כלל, לא הוגשה לתיק בית המשפט ולא הומצאה לצד השלישי. התיק נקבע לדיון נוסף, והנתבעת חויבה בהוצאות בסך 300 ₪ לתובעים 1 ו-2, שהיו בעלי הדין היחידים באותו מועד.

בשל מחדל דיוני נוסף הכרוך בהמצאת ההודעה לצד השלישי, גם ישיבה נדחית זו התבררה כמיותרת, אולם התובעים ביקשו בה לתקן את כתב התביעה על דרך של הוספת בני משפחה נוספים כתובעים, וניתנה להם רשות לתקן כמבוקש.

  1. הטענות בדבר אחריותם של הנתבעת ושל הצד השלישי – הן טענות סטנדרטיות שמעלים סוכני נסיעות וסיטונאי תיירות בתביעות מסוג זה, וטענות אלה נדחו פעם אחר פעם בעבר, הן בבתי המשפט לתביעות קטנות והן בהליכים המתנהלים בבתי משפט השלום. אינני רואה צורך להוסיף עוד "טיפה משלי לים הכללי", ועל כן אסתפק בקביעה, שמערכת היחסים החוזית של התובעים היא עם הנתבעת, ועמה בלבד. התובעים הזמינו את השירות מאת הנתבעת, שילמו לנתבעת, ועל כן היריבות הישירה מצויה מול הנתבעת. "השטיח המעופף" חבה כמי שהיא הנציגה של המזיק לכאורה, קרי – המלון, בישראל. "השטיח המעופף" אינה כופרת בייצוג זה, ועל כן – ברי כי היא צד ראוי ומתאים להליך.
  2. כעת יש לדון במשמעותו של "כתב הוויתור". בפתח הדברים אציין, כי אילו דובר בכתב ויתור של ממש, אני סבור שראוי היה לדחות את התביעה, שכן כלל גדול הוא, שהסכמים יש לכבד, וככל ש"כתב ויתור" כאמור מעגן הסכמות חוזיות, שבמסגרתן מקבל צד נפגע פיצוי, ומוותר על תביעותיו – לא ראוי יהיה זה לאפשר לו לחמוק מהתחייבותו.
  3. אלא שבענייננו, לא מדובר, לטעמי, בכתב ויתור. נבחן את תוכנו של המסמך ואת צורתו. המדובר במסמך שחלקו – טופס מודפס מראש, עם מקום לציון התאריך, שמות האורחים ומספרי החדרים שלהם, לאחר מכן מופיעה שורה מודפסת מראש הקובעת:

"We do accept the following offer…"

ולאחר מכן שורות ריקות, אשר בענייננו מולאו בכתב יד. לאחר השורות הריקות, מופיעה השורה כדלקמן:

"As adequate and satisfactory compensation, for any inconvenience caused during our vacation in ____________ (hotel name)

And that no further claim will be forwarded towards the hotel or the ________ (tour operator name)"

ובתרגום לעברית:

"אנו מקבלים את ההצעה שלהלן..."

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ