אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ע"א 1258/14 מ. מגן אינטרנשיונל יזמות והשקעות בע"מ נ' עירית רמת גן ואח'

ע"א 1258/14 מ. מגן אינטרנשיונל יזמות והשקעות בע"מ נ' עירית רמת גן ואח'

תאריך פרסום : 03/09/2015 | גרסת הדפסה

ע"א
בית המשפט העליון כבית משפט לערעורים אזרחיים
1258-14
03/09/2015
בפני השופטת:
1. א' חיות
2. י' דנציגר
3. ד' ברק-ארז


- נגד -
המערערת:
מ. מגן אינטרנשיונל יזמות והשקעות בע"מ
המשיבות:
1. עירית רמת גן
2. החברה הכלכלית לפיתוח רמת-גן בע"מ
3. הוועדה המקומית לתכנון ולבניה רמת גן

החלטה


 

 

                                          

                                                                                                    

                                            


  


 

השופטת א' חיות:

 

           ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו (כב' השופטת ע' ברון) בת"א 1025/04 מיום 6.1.2014 בו התקבלה תביעת המשיבות 1 ו- 2 (להלן: העירייה ו- החברה הכלכלית, בהתאמה) להורות למערערת (להלן: מגן) לשלם לעירייה תמורה עבור הגדלת זכויות הבנייה במגרש שמכרו לה וזאת על פי הסכם שנחתם ביניהן, ונדחתה ברובה תביעה שכנגד שהגישה מגן נגד המשיבות לפיצוי בגין הפרות של ההסכם האמור.

 

רקע

 

  1. בשנת 1996 פרסמו העירייה והחברה הכלכלית מכרז למכירת זכויות העירייה בחלקת קרקע המצויה בחלקה המזרחי של העיר רמת גן (להלן: המגרש). מגן זכתה במכרז ובשנת 1997 התקשרה עם העירייה והחברה הכלכלית בהסכם לרכישת זכויותיה של העירייה במגרש תמורת 25,000,000 ש"ח (להלן: הסכם המכר או ההסכם). בעת החתימה על הסכם המכר חלה על המגרש תכנית בנין עיר רג/במ/823/9, ואולם מאחר שהצדדים צפו שזמן לא רב לאחר החתימה על ההסכם תאושר תכנית בנין עיר חדשה אשר תגדיל באופן משמעותי את זכויות הבנייה במגרש הוסכם ביניהם כי מגן תשלם לעירייה תמורה נוספת "בגין מלוא ההשבחה בערך הקרקע עקב אישור התכנית החדשה וזאת 60 ימים מהיום בו התכנית החדשה אושרה למתן תוקף" (סעיף 14.1 להסכם המכר שהוגש כמוצג מע/4; להלן: התמורה הנוספת). כמו כן, נקבע בהסכם המכר מנגנון לפיו יחושב סכום התמורה הנוספת שעל מגן לשלם אם יוגדלו זכויות הבנייה במגרש (סעיף 14.2 להסכם). ואכן, בשנת 2000 אושרה תכנית בנין עיר רג/1187 (להלן: התכנית החדשה) שהגדילה באופן משמעותי את מספר יחידות הדיור שניתן לבנות במגרש. בעקבות זאת, ובהתאם לאמור בסעיף 14 להסכם המכר, דרשה העירייה ממגן לשלם לה תמורה נוספת בסך 31,110,414 ש"ח והבהירה כי עד שלא תשלם לה את הסכום האמור לא תוכל המשיבה 3 (להלן: הוועדה המקומית) להוציא היתרי בנייה למגרש.

 

  1. תחילה סירבה מגן לשלם לעירייה את התמורה הנוספת אך לאחר דין ודברים הגיעו מגן והעירייה להסדר לפיו מגן תשלם שליש מהתמורה הנוספת וכנגד תשלום זה תתיר לה הוועדה המקומית לבנות שניים מתוך ששת הבניינים שהתכנית החדשה מאפשרת לבנות במגרש. בהתאם לסיכום זה הפקידה מגן ביום 28.8.2000 עשרה צ'קים דחויים בסך מיליון ש"ח כל אחד בגזברות העירייה ועוד באותו היום הוצאו לה היתרים לבניית שני הבניינים הראשונים במגרש. בהמשך הגישה מגן בקשה להתיר לה לבנות בניין שלישי במגרש אך אישורה של בקשה זו הותנה אף הוא על ידי העירייה בתשלום התמורה הנוספת. הפעם הגישה מגן ערר נגד החלטת העירייה לוועדת הערר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב, וביום 29.9.2003 קיבלה הוועדה את הערר. בעקבות כך הגישו העירייה והחברה הכלכלית ביום 6.1.2004 תביעה נגד מגן בה עתרו להורות לה לשלם להן את יתרת התמורה הנוספת ופיצוים בגין הפרה של הסכם המכר. מגן מצידה הגישה תביעה שכנגד בה עתרה להורות לעירייה להשיב לה את החלק שכבר שילמה מהתמורה הנוספת ולחייב את המשיבות לפצות אותה בגין הנזקים שנגרמו לה, לטענתה, כתוצאה מהתנהלותן ומהפרת ההסכם עמה. לאחר הגשת התביעה קיבלה מגן היתרים לבניית שני בניינים נוספים במגרש (בניינים 4-3) ובשנים שלאחר מכן השלימה את בנייתם של ארבעה מתוך שישה בניינים במגרש. בשנת 2010 מכרה מגן את זכויותיה הנותרות במגרש לקבוצת רכישה ולאחר תום שמיעת ההוכחות בתיק הושלמה בנייתם של שני הבניינים האחרונים במגרש (בניינים 6-5).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ