אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> נימני נ' חיון ואח'

נימני נ' חיון ואח'

תאריך פרסום : 04/04/2010 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
7854-06-09
28/03/2010
בפני השופט:
אילן דפדי

- נגד -
התובע:
רוזה נימני
הנתבע:
1. רפי חיון
2. A I G חברה לביטוח בע"מ

החלטה,פסק-דין

החלטה

שכ"ט העד בסך של 400 ₪ ישולם בשלב זה על ידי התובעת.

ניתנה והודעה היום י"ג ניסן תש"ע, 28/03/2010 במעמד הנוכחים.

אילן דפדי, שופט

פסק דין

לפניי תביעה בגין נזקי תאונת דרכים.

התובעת טוענת, כי במהלך נסיעה בכביש דו סטרי בעל נתיב אחד לכל כיוון, סטה רכב הנתבעים, שהיה נהוג על ידי הנתבע 1, לכיוון רכבה ופגע בו בחוזקה. עוד טענה, כי הנתבע 1 הודה באשמה וטען, כי גלגל רכבו נותק ממנו בזמן הנסיעה. מאחר שהנתבעים לא שילמו לתובעת את נזקיה, הגישה זו את התביעה לביהמ"ש.

בכתב ההגנה טענו הנתבעים, כי הנתבע 1 נסע בכביש דו סטרי, כאשר רכב התובעת היה בנתיב הנגדי. לפתע הבחין הנתבע 1, כי רכב הנתבעת סוטה לנתיב נסיעתו. הנתבע 1 "שבר" ימינה ולאחר מכן שמאלה, כדי למנוע את התאונה. בעקבות כך נגרמה התאונה. במהלך הסטייה נשבר גלגל רכב הנתבעים. הנתבעים הדגישו, כי מבחינת הנתבע 1, התאונה הייתה בלתי נמנעת, בשל התערבות "כוח עליון" או גורם זר שאינו בשליטת הנתבע 1.

בדיון הראשון שהתקיים לפניי שמעתי את עדויותיהם של מר בר רפאל, הנהג ברכב התובעת, של הנתבע 1 ושל עד שהיה ברכב התובעת. הנהג ברכב התובעת הסביר, כי הוא נסע לאט ובזהירות. רכב התובעת היה בעלייה תלולה. כן טען הנהג ברכב התובעת, כי ראה את רכב הנתבעים נוסע לעברו במהירות שנראתה לו גבוהה, ועקב כך, הנוסע שישב לידו משך את ההגה ימינה. לדבריו, אם הוא לא היה מסיט את ההגה ימינה, רכב הנתבעים היה מתנגש ברכב התובעת חזיתית. כן הסביר הנהג, כי הוא לא יכול היה למנוע את התאונה אלא אם היה פונה ימינה, לכיוון ההר.

הנתבע 1 הסביר, כי נסע בירידה, במהירות של כ-40 קמ"ש. לדבריו, הוא הבחין, כי רכב התובעת היה במרחק של כ-30-40 מ' ממנו, וכי הוא סטה לכיוונו. הנתבע 1 ניסה לסטות ימינה לכיוון מעקה הבטיחות, ולאחר מכן שמאלה. הוא הרגיש שהוא נופל, כך בלשונו. בדיעבד, הסתבר לו שהגלגל ברכבו נשבר. בדבריו בדיון אמר, כי הסיבה לשבירת הגלגל עדיין נבדקת על ידי בוחן התנועה. עוד אמר, כי הוא תובע את החברה שמכרה לו את הג'אנטים של הרכב. הנתבע 1 גם אמר, כי התאונה אירעה בשל סטיית הנהג ברכב התובעת מנתיבו. במהלך הדיון, ניסה הנתבע 1 לטעון שייתכן שאירוע התאונה התרחש עקב כך שהתובע והאנשים שהיו ברכבו היו בטרם התרחשותה במסיבה ושתו אלכוהול. הנהג ברכב התובעת הכחיש, כי זו הסיבה לתאונה.

מהעדויות ששמעתי התברר, כי הנהג והנוסעים האחרים ברכב התובעת ישנו ונחו לפני הנסיעה, וכי שתיית האלכוהול הייתה בשעות הלילה שלפני יציאתם לנסיעה. יש לציין גם, כי התובעת טענה במהלך הדיון, כי נערכה בדיקת אלכוהול ויצאה תקינה.

כן שמעתי במהלך הדיון את עדותו של מר יאיר שוורץ, שישב במושב האחורי ברכב התובעת. הוא חזר, פחות או יותר, על גרסת הנהג ברכב התובעת. הוא אמר, כי הנתבע סטה לנתיב נסיעתם וכדי להימנע מתאונה, סטה הנהג ברכב התובעת ימינה.

בסוף הדיון הוריתי על קיום דיון נוסף לשמיעת עדותו של מר ישי ברלינר, שישב ליד הנהג ברכב התובעת. בנוסף, אפשרתי לנתבעת 2, לבקשתה, להגיש לביהמ"ש את תיק המשטרה, על מנת להוכיח את גרסת הנתבעים, לאור העדויות שנשמעו בדיון.

הנתבעת 2 הגישה עותק מתיק המשטרה, שכלל גם את חוו"ד בוחן התנועה שהגיע למקום, בדק את הזירה וכתב את ממצאיו ומסקנותיו.

בדיון שהתקיים היום שמעתי את עדותו של מר ישי ברלינר, שאמר, כי הוא הבחין ברכב הנתבעים נוסע במהירות וכי הוא הזהיר את הנהג ברכב התובעת. לדבריו, רכב הנתבעים גלש מהמסלול שבו נסע לתוך המסלול שבו נסע רכב התובעת. העד גם הסביר, כי הוא עצמו הסיט את ההגה של רכב התובעת ימינה. לדבריו, אם לא היה פועל כך, רכב הנתבעים היה מתנגש ברכבם חזיתית. עוד העיד העד, כי שני רכבים יכולים לעבור בכביש במקביל, אם שניהם נוסעים במהירות איטית.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ושמעתי את טיעוני הצדדים ואת העדויות החלטתי לקבל את התביעה. אני מעדיף את גרסת הנהג ברכב התובעת על פני גרסתו של הנתבע 1. גרסה זו נתמכה בעדויות של שני עדים אשר היו עמו ברכב. עדויות אלה היו מהימנות עליי.

זאת ועוד, הבוחן שהיה בזירה קובע במסקנותיו כדלקמן:

"על פי הממצאים בזירת התאונה עולה שרכב 1 (רכב הנתבעים) נסע על כביש 98 לכיוון כללי חמת גדר. בשלב מסוים, סטה שמאלה ופגע עם חזיתו השמאלית ועם הדופן השמאלית שלו בדופן השמאלית של רכב 2 (רכב התובעת), שהגיע מהכיוון הנגדי. כתוצאה מההתנגשות, נשבר הגלגל הקדמי-שמאלי של רכב 1, והרכב המשיך בסטייה שמאלה והתנגש בסלע ההר. הדרך וכלי הרכב לא היוו הגורם לתאונה. ההתנגשות בין כלי הרכב אירעה במסלול נסיעתו של רכב 2 והדבר מעיד על כך שרכב 1 לא היה במסלול נסיעתו בזמן ההתנגשות".

דברי הבוחן בחוות הדעת ברורים, ותומכים לחלוטין בגרסתו של הנהג ברכב התובעת.

יש לציין, כי גם על פי גרסת הנתבעים עצמה, יש לייחס להם אחריות לתאונה. מדברי הנתבע 1 עולה, כי נפל ברכבו פגם שגרם לניתוק הגלגל - מה שאולי סייע להתרחשות התאונה. העובדה שרכב הנתבעים לא היה תקין מטילה עליהם אחריות להתרחשות התאונה.

אינני מוצא לנכון לקבל את טענת הנתבעים לרשלנות תורמת של הנהג ברכב התובעת. מהעדויות התרשמתי, כי הן הנהג ברכב התובעת והן הנוסע שישב לידו פעלו כשורה והעובדה שהם הסיטו את ההגה ברכב התובעת ימינה מנעה תאונה חזיתית, שהייתה גורמת לנזק גדול יותר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ