אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פידלמן נ' מדינת ישראל

פידלמן נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 23/06/2013 | גרסת הדפסה
בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בנצרת
592-06-13
15/06/2013
בפני השופט:
עדי במביליה – אינשטיין

- נגד -
התובע:
יעקב פידלמן
הנתבע:
מדינת ישראל

החלטה

לפניי בקשה לביטול פסילה מנהלית שהוטלה על המבקש על ידי קצין משטרה בתאריך 03.06.13 למשך 60 ימים, בגין חשד לגרימת תאונת דרכים.

על פי החשד, בתאריך 02.06.13 סמוך לשעה 07:15 נהג המבקש ברכב פרטי וביציאה מכיוון רם-און לכיוון צומת הסרגל, פנה המבקש שמאלה, מבלי לציית לתמרור 301 שהיה מוצב בכוון נסיעתו, חסם דרכו של אופנוע שהגיע משמאלו ונסע ישר מכיוון צומת הסרגל לכיוון צומת יזרעאל, והתנגש בו. כתוצאה ממעשי המבקש, נפגעו המעורבים ונגרם נזק לכלי הרכב.

ב"כ המבקש טען כי לא קיימות ראיות לכאורה לאחריות המבקש לתאונה ולתוצאותיה, שכן המבקש עצר בצומת, הביט שמאלה וימינה ומשהבחין כי הכביש פנוי, פנה שמאלה, השתלב בכביש הראשי בכיוון נסיעתו והתאונה קרתה בנתיב נסיעת המבקש, עקב רשלנות נהג האופנוע, אשר נהג במהירות מופרזת, סטה ממסלול נסיעתו ופגע ברכבו. עוד נטען בבקשה כי קיים פגם מהותי בהליך השימוע שכן טופס השימוע לא נחתם ע"י קצין משטרה, המבקש לא הוזמן לשימוע, רישיונו ניטל ממנו על ידי שוטר בבית החולים והשימוע מיום 03.06.13 נערך כאשר המבקש פנה למשטרת ישראל מיוזמתו. בנוסף טען כי התנהלות המשטרה "חשודה" כיוון שנהג האופנוע היה שוטר בתפקיד, ככל הנראה עבד במשטרת עפולה, והתאונה טופלה ע"י משטרת עפולה. לטענת ב"כ המבקש, עברו התעבורתי של המבקש אינו מכביד, אינו משקף מסוכנות והמבקש זקוק לרישיון הנהיגה לצורך פרנסת משפחתו, כיוון שהוא עובד במקום המרוחק ממקום מגוריו ואין תחבורה ציבורית ממקום מגוריו למקום עבודתו. לחילופין עתר ב"כ המבקש לקיצור תקופת הפסילה כך שתסתיים לאלתר.

ב"כ המשיבה התנגד לבקשה, הפנה לתיק החקירה, לרבות לתמונות זירת התאונה ולסימני הבלימה, וטען כי ישנן ראיות לכאורה להוכחת אחריות המבקש לגרימת התאונה ולתוצאותיה. לטענת ב"כ המשיבה, מסוכנות המבקש נלמדת מחומרת העבירה, מתוצאות התאונה ומעברו התעבורתי של המבקש.

לא מצאתי פגם בהליך השימוע. בתיק החקירה "אישור בדבר נטילת רישיון נהיגה וזימון נהג/ת לקצין משטרה" מיום 02.06.13 עליו חתום הבוחן אהד אברהמי, ולפיו נטל הבוחן את רישיון הנהיגה של המבקש ונתן למבקש הזמנה לשימוע ליום 03.06.13 בשעה 08:30. באותו מועד התקיים שימוע כדין והחלטת הקצין הפוסל ניתנה לאחר שמיעת טיעוני המבקש ובהסתמך על חומרת המעשה ועברו של המבקש. המבקש חתום על טופס השימוע. בטופס השימוע לא מולאו פרטי הקצין הפוסל, אולם חתימת הקצין מתנוססת הן בחלק א' והן בחלק ב' של טופס השימוע.

לאחר עיון בחומר החקירה, הגעתי למסקנה כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת אחריותו של המבקש לגרימת תאונת הדרכים הנדונה ותוצאותיה:

א)ממסקנות דו"ח הבוחן עולה כי התאונה נגרמה כתוצאה מפנייה של רכב המבקש שמאלה, מבלי לציית לתמרור 301, המוצב בכיוון נסיעתו, וחסימת דרכו של האופנוע.

הבוחן קבע בדו"ח כי שדה הראיה של המבקש היה 150 מטרים.

עוד מצא הבוחן כי בכוון נסיעת המבקש מוצב תמרור 301.

הבוחן איתר סימן בלימה באורך 17.2 מ', שמקורו בגלגל אחורי של האופנוע.

לפי סעיף 10 לדו"ח הבוחן, סימן הבלימה מתחיל בנתיב נסיעת האופנוע ונע באלכסון שמאלה, ובכך יש כדי להצביע על כך שהאופנוע נסע ישר, על נתיב נסיעתו וכי תנועתו האלכסונית שמאלה לעבר הנתיב הנגדי באה בתגובה לחסימת נתיב נסיעתו ע"י המבקש.

ב)נהג האופנוע, מר שחר עזרא, מסר בהודעתו כי במועד הרלוונטי נהג באופנוע המעורב מכיוון צומת הסרגל לכיוון צומת יזרעאל. לפני צומת הכניסה לרם-און, הבחין כי רכב סובארו יוצא מכיוון רם–און ולכן האט העד את מהירות נסיעתו ל-70-80 קמ"ש לערך. העד היה בטוח שהסובארו יעצור אך הסובארו המשיך להתקדם לתוך הצומת. ככל שהסובארו התקדם יותר לתוך הצומת, העד "ברח" יותר שמאלה לנתיב הנגדי עד כי העד עמד בפני מצב שיתנגש בסובארו או שיתנגש ברכב שבא ממול בנתיב הנגדי ולכן בלם ככל יכולתו אך בכל זאת התנגש בסובארו, העד "עף" מן האופנוע, נפל לכביש, פונה ע"י אמבולנס לבית החולים ולאחר בדיקות שוחרר.

העד מסר כי הבחין בסובארו אך אינו זוכר אם לפני כניסתו לצומת, עצר המבקש את הסובארו אם לאו.

העד הבהיר כי לפניו לא נסעו כלי רכב נוספים.

ג)המבקש בהודעתו מסר כי בשעה 07:10 לערך נהג ברכב מסוג סובארו מכוון רם און ופנה שמאלה בצומת T בה ארעה התאונה לכוון כללי צומת הסרגל, כשהוא חגור ונוהג במהירות נמוכה. לאחר שפנה שמאלה, כשהיה על שטח ההפרדה המשולש שבצומת, התנגש האופנוע בחזית רכבו. המבקש פונה ע"י אמבולנס לבית החולים ולאחר בדיקות שוחרר לביתו.

כעולה מממצאי הבוחן, קיים תמרור 301 וכן קו עצירה בכוון נסיעת המבקש, למרות זאת, כשנשאל המבקש אם קיימים תמרורים בכוון נסיעתו, השיב: "לא זוכר. ממש לא זוכר. לא חושב שיש", ומכאן שלא נתן דעתו לקיום התמרורים ולחובתו ליתן זכות קדימה לאופנוע.

בהודעתו נשאל המבקש מתי הבחין לראשונה באופנוע, והשיב: "לפני ההתנגשות שהיה כמה מטרים ממני. ראיתי בן אדם ונתתי ברקס ולקחתי קצת ימינה בכדי לא להתנגש אבל היה כבר מאוחר כנראה".

בניגוד להודעתו בה טען כי הבחין באופנוע ממרחק של מספר מטרים, טען המבקש בתגובתו לשימוע ובסעיף 10 לבקשתו וסעיף 12 לתצהירו, כי לא ראה כלל את האופנוע.

נוכח שדה הראיה הנרחב שנמדד ע"י הבוחן לאורך 150 מ', נשאל המבקש הכיצד לא הבחין באופנוע מרחוק, והשיב: "לא יודע. לא היה שום דבר שיפריע, אולי היה אחרי המכוניות ובגלל זה לא ראיתי אותו".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ