אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סע"ש 35426-06-13, תעשיות תוצרת חקלאית אביטן בני בע"מ נ' יצחק כחלון

סע"ש 35426-06-13, תעשיות תוצרת חקלאית אביטן בני בע"מ נ' יצחק כחלון

תאריך פרסום : 20/03/2019 | גרסת הדפסה

סע"ש
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
35426-06-13
26/05/2016
בפני סגן הנשיאה:
אילן סופר

- נגד -
התובעת/נתבעת שכנגד:
תעשיות תוצרת חקלאית אביטן בני בע"מ
עו"ד גיא אבני
הנתבע/התובע שכנגד:
יצחק כחלון
עו"ד ישראל דולינגר
פסק דין

 

1. חברת תעשיות תוצרת חקלאית אביטן בני בע"מ, העוסקת בגידול אריזה ושיווק של תוצרת חקלאית (להלן: החברה) העסיקה את מר יצחק כחלון (להלן: כחלון) במשך כשלוש שנים, כאחראי פרדסים.

החברה הגישה כנגד כחלון תביעה בגין נזקים שגרם לה לטענתה. מר כחלון מצידו הגיש תביעה שכנגד במסגרתה עתר לתשלום זכויות סוציאליות – גמול בגין עבודה בשעות נוספות, פיצויי פיטורים ודמי הודעה מוקדמת, שכר עבודה ובונוסים.

 

רקע עובדתי

2.החברה, העוסקת כאמור בגידול אריזה ושיווק של תוצרת חקלאית, מחזיקה בבעלותה כ-4000 דונם של שטחים חקלאיים, הפרוסים במספר אתרים, באזור הדרום. החברה עוסקת בין היתר בגידול הדרים, העסיקה את כחלון כאחראי הפרדסים מטעמה. במסגרת עבודתו אמון היה כחלון על ניהול הפרדסים ונהג להגיע עצמאית לפרדסי החברה.

כחלון עבד בחברה מחודש ספטמבר 2009 ועד לפיטוריו ביום 31.1.12, אותו מועד נערך לו גמר חשבון ושולמו לידיו פיצויי פיטורים ודמי הודעה מוקדמת. ביום 1.4.12 שב כחלון לשורות החברה ועבד עד ליום 25.3.13.

עם קבלתו של כחלון לעבודה, בחודש ספטמבר 2009, חתם על חוזה העסקה שהסדיר את תנאי עבודתו. שכרו החודשי, שהשתנה מעת לעת, עמד בתקופה האחרונה לעבודתו על סך של 15,000 ₪ (הסכם ההעסקה צורף כנספח 1 לכתב ההגנה שכנגד).

 

3. החברה מגדלת פירות הדר שונים, וביניהם קלמנטינה מזן "אור", זן הנחשב כ"גולת הכותרת" של פירות ההדר. גידולי ה"אור" שוכנים בפרדס חוליקת השוכן בסמוך למושב חלץ. במהלך חודש מרץ 2013 (13.3.13-15.3.13) הגיעו 300 מיכלי "אור" שמשקלם הכולל עמד על 95,710 ק"ג, לבית האריזה של החברה, במצב ריקבון.

עם הגעת המיכלים הנגועים, בררה החברה את התוצרת על מנת "להציל" חלק מהתוצרת הראויה לשיווק אולם בסופו של יום, כל התוצרת נפסלה לשיווק.

אירוע זה עומד בבסיס התביעה שהגישה החברה כנגד כחלון. כאמור, זמן קצר לאחר מכן, ביום 25.3.13, הגיעה עבודתו לסיומה, בנסיבות השנויות במחלוקת בין הצדדים.

 

טענות הצדדים

4. לטענת החברה, כחלון גרם לפגיעה מכוונת בתוצרת מזן "אור", תוך שהותיר במתכוון את מיכלי הפרי בפרדס, חשופים לשמש על אף שהיה עליו לדאוג לשינועם לבית האריזה כנדרש. זאת, על רקע סירובה של החברה להעלות את שכרו. בהתאם, עתרה החברה לחייב את כחלון בשווי התוצרת שנפסלה לשימוש. בנוסף עתרה לפיצוי בגין עלות ברירת התוצרת, שנעשתה בנסיון לשווק את הפירות שלא נרקבו, נסיון שלא צלח.

החברה טענה כי לאחר שהתגלה היקף הנזק, התפטר כחלון מעבודתו, מבלי שמסר לה הודעה מוקדמת כנדרש.

כחלון מצידו הכחיש כי הנזק נגרם בשל התנהלותו וכי מדובר בנזק מכוון כנטען על ידי החברה. לטענתו, לאחר הקטיף ועם שינוע הפרי מהפרדסים, הוא יוצא מגדר אחריותו וככל הנראה, התקלה שארעה, התרחשה בבית האריזה.

 

5. לאחר הגשת התביעה הגיש כחלון תביעה שכנגד, במסגרתה עתר לחייב את הנתבעת בגמול בגין עבודה בשעות נוספות. כמו כן עתר לחייב את החברה בתשלום פיצויי פיטורים שכן לטענתו, הוא פוטר מעבודתו על ידי מנהל החברה מר בני אביטן ללא כל הודעה מוקדמת. בנוסף עתר לדמי הודעה מוקדמת ולהחזר הסכום שקוזז משכרו על חשבון דמי הודעה מוקדמת. כמו כן עתר כחלון לשכר עבודה שלא שולם לו כנדרש ולניכוי מפרעה שבוצע משכרו שלא כדין וכן לתשלום בונוסים- "משכורת 13".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ