אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סע"ש 3509-12-12

סע"ש 3509-12-12

תאריך פרסום : 08/08/2016 | גרסת הדפסה

סע"ש
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
3509-12-12
20/01/2016
בפני שופט:
משה טוינה

- נגד -
התובע:
אלכסנדר צ'רטוק
עו"ד אלה שיינפלד
הנתבעים:
1. גבריאל ברויידה
2. אלמר (ע"ר) ח.פ. 580495265

עו"ד אילן צינמן
פסק דין

 

 

 

1.עניינו של פסק דין זה תביעה שהגיש מר צ'רטוק אלכסנדר (להלן: "התובע"), נגד מר גבריאל ברויידה (להלן: "הנתבע") ועמותת אלמר (להלן: "הנתבעת") (להלן: "הנתבעים"). בתביעה טען התובע כי עבד בשירותם של הנתבעים החל מאוקטובר 2007 ועד לסוף ינואר 2012; וביקש לחייבם יחד ולחוד בזכויות המגיעות לו כעובד המתייחסות לתקופת ההתקשרות וסיומה. בסך הכל ביקש התובע לחייב את הנתבעים בעילות התביעה השונות, לשלם לו סכום כולל של 111,042 ₪. הנתבעים חולקים על הטענה בכתב התביעה על היותו של התובע "עובד" ולשיטתם בנסיבות אלו דין התביעה להידחות; לחילופין חולקים הנתבעים על הסכומים הנתבעים על ידי התובע בעילות השונות. על רקע זה נפתח את פסק הדין בהצגת הרקע העובדתי לטענות הצדדים והוא כדלקמן.

 

הרקע העובדתי:

 

2.התובע במקצועו הוא מורה לריקודים סלוניים. הנתבע הוא איש עסקים שבתקופה הרלוונטית לתביעה הפעיל חנות לרהיטים ועסק לשיפוצים ועבודות גבס. הנתבעת היא עמותה שהוקמה במאי 2008 בידי קבוצת חברים הכוללת את הנתבע, התובע וחברים נוספים ומטרתה "פיתוח וקידום ספורט מקצועי לילדים ולנוער בתחומי אומניות לחימה וריקוד באר שבע".

 

3.בחודש אוקטובר 2007 הקים הנתבע בית ספר לריקודים סלוניים בשם "בון-טון" - לטענתו במסגרת שותפות עם התובע - ובו הדריך התובע תלמידים וקבוצות באומנות הריקוד עד לחודש ינואר 2012. עוד באותו החודש פנה התובע לדרך חדשה בהדרכת תלמידים וקבוצות באומנות הריקוד והפעם במסגרת בית ספר שהוא עומד מאחוריו בשם "סול אוף דאנס", גם כן בבאר שבע. בסוף דצמבר 2012 העביר הנתבע את פעילות בית ספר "בון-טון" למפעילה אחרת (ראה: עדות של הגב' גפטרמין עמ' 21 לפרוטוקול מיום 10.12.2013 שורות 23-29) ובאותו חודש הוגשה התביעה מושא פסק דין זה.

 

טענות הצדדים:

 

4.בקצירת האומר בתביעה שלפנינו טען התובע כי עבד בשירותם של הנתבעים כמורה לריקודים סלוניים מאוקטובר 2007 ועד לפיטוריו בינואר 2012, תמורת שכר שנקבע כאחוז ממחזור ההכנסות מדמי הלימוד ששילמו תלמידיו. על פי התביעה, בתחילת ינואר 2012, הסכימו הצדדים (התובע והנתבע) "כי דרכיהם ייפרדו, אך לטובת הכלל, התובע ימשיך ללמד על לתחילת שנת הלימודים הבאה: 31.8.2012 ואז יחליפו מורה אחר" סעיף 14 לכתב התביעה. בפועל נטען בתביעה, פוטר התובע לאלתר בהודעה בעל פה ביום 23.1.2012 ולאחר הפיטורים פגע הנתבע בשמו הטוב באירועים שונים המפורטים בכתב התביעה.

 

5.על רקע זה ביקש התובע בכתב התביעה לחייב את הנתבעים יחד ולחוד בתשלום פיצויי פיטורים בסך 21,615 ₪ ודמי הודעה מוקדמת בסכום של 5,000 ₪ בפיצויים על פיטורים שלא כדין הוצאת לשון הרע ועוגמת נפש, בסכום של 30,000 ₪. בנוסף ביקש התובע לחייב את הנתבעים בתשלום זכויות נלוות; דמי פדיון חופשה שנתית בסך 7,901 ₪, קצובת הבראה בסך 9,430 ₪, החזר הוצאות נסיעה בסך 7,831 ₪, תשלום עבור ימי חג בסך 7,650 ₪ ופיצוי בין אי ביצוע הפרשות לקרן פנסיה בסך של 21,615 ₪.

 

6.כמצוין בפתיח לפסק הדין טוענים הנתבעים כי דין התביעה להידחות בשל העובדה כי בין התובע לנתבע התקיימו יחסי חברות קרובים שעל בסיסם הוקם באוקטובר 2007 בית ספר לריקוד "בון-טון" במסגרת שותפות בין שניהם. שותפות שנהנתה מהיכולות והכישורים המקצועיים של התובע בתחום הריקודים הסלוניים מחד, ומהמשאבים הכספיים והגיבוי הניהולי של הנתבע מאידך. לטענת הנתבעים כבר מחודש ספטמבר 2011, נסדק האמון בין הנתבע לתובע, על רקע ירידה בהכנסות בית הספר. לגרסתם ביום 23.1.2012 התקיימה שיחה בין הנתבע לתובע ובה סוכם על סיום דרכו של התובע בבית הספר (ראה: סעיף 16 לכתב ההגנה); ובהתאם נפרדו דרכיהם.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ