אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 28848-02-15 חלאילה ואח' נ' ועדת הערר המחוזית - מחוז צפון ואח'

עת"מ 28848-02-15 חלאילה ואח' נ' ועדת הערר המחוזית - מחוז צפון ואח'

תאריך פרסום : 11/10/2015 | גרסת הדפסה
עת"מ
בית המשפט המחוזי חיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
28848-02-15
30/09/2015
בפני השופטת:
ריבי למלשטריך-לטר

- נגד -
עותרים:
1. עאדל חלאילה
2. אימן חלאילה
3. ג'לאל חלאילה

משיבים:
1. ועדת הערר המחוזית - מחוז צפון
2. ועדה מקומית לתכנון ולבניה לב הגליל
3. יוסף חלאילה
4. עמראן חלאילה

פסק דין
 

 

1. העותרים תושבי סחנין בעלי זכויות בחלקה 27 בגוש 19318 הגישו עתירה על מנת שבית המשפט יורה על ביטול החלטת ועדת הערר המחוזית מיום 22.12.14 אשר דחתה את הערר שהוגש על החלטת הועדה המקומית, ובכך אשרה למעשה מתן היתרי בניה בחלקה 24 ובחלקה 23 בכפוף לתנאים מסוימים. הובהר בהסכמה בראשית הדיון כי טענות העותרים בנושא החניה אינן חלק מעתירה זו וישמעו ,ככל שיהיה בהן צורך, לאחר מיצוי הליכי התנגדות קודמים.

 

2. עובדות הרקע

2.1 העותרים הינם בעלי הזכויות בחלקה 27 בגוש 19318. משיב 3 הינו בעל הזכויות בחלקה 24 באותו הגוש ומחזיק בבניין הנמצא על החלקה. משיב 4 הינו בעל הזכויות בחלקה 23 באותו הגוש ומחזיק בבניין הנמצא על החלקה. אמנם לא הוצגו בפני נסחי המקרקעין, אך הצדדים אינם חלוקים בעובדות אלו.

2.2 בחלקות 23,24 קיימים שלושה מבנים ישנים מאוד, מתקופת שנות החמישים, או קודם לכך. שטח החלקות הוקטן בתכניות לצורך הרחבתו של כביש ארצי מס' 805, שהינו ציר תנועה ראשי בסכנין. לפיכך חלק מהחלקות שונה ייעודו ל"דרכים" וחלק מהמבנים הקיימים נמצא בתחומי הדרך המתוכננת. גם לאחר הקטנת רוחב הכביש בתוכנית ג/9354 לרוחב של 30 מ', נותרו החלקות בתחומי תוואי הדרך.

2.3 בשנת 2012 הגיש המשיב 4 לועדה המקומית שתי בקשות להיתרים בחלקה 23 – אחת להריסת חלק מבניין החודר לתחום הדרך, ובקשה שניה לבניית בנין מגורים חדש בקו בנין אפס קדמי, ובמרחק של 5.41 מ' ממבנה נוסף הקים על החלקה, וכן התבקשה תוספת של שתי קומות למבנה הישן, שתי קומות ראשונות מסחר והקומה האחרונה למגורים. משיב 3 הגיש בקשה לגבי חלקה 24 שעניינה הריסת חלק המבנה החודר לתחום הדרך(כאשר ההריסה המבוקשת היא רק לגבי החריגה שתיותר לאחר אישור תוכנית ג'/12735) , ועל המגרש הנותר בשטח של 173 מ"ר הוצעה בניה בתכסית של 80% לצרכי מסחר, ובנית קומה נוספת בשטח של כ-68% לצרכי מגורים. הבניה הוצעה בקו אפס קדמי ואחורי.

2.4 העותרים מתגוררים בחלקה 27 הגובלת בחלקה 24 ומצויה מדרום לה. עותר 1 מתגורר בבניין הסמוך לחלקה 24 בקומה שלישית; עותר 2 מתגורר בקומה שניה באותו הבניין הסמוך לחלקה 24. עותר 3 מתגורר במבנה מרוחק יותר לכוון דרום בתוך חלקה 27 ואיננו גובל בחלקה 24.

2.5 להלן תשריט החלקות לשם הבנת התמונה הכוללת -

תמונה 2

2.6 הבקשות כללו הקלות – בחלקה 23 הקלה בקו בנין קדמי ואילו בחלקה 24 הקלה בקווי בנין קדמי, צדדי לכיוון מערב ואחורי, וכן הקלה בגודל המגרש המינימלי והקלה בתכסית .

2.7 העותרים הגישו התנגדות להקלות המבוקשות . התנגדות העותרים להקלות המבוקשות בחלקה 24 התבססו על כך שהמבנה ישן מאוד והריסת חלק ממנו לא תאפשר את קיומו ובוודאי לא תוספת קומה מעליו. נטען כי הבניין קרוב מאוד לבניין שלהם ותוספת הקומות תגרום להם נזק ממשי בשל חסימת אויר ונוף וכן כי הבניה תייצר פגיעה תחבורתית בכביש הארצי בשל צמצום קו הבנין מ-5מ' ל-0 מ', וכן הבניה בקו אפס תפגע בתלמידים של 5 בתי ספר בסביבה אשר מרביתם עוברים בצומת פעמיים ביום ויסכנו בשל כך את חייהם. לגבי חלקה 23 נטען כי מדובר במבנה ישן ביותר שהריסתו מסוכנת ובוודאי שלא ניתן לבנות על החלק הזעיר שישאר ממנו קומות נוספות ון נטען כי ההקלות הרבות המבוקשות מהוות סטייה ניכרת שאין הועדה המקומית רשאית לאשר. כמו כן נטענו טענות לפגיעה תחבורתית בשל קרבתו לכביש הארצי וסיכון התלמידים העוברים במקום.

2.8 התנגדויות העותרים נדחו בועדה המקומית ועל כך הגישו ערר לועדת הערר המחוזית.

2.9 בין המועד בו ניתנה החלטת הועדה המקומית והוגשו העררים לבין מועד הדיון בערר חל שינוי במצב התכנוני באופן שאושרה ופורסמה תוכנית המתאר לדרכים בסכנין ג/12735. לפי תוכנית זו בוטל חלק מהדרך אשר עבר בחלקה 24, שונה רוחב הדרך ונקבע קו בנין ל-5 מ'. כמו כן נעשתה פניה למועצה הארצית בקשר להקלות הנדרשות בקו הבנין עם הדרך. לפיכך, הדיון בטענות העותרים התקיים לאורה של התוכנית החדשה.

2.10 ועדת הערר החזירה את הדיון בשאלות המקצועיות של הקונסטרוקציה והחניה לגופים האמונים על כך בועדה המקומית, וכן העבירה לבחינת המועצה הארצית את נושא הסדרי התנועה בכביש ארצי 805, בניה בקו אפס לדרך , והגישה לחניה מהכביש הארצי . וזהו נוסח סיכום החלטתה –

" לפיכך, אנו מחליטים לדחות את העררים ולאשר את הוצאת ההיתרים בכפוף

 

לתנאים שנקבעו בהחלטת הוועדה המקומית ובנוסף התנאים הבאים:

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ