אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ס"ק 29430-06-13 הסתדרות העובדים הכללית החדשה נ' רכבת ישראל בע"מ

ס"ק 29430-06-13 הסתדרות העובדים הכללית החדשה נ' רכבת ישראל בע"מ

תאריך פרסום : 21/09/2015 | גרסת הדפסה
עס"ק
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
29430-06-13
10/09/2015
בפני השופטת:
סיגל דוידוב-מוטולה

- נגד -
המבקשים:
1. הסתדרות העובדים הכללית החדשה
2. ועד עובדים של רכבת ישראל מחוז דרום
3. ועד העובדים של רכבת ישראל מחוז צפון

עו"ד שילוני
עו"ד קלפר
עו"ד מורג
המשיבה:
רכבת ישראל בע"מ
עו"ד רובין
עו"ד עזרא
עו"ד בונר
פסק דין
 

 

פתיח

  1. עניינו של הסכסוך הקיבוצי שבפנינו במספר החלטות ארגוניות שקיבלה הנהלת הרכבת, ואשר לשיטת נציגות העובדים - אמורות היו להתקבל בשיתוף פעולה עמה.

     

  2. המשיבה - רכבת ישראל בע"מ (להלן: הרכבת) - היא חברה ממשלתית המפעילה את התחבורה המסילתית במדינת ישראל. המבקשת 1 - הסתדרות העובדים הכללית החדשה - היא ארגון העובדים היציג של עובדי הרכבת. המבקשים 2 ו - 3 הם נציגויות עובדי הרכבת לפי מחוזות (להלן: הוועד; ההסתדרות והוועד יכונו להלן גם נציגות העובדים).

     

  3. הרכבת היא מקום עבודה מאורגן, ופועלת מזה שנים על סמך הסכם קיבוצי מיוחד שנחתם ביום 12.9.94 (להלן: הסכם 1994; נספח 7 לתצהירי הרכבת; לא הייתה מחלוקת בדבר חלותו של הסכם זה גם כיום - וראו למשל בעדות יו"ר המבקש 2 בעמ' 21 לפרוטוקול).

     

  4. בשנת 2012 עברו יחסי העבודה ברכבת טלטלה קשה, שאין זה המקום לפרטה (ראו למשל ב-סב"א (ארצי) 9685-07-12 כוח לעובדים - הסתדרות העובדים הכללית החדשה (15.7.12)), והסתיימה בחתימת הסכם קיבוצי מיוחד מיום 6.12.12 (להלן: הסכם 2012; נספח 8 לתצהירי הרכבת; במאמר מוסגר יצוין כי במהלך השנים שקדמו לכך נחתמו ככל הידוע הסכמים קיבוציים נוספים, אך הם לא הוגשו לעיוננו על ידי מי מהצדדים ויש לפיכך להניח כי אינם מתייחסים לנושאי המחלוקת).

     

    בחודש מרץ 2013 נבחר הוועד הנוכחי, והחלה תקופת "מבחן" הדדית במהלכה בדקו שני הצדדים למערכת היחסים הקיבוצית את גבולות שיתוף הפעולה ביניהם.

     

  5. ביום 13.6.13 הוגשה בקשת הצד בסכסוך קיבוצי שבפנינו, ועמה בקשה למתן צווים זמניים. בבקשה פורטו חמש החלטות ארגוניות שקיבלה הנהלת הרכבת, ואשר לטענת הוועד התקבלו באופן חד צדדי ותוך הפרת חובות השיתוף וההיוועצות.

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ