אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 69056-03-16 הוט טלקום שותפות מוגבלת נ' מדינת ישראל - החשבת הכללית במשרד האוצר ואח'

עת"מ 69056-03-16 הוט טלקום שותפות מוגבלת נ' מדינת ישראל - החשבת הכללית במשרד האוצר ואח'

תאריך פרסום : 23/06/2016 | גרסת הדפסה
עת"מ
בית המשפט המחוזי ירושלים כבית-משפט לעניינים מנהליים
69056-03-16
01/05/2016
בפני השופטת:
נאוה בן אור

- נגד -
העותרת:
הוט טלקום שותפות מוגבלת
עו"ד ניר רבר ו מאור רוט
המשיבות:
1. החשבת הכללית במשרד האוצר באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי)
2. עמיצור איתם
3. בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ארדינסט
4. בן נתן
5. טלידאנו ושות'
6. עורכי דין

עו"ד ניר אמודאי ו ענת שקד
עו"ד עמיצור איתם
פסק דין

1.החשבת הכללית של משרד האוצר פרסמה מכרז לאספקת שירותי קווי תמסורת עבור רשת התקשורת הממשלתית. המכרז פורסם ב-17.9.2015, ונקבע בו כי על המציעים הפוטנציאליים לפנות בשאלות הבהרה עד 1.11.2015. המועד האחרון למענה על שאלות הבהרה נקבע ל-22.11.2015, אולם ועדת המכרזים השתהתה, והשיבה על שאלות ההבהרה רק ב-8.3.2016. המועד להגשת הצעות למכרז נקבע, בהתאם, ל-22.3.2016, אולם בעקבות פניית העותרת נדחה ל-3.4.2016.

2. בד בבד עם המענה לשאלות ההבהרה, הודיעה ועדת המכרזים על שינוי תנאי המכרז הנוגעים למנגנון בחירת הזוכה. על פי תנאי המכרז כפי שפורסם במקור ניתן משקל של 30% לציון האיכות ומשקל של 70% לציון המחיר, ונקבע בו מנגנון של תיחור דינאמי במהלכו יוכלו המציעים לתקן את הצעות המחיר שלהן כלפי מטה, בהתייחס להצעות המחיר האחרות. על פי המכרז המתוקן נקבעה נוסחה שונה לחלוטין. התיחור הדינאמי בוטל ועל המציעים להגיש את הצעת המחיר במעטפה, במועד הגשת ההצעות הטכניות. נקבע, כי דירוג המציעים ייעשה כך: חישוב ציון האיכות ייעשה על פי הפרמטרים המנויים בסעיף 0.8.2.1 לחוברת המסמך, תוך שקלול הציונים שיתקבלו בכל אחד ואחד מרכיבי ציון האיכות על פי משקלם בטבלה. לאחר מכן ייקבע "מחיר מודל הייחוס לכל הצעה" (סעיף 0.8.3.4). "מודל הייחוס" מוגדר כרשימת כלל קווי התמסורת של הממשלה, אשר על גביה יסמן המציע את הקווים להם הוא מתחייב לתת שירות. המודל לכל הצעה ישקלל את העלות הכוללת לממשלה של הצעת המציע, תוך חישוב עלות מתן השירותים לקווים להם המציע אינו נותן פתרון. עלות זו היא עלות הקווים על פי ההתקשרות הקיימת עם בזק. רוצה לומר, מחיר ההצעה לפי מודל הייחוס הוא מחיר השירותים המוצעים לפי הצעת המציע ומחיר עלות השלמת השירות (ככל שיש צורך בכך). בדרך זו יובאו כלל ההצעות למכנה משותף. לאחר מכן, יחושב "מחיר מודל הייחוס הממוצע של הצעות המחיר בעלות ציון איכות בין 85 ל-100" (סעיף 0.8.4.3). ציון הצעת המציע ייקבע על ידי חישוב "מחיר להערכה" המבטא את שקלול איכות ההצעה עם מחיר מודל הייחוס (כלומר עלות הצעתו של המציע) באמצעות נוסחה, הקובעת כי ככל שציון האיכות נע בין 90 ל-100, תהיה המדינה מוכנה לשלם פרמיה של עד 10% ממחיר מודל הייחוס הממוצע עבור איכות גבוהה מ-90; ככל שציון האיכות נע בין 80 ל-90 תדרוש המדינה הנחה של עד 22% ממחיר מודל הייחוס הממוצע תמורת הירידה באיכות, וככל שציון האיכות נע בין 70 ל-80, תרצה המדינה הנחה של עד 50% תמורת הירידה באיכות. כשציון האיכות למטה מ- 70 לא תהיה התקשרות (סעיף 0.8.4 לחוברת המכרז).

3. העתירה שלפניי הוגשה ב-31.3.2016, יום חמישי בשבוע, כשהמועד האחרון להגשת ההצעות היה, כאמור, 3.4.2016. במילים אחרות, העתירה הוגשה למעשה יום לפני המועד האחרון להגשת ההצעות. במסגרת העתירה, ביקשה העותרת צו ביניים שיורה על הקפאת הליכי המכרז. בנסיבות אלה, לא היה מנוס מהוצאת צו ארעי עד לבירור הבקשה, שאלמלא כן הייתה העתירה מסוכלת.

הוריתי למשיבות, החשבת הכללית (להלן: המשיבה) ובזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ (להלן: בזק), להשיב על הבקשה לצו ביניים וקבעתי דיון שאמור היה להתקיים ב-13.4.2016 אולם נדחה, בשל נסיבות אישיות של אחד מעורכי הדין המייצגים, ל-19.4.2016.

4. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, הגעתי לכלל דעה כי לא זו בלבד שאין מקום להיעתר לבקשה, אלא שיש לדחות את העתירה, כפי שאפרט להלן.

העתירה 

5. כרקע יש להבהיר, כי במכרז משנת 2005 לאספקת השירות נשוא המכרז שלפנינו (ושירותים נוספים) השתתפה רק בזק ומדרך הטבע זכתה בו. החל ממועד זכייתה, ובמשך למעלה מעשר שנים, סיפקה בזק את השירות האמור, כשלאחר תום תקופת ההתקשרות על פי המכרז הוארכו ההתקשרויות עמה בפטור ממכרז. העותרת עתרה כנגד החלטת ההארכה האחרונה, שהתקבלה על ידי המשיבה ב- 2014. בניגוד לרושם המצטייר בעתירה, עתירתה נדחתה בפסק דינו של בית משפט זה (כב' השופט י' נועם) בעת"מ 22424-02-14 הוט טלקום שותפות מוגבלת נ' החשבת הכללית במשרד האוצר (14.8.2014). בפסק הדין נקבע, כי לא נפל פגם בהחלטה להאריך את ההתקשרות עם בזק בפטור ממכרז לתקופה נוספת בת שנה. בית המשפט מצא, כי הטעמים העומדים ביסוד ההחלטה, ובכללם העובדה שהחלטות שר התקשורת בנוגע לרפורמה בשוק התקשורת (רפורמה שכונתה "רפורמת השוק הסיטונאי") אמורות היו להתקבל בקרוב והשינויים הצפויים עם יישום החלטותיו, ובעיקרם כניסת שחקנים חדשים לשוק, הינם טעמים ראויים, המצדיקים את דחיית המכרז באופן שבו יוכלו ספקים חדשים להתמודד באופן שוויוני על השירותים בשוק הנדון. העותרת אף חזרה בה מערעור שהגישה על פסק הדין לבית המשפט העליון (עע"מ 6508/14), לאחר שב"כ המדינה הודיע כי בכוונת המדינה לפרסם מכרז (הוא המכרז שלפנינו) במהלך חודש ספטמבר 2015.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ