אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ע"נ 58138-05-12 פלוני נ' קצין התגמולים-משרד הבטחון-אגף השיקום

ע"נ 58138-05-12 פלוני נ' קצין התגמולים-משרד הבטחון-אגף השיקום

תאריך פרסום : 16/04/2015 | גרסת הדפסה

ע"נ
בית משפט השלום חיפה
58138-05-12
12/04/2015
בפני השופט:
יואב פרידמן

- נגד -
מערער:
פלוני
משיבים:
קצין התגמולים-משרד הבטחון-אגף השיקום
פסק דין
 

 

 

1. כללי:

 

ערעור על החלטת המשיב מיום 08.05.12 לפיה מדובר בפיברומיאלגיה ממנה סבל המערער עוד טרם גיוסו, וההחמרה שאירעה בשירות, היתה זמנית וחלפה מבלי להותיר נכות. הצדדים הגישו חוו"ד מטעמם, ומונה מומחה ראומטולוג מטעם הועדה, ד"ר ראובן מדר, שיקבע אם בעקבות השירות נגרמה או הוחמרה הפיברומיאלגיה ממנה סובל המערער, ואם הוחמרה – באיזה שעור (ביחס למצב שהיה לפני הגיוס).

 

נקדים ונציין התוצאה: מקובלת עלינו חוו"ד מומחה הועדה, ולא ראינו סיבה טובה לסטות ממנה. התוצאה הנה שאנו מקבלים הערעור וקובעים שהשירות החמיר מחלת הפיברומיאלגיה של המערערת בשיעור שליש (היתה נכות שעמה התגייס המערער והוחמרה במהלך השירות. מחצית משעור ההחמרה ייחס המומחה להתפתחות טבעית של המחלה שאינה קשורה בשירות, ומחצית – לתנאי השירות. חלוץ החלק המיוחס לשירות מביא לתוצאה שאותו חלק עומד על שליש מסך הנכות הכוללת שבגין הפיברומיאלגיה).

 

 

 

 

 

 2. טענות המערער וחקירתו

 

א. המערער התגייס לצה"ל ביום 19.11.06, בגיל 19.5, לאחר שסבל זמן קצר קודם לכן משבר מאמץ בשוק ימין בעקבות אימוני כושר קרבי. הוא אישר בחקירה שכבר בגיל 13 סבל מכאבי פרקים, וכי בנערותו סבל מעייפות וחולשה כללית. הוא הסביר את תלונת החולשה בכך שסבל מאלרגיה לאבק – אלרגיה שהיתה בשיאה בגיל 15-16. אולם בשונה מדבריו, אין באותה אלרגיה כדי לתן הסבר משכנע לתלונה של עייפות וחולשה כללית. זאת ועוד, אותה חולשה לא חלפה שכן רק יומיים לפני הגיוס שב על התלונה.

 

ב. כאן נבקש לעצור ולהבהיר כי מדובר במי שהיה בעל מוטיבציה גדולה לשירות קרבי (כעולה גם ממכתביו שבתיק הרפואי). המערער התאמן שנה וחצי לפני הגיוס בקורס הכנה, רצה במקור להתגייס לקורס חובלים , וסבל למרבית הצער משבר מאמץ שאובחן בחודש 2/05. בעטיו של השבר ביקש לדחות הגיוס מספר פעמים, כדי שיוכל להשתתף גיבוש לחובלים, ובהמשך שינה כיוון והחליט להתגייס לגולני. בהמשך ביקש להקדים מועד הגיוס הנדחה, כשמלאו לו 19, כדי שיוכל להתגייס לגולני. על המהלך ניתן ללמוד גם ממכתביו ללשכת הגיוס – מש/4. דוקא המוטיבציה שלו מלמדת על כך שלא הפריז בתלונותיו הרפואיות עובר לגיוס, והן משקפות מיחושים ובעיות אמיתיות מהן סבל. חלק מן התיעוד הוגש במהלך חקירתו אולם נסקר ממילא באופן מסודר בחווה"ד של מומחה המשיב, פרופ' פרס (ראה הסקירה בהמשך). לכל הפחות התלונות מאז 2005 אופייניות אכן לפיברומיאלגיה שלא אובחנה בזמן אמת , עת החלה "לייצר" תסמינים. יש מקום לאפשרות שגם חלק מן התלונות קודם היו כאלה, אולם כאן, כפי שביאר מומחה הועדה, קשה לזקוף אותן לחובת פיברומיאלגיה דוקא.

 

ג. כאמור המערער גויס ב 19.11.06, לגולני. השבועיים הראשונים בבסיס הטירונות היו "טרום טירונות" בבסיס, שהמערער תיאר כמעין הסתגלות למערכת. בפרק זמן זה קשה להלום שהמערער נחשף למאמץ פיסי ניכר. הטירונות המאומצת שלו החלה לערך ב 3.12.06 (ראה עמ' 5-6 לפר'). תחילה חפץ להגיע לסיירת אולם בסופו של דבר לאחר שיחות עם לוחמים ומפקדים, הפנים שבעקבות אותו שבר מאמץ לא יתאים לסיירת , ובחר להישאר בגדוד.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ