אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עש"א 24869-09-14 Sony Corpartion נ' Leapfrog Distribution Pte LTD

עש"א 24869-09-14 Sony Corpartion נ' Leapfrog Distribution Pte LTD

תאריך פרסום : 08/11/2015 | גרסת הדפסה
עש"א
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו כבית-משפט לערעורים אזרחיים
24869-09-14
02/11/2015
בפני השופטת:
יהודית שיצר

- נגד -
המערערת:
Sony Corporation
עו"ד ד"ר שלמה כהן ושות'
המשיבה:
Leapfrog Distribution Pte Ltd
עו"ד איתן שאולסקי
פסק דין

 

 

  1. ערעור על החלטת כב' סגנית רשם הפטנטים ז'קלין ברכה (להלן: "הפוסקת") מיום 10.8.2014 (להלן: "ההחלטה"). בהחלטתה דחתה הפוסקת את התנגדות המערערת לסימן המעוצב שהגישה לרישום המשיבה.

     

    עיקרי העובדות

     

    2.המערערת והמשיבה הם חברות המשווקות בארץ ובעולם מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, לרבות ציוד שמע. המשיבה היא חברה סינגפורית והמערערת היא חברה יפנית. המשיבה הגישה ביום 8.9.2011 בקשה לרישום סימן מסחר מעוצב לגבי מכשירי שמע ואביזריהם השונים הנכללים בסוג 9. הסימן המעוצב נראה כך:

     

    תמונה 2

    לפי פרשנות המשיבה, הסימן המבוקש הוא המילה SONICGEAR, כאשר האות C והאות G מתלכדות לכדי סימן אחד, אשר דומה לסימן המוטבע בדרך כלל על כפתור ההדלקה של מוצרי חשמל שונים (כפתור ה- "power", להלן: "סימן הכוח") . האות E שלאחר כפתור הכוח כתובה ללא הקו האנכי שלה, אלא רק בצורת שלושה קווים אופקיים שווים באורכם ומקבילים, והאות A שלאחריה כתובה ללא הקו האופקי שלה. בקשת המשיבה קובלה ביום 17.10.2012 ופרסמה להתנגדויות הציבור ביומן סימני המסחר ביום 31.10.2012 . ביום 17.1.2013 הגישה המערערת את התנגדותה לרישום הסימן המעוצב של המשיבה, בשך דמיון מטעה לסימניה השונים המכילים את המילה SONY-. ראוי לציין כי הסימן הלא מעוצב של המשיבה - המילה SONICGEAR - נרשם ללא כל התנגדות. ביום 10.8.2014 נתנה הפוסקת את החלטתה הדוחה את התנגדות המערערת לסימן המעוצב של המשיבה. הפוסקת הפעילה את מבחני הפסיקה לצורך בחינת הדמיון המטעה, וקבעה כי מבחינה חזותית ופונטית הסימנים שונים. עוד ציינה כי למרות שקיימת חפיפה בין שתי החברות מבחינת קהל הלקוחות וסוג הסחורות, הרי שמבחן יתר נסיבות העניין ומבחן השכל הישר מובילים אל המסקנה כי אין דמיון מטעה בין הסימנים, ולפיכך יש לדחות את התנגדות המערערת. לפיכך הגישה המערערת את הערעור דנן כנגד החלטת הפוסקת.

     

    עיקרי טענות הצדדים

     

    3.לטענת המערערת, הסימן המבוקש דומה עד כדי להטעות לסימן שלה. לטענתה הסימן "SONY" הוא "סימן מסחר מוכר היטב" כמשמעותו בסע' 1 לפקודת סימני מסחר [נוסח חדש], תשל"ב – 1972 (להלן: "הפקודה"), הזוכה לפי הפקודה להגנה רחבה ביותר. לטענתה, סימן הכוח שבמרכזו של הסימן המבוקש יוצר בידול בין שתי המילים ומחריף את הדמיון המטעה. שכן המילה השנייה - GEAR - מעוצבת בפונט אחד, ואילו המילה הראשונה SONI מעוצבת בפונט מודגש יותר. המילה השנייה GEAR היא מילה תיאורית שקופה שמשמעה ציוד. מה שנותר איפוא הוא דמיון מטעה בין SONI ל – SONY. הציבור קורא את הסימן המבוקש כ – SONY-GEAR שמשמעו ציוד סוני. המילה השנייה GEAR, מעוצבת בפנט מסובך לקריאה מסורבל ולא ברור, שגורם לצרכן להפנות את עיניו למילה הראשונה סוני, שרק היא מעוצבת במכוון באופן קריא וברור, דבר הגורם לחשש הטעיה. לשיטתה, לפי אותו היגיון של הפוסקת, היה צריך לאשר גם סימנים מתחרים כאלו: volvocar, chanelbag, nikeshoe . המערערת לא התנגדה לסימן המילולי הלא מעוצב של המשיבה - SONICGEAR, מאחר שלטענתה הוא לא גורם להטעיה, מאחר שניתן להבחין בו בין האות C לאות G. לעומת זאת בסימן המבוקש, שהוא כאמור מעוצב, האותיות C ו - G נבלעות אחת בשנייה כך שמה שנותר לאחר ההיבלעות זה הביטוי SONY-GEAR שמשמעו ציוד סוני. עוד טענה ששגתה הפוסקת שקבעה כי המערערת לא הוכיחה הטעיה בפועל, מאחר שנפסק כי די בהוכחת חשש להטעיה.

     

    4.לטענת המשיבה, צדקה הפוסקת בהחלטתה, שכן הבידול הברור שבין שני הסימנים, הן מבחינה פונטית והן מבחינה חזותית מונע את חשש ההטעיה. הסיומות של שני הסימנים, אורכם השונה של הסימנים, והעיצוב השונה מונעים את ההטעיה. לטענתה, המערערת לא העלתה בהתנגדותה בערכאה קמא את הטענה כי המילה GEAR היא גנרית ושקופה. ההלכה הפסוקה היא כי יש להשוות את הסימנים בכללותם ולא רק את התחילית SONI ל – SONY. הרכיב המשותף לשני הצדדים, SON ו - SONI , הוא רכיב חלש, גנרי ושקוף בענף. לטענתה, המילה SONY זכאית להגנה מצומצמת מאחר שזוהי מילה תיאורית, מילונית ואוניברסלית, השגורה בשפה, ולפיכך אין להפקיעה מהציבור. לטענת המשיבה, הציבור בישראל מכיר היטב את הסימן המבוקש של המשיבה ומקשר אותו עם מוצריה. המשיבה היא תאגיד ענק, שמוצריה הם אמינים, בעלי מוניטין ומפורסמים בכל העולם. מוצריה משווקים ביותר מ- 25 מדינות. המשיבה רשמה במגוון מדינות בעולם את סימנה המבוקש וללא כל התנגדות של המערערת. עוד ציינה שבישראל רושמים בסוג 9 סימנים רבים עם תחילית SON ואף עם תחילית SONI . מזה שנים רבות נעשה שימוש מקביל בסימני שתי החברות באותם ערוצי שיווק, ללא כל בלבול או הפרעה. המשיבה השקיעה משאבי עתק בפרסום מוצריה הנושאים את הסימן המבוקש. משמעות המילה sonic באנגלית הוא קולי, ולפיכך הרבה סימנים בסוג 9 מכילים את התחילית SON ו- SONI.

     

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ