אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מינוי ממונה מטעם בית המשפט

מינוי ממונה מטעם בית המשפט

תאריך פרסום : 27/12/2020 | גרסת הדפסה

ה"פ
בית המשפט המחוזי חיפה
52626-12-20
23/12/2020
בפני השופט:
רון סוקול - סגן נשיא

- נגד -
המבקשת:
לשכת עורכי הדין בישראל
עו"ד ת' אולמן
המשיב:
עו"ד פז גולדהורן
החלטה
 

 

  1. לשכת עורכי הדין במחוז חיפה עותרת בבקשה שלפניי למתן סעדים ביניים על מנת להבטיח אפשרות להגשת בקשה להורות על מינויו של עורך דין לשמש כממונה על ענייניו המקצועיים של עו"ד פז גולדהורן, אשר נטש לטענתה את משרדו.

 

  1. על פי האמור בבקשה, ובהסברים שניתנו בדיון שנערך היום מפיו של עו"ד אבריאל, עו"ד גולדהורן העוסק בתחום האזרחי ובמיוחד בייצוג חייבים בתיקי חדלות פירעון, נטש לפי מספר ימים את משרדו. דלתות המשרד נותרו פתוחות ותיקי הלקוחות חשופים לכל. עוד נטען, כי יש צורך להסדיר בהקדם האפשרי את הטיפול בעניינם של הלקוחות. במיוחד יש צורך להגן על פרטיותם של הלקוחות ועל מסמכים הנוגעים לעניינים פרטיים וחסויים המצויים בתיק הלקוחות שבמשרד.

 

  1. בבקשה נטען כי לבית המשפט סמכות למנות עורך דין, חבר בלשכת עורכי הדין, לשמש כממונה על ענייניו של עו"ד גולדהורן מכוח הוראת סעיף 89א לחוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א - 1961, וכן מכוח סמכותו הטבועה של בית המשפט. עם זאת הובהר בדיון כי בשלב זה טרם התקבלה החלטה של וועד המחוז האם לבקש מינוי של ממונה לכל ענייניו המקצועיים של עו"ד גודלהורן. על אף שטרם מבוקש מינוי של ממונה, נטען כי אם לא יינתנו צווי ביניים, לא יכול עורך ממונה, אם וכאשר יוחלט על מינויו, לטפל בענייני הלקוחות. נטען גם כי הלשכה, מכוח חובתה כלפי ציבור הלקוחות, החליטה לבקש סעדי ביניים, לשמירה על עניינם של אותם לקוחות.

 

  1. בבקשה שלפני מבוקש למנות את עו"ד אביעד גלס, אשר הביע נכונות לפעול בתקופת הביניים ולפעול לשמירת עניינם של הלקוחות . בבקשה עותרת הלשכה להורות כי עו"ד גלס יהיה רשאי לתפוס חזקה בתיקי הלקוחות ובמסמכים שבמשרדו, להחליף את מנעולי המשרד ולפזר את תיקי המשרד בנוהל מסודר ללקוחות. מבוקש שיינתן סעד זמני למשך 7 ימים, תוך פרסום דבר המינוי ומתן אפשרות ללקוחות לפנות לעו"ד הממונה.

 

הכרעה

  1. סעיף 89א(א) לחוק לשכת עורכי הדין מורה כי בית המשפט המחוזי מוסמך למנות חבר הלשכה להיות ממונה על ענייניו המקצועיים של עורך דין שנבצר ממנו למלא את תפקידו. סעיף 89א(ד) לחוק מורה כי "ראה בית המשפט שקיום סדר הדין בדרך הרגילה עלול לגרום נזק שאין לו תקנה או נזק חמור, רשאי הוא בכל עת שלאחר הגשת הבקשה, ליתן כל סעד ביניים שיש בו כדי לשמור על ענייניהם של לקוחות עורך הדין, לרבות מינוי ממונה זמני, והוא יכול לעשות כן על פי צד אחד בלבד".

 

  1. לבקשה שהוגשה לפניי לא צורף תצהיר. עם זאת, נמסר לי בעל פה על ידי עו"ד ט' אבריאל מ"מ יו"ר ועדת המחוז, כי ללשכה הגיע מידע רב בדבר עזיבתו של עו"ד גולדהון. כן נמסר שהבוקר נמסר ממשטרת ישראל כי עו"ד גולדהורן עזב את הארץ.. כמו כן, הופניתי למידע שהתפרסם ברשתות החברתיות ולסרטונים שהוצגו לעיוני המלמדים כי משרדו של עו"ד גולדהורן ננטש ונעזב. עוד אציין כי אף לבית המשפט הגיעו במהלך היום לקוחות שונים של עו"ד גולדהורן וטענו כי עורך הדין אינו במשרד וכי אין ביכולתם לקבל מידע על ענייניהם.

 

  1. אין חולק כי ללשכת עורכי הדין סמכות לפנות לבית המשפט, ואולי אף חובה, על מנת להבטיח מתן שירות ראוי ללקוחות עורכי הדין החברים בלשכה ובמסגרת זו גם להגן על מסמכים פרטיים וחסויים של הלקוחות אשר נמסרו לעו"ד שנצבר ממנו להמשיך ולטפל או שחדל שלא בדרך הרגילה מטיפול בעניינם. דומה כי די במידע שנמסר לבית המשפט בגדרה של הבקשה הזמנית ובדברים שהובאו לעיוני בדיון, כדי להביא למסקנה כי התמלאו התנאים למתן צווים להבטחת ענייניהם של הלקוחות, צווים הדרושים גם לשם שמירה על ענייניו המקצועיים של עו"ד גולדהורן, אם וכאשר ימונה עו"ד לשמש ממונה על פי סעיף 89א לחוק לשכת עורכי הדין.

 

  1. מתן מענה ראוי לענייניהם של הלקוחות מחייב תפיסה מהירה של כל המסמכים המצויים במשרדו של עו"ד גולדהורן, שאחרת יש חשש שמא ייעלמו מסמכים ולא ניתן יהיה להמשיך ולתת להם ייצוג ראוי. יתרה מזו, יש חשש ממשי כי תיפגע פרטיותם של הלקוחות כי גורמים עוינים יתפסו מסמכים וייגרם ללקוחות נזק בלתי הפיך. עם זאת, במשרד עורכי הדין עשויים להימצא גם מסמכים וציוד שאינם קשורים ללקוחותיו של עו"ד גולדהורן, וברי כי אין לאפשר את נטילתם או עיון בהם במסגרת ההליך הנוכחי ובטרם יתבררו העובדות לאשורן.

 

  1. הבקשה שלפני היא רק לצורך מתן סעדי ביניים. היא נועדה להבטיח את הלקוחות ולהבטיח את האפשרות שבית המשפט ימנה, אם יתבקש לכך, עורך דין ממונה. לפיכך ראוי לתת צו ביניים לתקופה מוגבלת שבסופה תודיע הלשכה האם היא עומדת על בקשה למינוי ממונה אם לאו.

 

  1. על כן, ובהתאם לסעיף 89א (ד) לחוק לשכת עורכי הדין אני מורה על מינויו של עו"ד אביעד גלס כממונה זמני לשמירת ענייניהם של לקוחותיו של עו"ד גולדהורן. תוקף המינוי ל-7 ימים או עד מתן החלטה אחרת. עו"ד גלס יפעל כדלקמן:

 

(א).        עו"ד גלס יהיה מוסמך לתפוס את תיקי הלקוחות במשרדו של עו"ד גולדהורן, ולשם כך יוכל לתפוס חזקה במשרד, לנעול את דלתותיו במנעול ולמנוע מכל אדם אחר לתפוס את המסמכים. הסמכות תחול גם על תפיסת תיקי לקוחות המצויים מחוץ למשרדו הרשאי של עו"ד גולדהורן. ככל שיהיה צורך בכך יוכל עו"ד גלס לבקש הוראות מבית המשפט.

 

(ב).         עו"ד גלס יתעד את כל תיקי הלקוחות שבמשרד וכן מסמכים וציוד שאינם נוגעים ללקוחות. מסמכים וציוד שאינם קשורים ללקוחות יישמרו מבלי שמאן דהוא יעיין בהם.

 

(ג).          עו"ד גלס יפעל לתת  מידע והסברים ללקוחות בדבר האפשרויות העומדות בפניהם וככל שהדבר ניתן, בדבר ההליכים המשפטיים בעניינם על מנת שיוכלו להגיש בקשות או לפנות לקבלת ייצוג בהליכים דחופים.

 

(ד).         עו"ד גלס יהיה מוסמך לפנות לבית המשפט ולממונה על חדלות הפירעון על מנת לקבל מידע לגבי ענייניהם של הלקוחות, לרבות לגבי שמות הלקוחות ומספרם.

 

(ה).         עו"ד גלס לא ימסור בשלב זה, את המסמכים ללקוחות, אלא אם יוצג בפניו אישור של עו"ד אחר שקיבל ייפוי כוח לייצגם או אם הלקוחות יחתמו על רצונם לקבל את המסמכים לידיהם לצורך טיפול בעניינם.  במקרים שכאלו ייערך תיעוד מסודר של המסמכים שנמסרו.

 

(ו).          דבר ההחלטה בדבר מינויו של עו"ד אביעד גלס יפורסם בעיתון יומי ובמדיה החברתית על פי שיקול דעתו, על מנת להביא את דבר המינוי לידיעת הלקוחות. הפרסום ייעשה עד ליום 25/12/2020. בכל פרסום יינתן מידע בדבר המועדים בהם יוכלו הלקוחות להגיע למשרדים ולברר פרטים. כן יימסר מועד הדיון בתיק זה.

 

(ז).          עו"ד גלס יגיש דו"ח על פעולותיו עד ליום 28/12/2020.

 

  1. החלטה זו תימסר במסירה אישית לכתובת מגוריו ומשרדו של עו"ד גולדהורן וכן לבעל הנכס שבו מצוי המשרד בהקדם.

 

  1. נקבע לדיון ליום 28/12/2020 בשעה 10:00.

 

 

ניתנה היום, ח' טבת תשפ"א, 23 דצמבר 2020, בהעדר הצדדים.

 

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ