אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 6521-12-13 חכמון אהרון בע"מ נ' המועצה הארצית לתכנון ובניה (ועדת המשנה להקלות מתמ"א 3) ואח'

עת"מ 6521-12-13 חכמון אהרון בע"מ נ' המועצה הארצית לתכנון ובניה (ועדת המשנה להקלות מתמ"א 3) ואח'

תאריך פרסום : 07/02/2016 | גרסת הדפסה
עת"מ
בית המשפט המחוזי כבית-משפט לעניינים מנהליים
6521-12-13
03/01/2016
בפני השופטת:
זהבה בוסתן

- נגד -
עותרים:
חכמון אהרון בע"מע"ח
עו"ד איל בומבך ושמואל ספיר
משיבים:
1. המועצה הארצית לתכנון ובניה (ועדת המשנה להקלות מתמ"א 3)
2. הוועדה המקומית לתכנון ובניה
3. נתניה רינת טוב כהן

עו"ד שלומי טל
עו"ד רינת טוב כהן
פסק דין

בעתירה שבפני מבוקש לבטל את החלטת המשיבה 1 – המועצה הארצית לתכנון ובניה (ועדת המשנה להקלות מתמ"א 3) – (להלן: "ועדת המשנה") מיום 2.7.13 בה נדחתה בקשת העותרת לקבל היתר לשימוש חורג לתחנת מעבר למיון פסולת גושית במקרקעין המצויים, על פי תמ"א 3 (תכנית מתאר ארצית לדרכים), בתחום רצועת דרך המיועדת להרחבת כביש ארצי מס' 2 (להלן "ההחלטה" ו"הדרך" בהתאמה).

לחלופין, מבוקש להחזיר את הדיון למועצה הארצית לדיון מחדש בבקשה.

העותרת והמצב התכנוני

1.העותרת היא חברה המספקת שירותי פינוי ומחזור פסולת גושית ואשפה (להלן: "העסק" או "תחנת המעבר").

תחנת המעבר פועלת על מקרקעין הידועים כחלקה 32 בגוש 8327 (להלן: "המקרקעין"). המקרקעין מצויים ברח' הרכבת בנתניה בין כביש 2 (כביש החוף) לבין מסילת הרכבת, ומשתרעים על שטח של כ - 4 דונם. אין בידי העותרת היתרים כדין לשימושים המבוצעים על ידה במקרקעין.

2.על המקרקעין חלה תכנית נת/412/א שפורסמה למתן תוקף ביום 13.9.62 (י.פ. 959). ייעודם על פי תכנית זו – חקלאי.

על פי תמ"א 3, שאושרה בשנת 1976, המקרקעין מצויים בתחום רצועה ברוחב של 120 מ' המיועדים לדרך המהירה – כביש 2.

על פי תכנית המתאר של נתניה נת/7/400 שפורסמה למתן תוקף ביום 26.8.82 (י.פ. 2844) מיועדים המקרקעין להפקעה בשלמות למטרת דרך לצורך הרחבת כביש 2 עד לרוחב של 120 מ'.

בהתאם לתמ"א 4/16 (תכנית מתאר ארצית לטיפול בפסולת מוצקה שאושרה ביום 22.11.2011 נקבע כי לא יוקם אתר פסולת ובכלל זה תחנת מעבר, אלא על פי תכנית מפורטת העומדת בתנאי התמ"א.

מנסח הרישום של החלקה עולה כי ניתן צו הדרכים ומסילות הברזל (הגנה ופיתוח) (כביש תל אביב - נתניה) תש"י – 1949, שפורסם בק"ת תש"י לרוחב כביש של 30 מ', וכיום הורחב ל- 50 מ' (ראה ק"ת תשכ"ה מיום 22.10.1964 עמ' 234).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ