אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מדינת ישראל נ' חן

מדינת ישראל נ' חן

תאריך פרסום : 19/08/2013 | גרסת הדפסה
ת"ד
בית משפט השלום לתעבורה בחדרה
1256-07-09
11/08/2013
בפני השופט:
משה גינות

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
הנתבע:
חיים חן
הכרעת-דין

הכרעת דין

כנגד הנאשם חן חיים הוגש כתב אישום המייחס לו 3 פרטי אישום: התנהגות שגרמה לנזק לרכוש וחבלה לגוף, אי ציות לאור אדום ברמזור ונהיגה רשלנית.

בפרטי העבירה, נטען נגדו, כי ביום 1/4/08 סמוך לשעה 11:00 הוא נהג ברכב מסחרי מסוג "טויוטה" שמספרה 61-944-10 בכביש 65 מכיוון מערב לכיוון מזרח עד אשר הגיע לצומת "תלמי אלעזר" שהינו צומת מרומזר.

באותה עת, במקום הנ"ל בכיוון הנגדי ממול ולקראת רכב הנאשם נעצר עקב אור אדום ברמזור בנתיב השמאלי לפניה שמאלה רכב פרטי מסוג הונדה אשר היה נהוג בידי ויצין יפעת אשר החלה בנסיעה ופניה שמאלה לאחר שהאור ברמזור בכיוון נסיעתה התחלף מאדום לירוק.

לטענת המאשימה, הנאשם נהג את רכבו ברשלנות בכך שלא ציית לאור האדום ברמזור נכנס לצומת תוך שהוא חוצה קו עצירה באור אדום חסם את דרכו של הרכב בו נהגה יפעת ויצמן וכלי הרכב התנגשו.

הנאשם כפר בעובדות כתב האישום.

אין מחלוקת שבתאריך 1 לאפריל 2008, סמוך לשעה 11:00 בכביש מספר 65 צומת תלמי אלעזר התרחשה התאונה בין רכב מסחרי שמספרו 61-944-10 מסוג טויוטה בו נהג הנאשם מר חן חיים, לבין רכב פרטי מסוג הונדה שמספרו 82-274-06 בו נהגה יפעת ויצמן. הכביש במקום התאונה הינו דרך בין עירונית והמהירות המותרת במקום התאונה הינה 90 קמ"ש. כתוצאה מן התאונה, נפגעו שני כלי הרכב המעורבים.

הבוחן אשר חקר נסיבות התאונה הינו רס"ר ברדה זיו. מדוח הבוחן אותו ערך (ת/5) תרשים (ת/6) התברר כי התאונה התרחשה ביום 1/3/08 סמוך לשעה 11:00 בכביש מס' 4 ובתאונה זו נפגעו שני הרכבים המעורבים.

עוד נקבע כי התאונה התרחשה בין חזית פינה קדמית ימנית מסחרית לחזית פינה קדמית שמאלית של רכב ב'. התאונה התרחשה שעה ששני כלי הרכב היו בתנועה וכמו כן בתוך הצומת בכיוון נסיעת שני כלי הרכב.

לטענת הבוחן, התאונה נגרמה עקב אי ציות לרמזור אדום המוצב בכיוון נסיעת הרכב המסחרי בו נהג הנאשם.

בעדותו בבית המשפט נחקר הבוחן רס"מ זיו ברדה לשאלות הסנגור הוא השיב כי כלי הרכב אשר היו מעורבים בתאונה והרמזורים היו תקינים. רס"מ זיו העיד כי למעשה מסקנתו היא שהנאשם לא כיבד את האור האדום ברמזור בכיוון נסיעתו.

למסקנה זו הגיע בעקבות עדות של עד אותו חקרה בתשובה לשאלות הסנגור השיב הבוחן כי העד אשר טוען כי ראה את הנאשם חוצה את הצומת באור אדום עמד בצומת והרמזור ניצב לימינו והוא (הבוחן) לא הטיל ספק בדבריו.

הגב' יפעת ויצמן נהגה במועד התאונה ברכב מסוג הונדה ביציאה ממושב תלמי אלעזר ולדבריה כאשר הגיעה לכביש 65 עצרה את רכבה שכן הרמזור בכיוון נסיעתה הורה אדום. משהתחלף האור לירוק היא החלה בנסיעה מעצירה ולפתע שמעה חבטה, לטענתה היא פתחה בנסיעה רק שהרמזור לכיוון נסיעתה הורה ירוק.

עוד העיד בפרשת התביעה העד מר חדווי כהן המשמש כנהג המשאית בחקירתו הראשית הסכימו הצדדים להגיש את הודעתו של העד במשטרה (ת/3). בהודעה הזו ציין העד כי הוא משמש כנהג משאית וביום התאונה הוא נהג בכביש 65 לכיוון מזרח לכיוון מערב והוא עצר את משאיתו שעה שהרמזור הורה אדום בצומת תלמי אלעזר. לדבריו, הוא עצר את המשאית בנתיב הימני. לדבריו, הוא הבחין ברכבה של גב' יפעת ויצמן שעה שהוא יוצא מהצומת באור ירוק וזמן קצר לאחר מכן הבחין ברכב המסחרי אשר פגע ברכב ההונדה.

בחקירתו הנגדית הציג הסנגור לעד מר חדווי כהן חוות דעת ממנה עולה כי לא ניתן להבחין בצבע הרמזור אשר ניצב בצד ימין. מר חדווי התעקש שהוא הבחין היטב שהאור ברמזור הורה ירוק. עוד הוא ציין כי הוא בעל רשיון נהיגה למשאית ואוטובוס וכי הוא נוהג משנת 1987.

בתאריך 1/4/08 נגבתה מן הנאשם אמרה שלאחר אזהרה. בהודעה זו טען הנאשם, כי במועד התאונה הוא נהג ברכב מסוג טויוטה היליקס מכיוון חדרה לכיוון התיק והוא חלף על פני צומת גן שמואל שעה שהאור בכיוון נסיעתו הראה ירוק ולאחר מכן חלף על פני צומת נוספת גם באור ירוק ומשהגיע לצומת השלישית, הוא נכנס לצומת כשהאור בכיוונו הראה ירוק. לדבריו הוא נסע במהירות של 40-50 קמ"ש. לדבריו הוא לא הבחין במכונתה של הגב' ויצמן יפעת עד לרכב שמכוניתה פגעה ברכבו והעיפה אותו לצד השני של הכביש שם נחבט בעמוד. בתשובה לשאלות החוקר, טען הנאשם, כי בזמן התאונה היה אור יום, מזג האויר היה טוב, הראיה היתה טובה והכביש אספלט תקין, נקי ויבש. להתרשמותו הרמזורים עבדו כרגיל. הנאשם הדגיש כי נכנס לצומת שעה שהאור ברמזור בכיוון נסיעתו הורה ירוק.

בעדותו בפני, טען הנאשם, כי הוא עובד כמסיע של נכה צה"ל למעלה מ- 20 שנה והוא נוהג משנת 56'. לדבריו, בכביש בו ארעה התאונה הוא נוהג לנסוע בו פעמיים ביום. בהתייחסו לתאור התאונה טען הנאשם, כי הגיע לצומת גן שמואל מכיוון חדרה ועוד בצומת מלפניו, כך טען, עמדו בין 4 ל- 5 רכבים.

לאחר מכן, הוא המשיך בנסיעה, חלף על פני שני רמזורים, ברמזור השלישי מרחק של 10-20 מטר יצא רכב ההונדה בו נהגה המתלוננת ואז התרחשה התאונה. הנאשם טען שגם לאחר ארוע התאונה עדיין דלק האור בכיוון נסיעתו.

בפרשת ההגנה הגיש ב"כ הנאשם חוות דעת מומחה עליה חתום המהנדס מר וייסמן גדליהו. מר ויסמן יצא לבקר בצומת נשוא תאונה זו, ביום 30/4/13 בדיקתו את אזור הצומת בו ארעה התאונה לדבריו הרמזור בצומת נשוא התאונה מופעל ב- 4 מופעים. בכיוון נסיעת הנאשם קיים "גל ירוק" בשלושת הצמתים בהם חלף כך שניתן לנסוע באור ירוק בשלושת הרמזורים (צומת גן שמואל, צומת פרדס חנה וצומת התאונה).

לדברי מר ויסמן מופע אור הירוק לרכב הנוסע בכיוון בו נסע הנאשם הינו 113 שניות. במהלך הביקור ביקש המהנדס ויסמן לבדוק את שדה הראיה של העד מר כהן חדווי. בבדיקה שערך במקום טען מר ויסמן, כי העד אשר מביט לעבר פנסי הרמזור הממוקם על המדרכה שמימינו הוא מיועד לרכב ההונדה המגיע מכיוון הניצב. לדבריו, הוא עמד בנתיב הימני של הכביש וממקום עמידתו לא יכול היה להבחין מהו צבע האור ברמזור.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ