אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פגיעה של נהג משאית כאשר נפל על החלק האחורי של משאיתו כדי להתיר כבלים- תיחשב כתאונת דרכים

פגיעה של נהג משאית כאשר נפל על החלק האחורי של משאיתו כדי להתיר כבלים- תיחשב כתאונת דרכים

תאריך פרסום : 28/01/2007 | גרסת הדפסה
א
בית משפט השלום עכו
4319-04
24/01/2007
בפני השופט:
ג'ני טנוס

- נגד -
התובע:
בן הרוש חיים
עו"ד כיאל מוחמד
הנתבע:
1. משאות המפרץ בע"מ
2. כלל חברה לביטוח בע"מ-ת"א

עו"ד ניר עמוס
החלטה

1.         השאלה העומדת לדיון היא, האם האירוע שבו נפל התובע ונפגע עת היה על החלק האחורי של משאיתו כדי להתיר כבלים בהם היה קשור המטען, מהווה תאונת דרכים כמשמעותו בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה - 1975 (להלן - "החוק").

2.         התובע נהג משאית במקצועו יליד 1959. התאונה שבמהלכה נפגע ארעה ביום 25.9.00.

            הנתבעת 1 היא בעלת המשאית נשוא תיק זה, והנתבעת 2 היא מבטחת השימוש במשאית בביטוח חובה.

3.         לאחר פיצול הדיון, הצדדים הביאו את ראיותיהם בשאלת החבות כשהמחלוקת נוגעת לסיווגה של התאונה כתאונת דרכים.

תיאור העובדות הדרושות לעניין :

4.          גרסתו של התובע כפי שהועלתה בסעיף 3 לתצהירו (ת/1) היא כדלקמן:

"בתאריך 25.9.2000 בשעה 12.00 או בסמוך לכך, נהגתי במסגרת עבודתי במשאית מסוג Daf מס' רישוי 5230100 שבבעלות הנתבעת מס' 1 הנ"ל כאשר הובלתי מוצרי איטום ויריעות זפת ופחים ממפרץ חיפה לבני ברק במרכז הארץ, ובהגיעי לידי האמור, ומיד עם סיום נסיעתי ירדתי מהמשאית כאשר מנוע המשאית השארתי בהנעה, ותוך כדי עלייתי על המשאית להתרת כבלי המטען החלקתי ונפלתי מגובה של 1.5 מטר, וכתוצאה נחבלתי קשות בקרסול ובכף רגלי השמאלית (להלן: "התאונה").

גרסה זו תואמת את הגרסה שהועלתה בסעיף 4 לכתב התביעה.

5.          במהלך חקירתו בביהמ"ש העיד התובע כי: "באותו שטח, אותו מגרש שאני פורק כל הזמן... אני עליתי עלהמשאית כדי להתיר את הכבלים. אני התרתי את החבלים כפי שאני עושה כל הזמן ואז החלקתי ונפלתי לאחור כאשר אני מושך את הכבל, אני החלקתי כדי לעשות מה שאני עושה כל יום. אני לא החלקתי בגלל הכבל".

            ובהמשך, "אני פורק את הכבלים ואז המלגזן מגיע ופורק את הסחורה מהצד שבו התרתי את הכבלים" (עמ' 3 לפרוטוקול מיום 29.5.06).

6.         לבקשת ב"כ הנתבעות לתאר בדיוק הכיצד מתבצעת הפריקה השיב התובע במהלך עדותו: "אני פותח קודם כל את הכננת שתפקידה למתוח את הכבל, קודם כל אני משחרר את הכבל מהמתיחה עצמה ואז אני עולה למעלה כדי להתיר את הכבל מהאוזנית עצמה כדי שאני אוכל להתיר את הכבל, כמו שעליתי להתיר את הכבל עצמו, הוא עומד על אוזנית שניתן למתוח אותה, כמו שהתרתי את זה, אני החלקתי ונפלתי לאחור".  ובהמשך: "אני לא יכול לפרוק את המטען בלי שאני מתיר את הכבלים. התאונה קרתה תוך כדי שהתרתי את הכבל מהאוזנית". (שם בעמ' 3-4).

7.         לטענת התובע, ביום התאונה לא עסק בפריקת המטען מהמשאית, וכי לא היה זה מתפקידו לפרוק אותו. התובע הוסיף כי בעת התאונה היה מנוע המשאית מופעל, אולם המשאית עצמה היתה בעצירה מוחלטת ובעת התאונה היה התובע מחוץ לתא הנהג כשהוא נמצא על החלק האחורי של המשאית.

טענות התובע :

8.                   8.                   בסיכומיו טען התובע כי התאונה בהתאם לעובדות כפי שצויינו לעיל, עונה על הגדרת תאונת דרכים עפ"י החוק לפי מספר חלופות:

א.         הרכב לא היה "עומד" כהגדרת סעיף 1 לחוק, שכן המנוע לא דומם, לפיכך, אין תחולה לחזקה הממעטת שבסעיף 1 בדבר "טעינתו של מטען או פריקתו, כשהרכב עומד".

ב          התרת כבל המטען היא פעולה עצמאית ונפרדת מפעולת פריקת המטען שכן עת נפגע התובע בתאונה, טרם החלה הורדת המטען מהמשאית, פעולה שהתבצעה ע"י עובדים אחרים, הם עובדי המחסן שבו עצרה המשאית, והתובע לא אמור היה ליטול חלק בפעולה זו.

ג.          התרת כבל המטען ממש עם סיום הנסיעה כשהמנוע מותנע מהווה "טיפול דרך", ונועדה לסילוק הסיכון התעבורתי ולאפשר המשכה המיידי של נסיעתו וחזרתו של התובע למקום עבודתו.

ד.         מדובר ב"שימוש ברכב", שכן התובע עלה למשאית ונפל ממנה ממש עם סיום הנסיעה ובטרם החלקה פריקת המטען.

טענות הנתבעות :

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ