אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שחל נ' הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת ואח'

שחל נ' הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת ואח'

תאריך פרסום : 24/09/2017 | גרסת הדפסה
עת"מ
בית משפט לעניינים מנהליים ירושלים
61385-11-16
18/09/2017
בפני השופט:
ארנון דראל

- נגד -
העותר:
תומר שחל
עו"ד צביקה מצקין
עו"ד אלרן שפירא בר אור
המשיבות:
1. הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת
2. הממונה על פניות הציבור וחוק חופש המידע במשרד האוצר

עו"ד אחוה ברמן - פרקליטות מחוז ירושלים-אזרחי
פסק דין
 

 

מבוא

 

  1. העותר, סטודנט לתואר בוגר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, פנה ביום 3.10.2016 למשיבה 1, הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת (להלן: הממונה במשרד התקשורת), למשיבה 2, הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד האוצר (להלן: הממונה במשרד האוצר), וכן לממונה על יישום חוק חופש המידע בבנק ישראל, בבקשות לקבלת מידע לפי חוק חופש המידע התשנ"ח-1998 (להלן: החוק).

     

  2. בפנייתו כתב העותר כי הוא סטודנט ועוזר מחקר והוראה, ולצורך מחקר אקדמי הוא מבקש לקבל את העמדות, תעודות עובד הציבור, וחוות הדעת שהגישו גורמים במשרד התקשורת, במשרד האוצר ובבנק ישראל (בהתאם לפנייה) לבתי המשפט, במסגרת הליכים שעניינם בקשות לאישור תובענות ייצוגיות או בתובענות ייצוגיות שאושרו בין השנים 2006-2016. עוד ביקש לקבל את השאלות, הפניות וההחלטות שהועברו לגורמים השונים, אשר בעקבותיהם נתבקשה מסירת העמדה לבית המשפט. העותר הבהיר כי אינו מבקש עמדות שנמסרו במסגרת הליכים לאישור הסדר פשרה או הסדרי הסתלקות בתובענות ייצוגיות או בבקשות לאישור תובענות ייצוגיות, אלא רק עמדות שנמסרו בשלבים של דיון בבקשה לאישור תביעה ייצוגית ובתביעה הייצוגית עצמה.

     

  3. הממונה במשרד התקשורת סירבה לבקשה והפנתה את העותר לעיין בתיקי בתי המשפט, וזאת בהתאם לתקנות בתי משפט ובתי דין לעבודה (עיון בתיקים), התשס"ג-2003 (להלן: תקנות העיון). הממונה במשרד האוצר דחתה את הפנייה בשל כך שהיא דורשת משאבי כוח אדם וזמן בלתי סבירים, היקפה רחב ביותר, וייתכן שהמידע כולל מידע שלא ניתן לגלותו מטעמים שונים. עוד ציינה הממונה במשרד האוצר כי מדובר במידע שנוצר לפני יותר משבע שנים. העותר הופנה לעיין בפנקס התובענות הייצוגיות המפורסם בידי מנהל בתי המשפט. אף פנייתו לבנק ישראל נענתה בשלילה.

     

  4. נוכח דחיית בקשתו הגיש העותר את העתירה בגדרה ביקש להורות על מתן המידע. בגדרה של העתירה הוסיף העותר פרטים לגבי מהות הצורך שלו במידע המבוקש, וכתב את הדברים הבאים:

     

    "בעקבות התעניינותו בתחום התובענות הייצוגיות, ובהמשך לעבודה שכתב באחד הקורסים הנ"ל, החליט העותר לכתוב מאמר אקדמי העוסק בהשפעתן של עמדות רגולטורים, הניתנות במסגרת הליכים לאישור תובענות ייצוגיות על אישורן של תובענות אלה.

     

    במסגרת המאמר ביקש העותר לנתח באופן אמפירי את עמדות הרגולטורים ולבחון את השפעתם על ההליך.

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ