אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מדינת ישראל נ' חמדון

מדינת ישראל נ' חמדון

תאריך פרסום : 25/11/2010 | גרסת הדפסה
נ"ב
בית משפט השלום לתעבורה בעכו
3456-06-09
25/11/2010
בפני השופט:
אבישי קאופמן

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
הנתבע:
מוהיב חמדון
גזר-דין

גזר דין

בתיק זה הורשע הנאשם, על פי הודאתו, בעבירות של נהיגה ברכב ללא רשיון נהיגה תקף, אי ציות לשוטרים ונהיגה בקלות ראש.

על פי עובדות כתב האישום נהג הנאשם ברכבו ביום 6.6.07 בכביש 805 לכיוון מערב וזאת למרות שרשיונו פקע בשנת 1999. בסמוך לצומת שעב, הורה השוטר ג'יהאד סלאמה לנאשם לעצור את רכבו לביקורת. הנאשם לא ציית לשוטר, האיץ את מהירות נסיעתו, כמעט ופגע בשוטר, נמלט מהמקום לכיוון הכפר כאבול, שם המשיך בנסיעה פרועה, סיכן הולכי רגל ואף ניסה לנגח את הניידת שדלקה אחריו. לבסוף הגיע הנאשם לדרך ללא מוצא, שם ירד הנאשם מרכבו והחל להימלט רגלית, כאשר השוטר בנסימון רודף אחריו, עד אשר לכד אותו.

בין הצדדים לא הייתה מחלוקת על עיקר ההאשמות, אלא שהנאשם טען כי התאונה שאירעה בסוף המרדף לא הייתה באשמתו וכן כי התנהגותו לא הייתה חמורה כנטען. שמיעת הראיות בתיק החלה, ובהמשך הסכימה המאשימה למחיקת סעיף גרימת הנזק והנאשם חזר בו מכפירתו והודה כאמור בעובדות כתב האישום.

לאור הודאת הנאשם בעיקר סעיפי האישום כבר בתחילת הדיון הוא נפסל מקבלת רשיון כבר ביום 6.9.09.

ב"כ המאשימה ביקש להטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל, פסילה ממושכת ועונשים נלווים.

ב"כ הנאשם פירט את נסיבותיו האישיות של הנאשם, ביקש להמנע מהטלת עונש של מאסר בפועל, להסתפק בתקופת הפסילה עד היום, ולהטיל על הנאשם עונש צופה פני עתיד.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, מקובלת עלי עמדת המאשימה כי יש לגזור על הנאשם בתיק זה עונש של מאסר בפועל, וסבורני כי אף ראוי שיהיה זה עונש של מאסר מאחורי סורג ובריח ולא עונש שירוצה בעבודות שירות.

התנהגותו של הנאשם גרמה לסיכון רב לחיי אדם, ודומה כי נעשה עימו חסד בכך שלא יוחסה לו עבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. הנאשם נהג באופן פרוע בכביש בינעירוני ובהמשך בכבישי הכפר בו מצויים אזרחים ולידם, ואף ניסה לנגח את הניידת שניסתה לעצרו.

העיד השוטר ג'יהאד סלאמה:

ראיתי שהרכב היה במרחק של כמעט 50 מטרים ממני, סימנתי לו לעצור בצד לביקורת, ראיתי שהרכב לא מתייחס ומתקדם, סטיתי קצת לכיוון הכביש כדי לוודא שאולי הוא לא רואה אותי, לוודא שהוא יעצור בצד, סימנתי עם הידיים שיעצור בצד. אז ראיתיש הוא ממש ממשיך לכיוון שלי בנסיעה מהירה ואז נאלצתי להיזרק הצידה, אם לא הייתי נזרק הצידה סביר להניח שהיה עולה עלי.

העיד השוטר אופיר בנסימון:

מדובר בשעת ערב מוקדמת 18:00, הכפר הומה, ילדים הולכים הוא לא מתחשב בשום דבר אנשים נזרקים וזזים הצידה, אני כורז לו לעצור בצד, כל הכפר שומע אותו , בשלבים שאני רואה חלון של זמן לעקפו כדי לנסות שיראה את הפרצוף שלי הוא שובר אלי הוא מנסה להוריד אותי מהכביש. יש סמטאות וכבישים יותר רחבים, בסמטאות לא היתה ברירה, כשהכביש התרחב ניסיתי להתקרב אליו אולי הוא לא זיהה אותי בכל זאת, אולי יש איזושהיא בעיה, הוא שבר לכיוון שלי כדי להוריד אותי מהכביש. לסירוגין , ימין ושמאל אותו סיפור לכל אורך הנסיעה, בשלב מסויים אנו נכנסים לשטח לתוך מטע זיתים בפאתי כבול, יש שם אדמה של דרדרת + טוף. הוא נסע בין עצי הזית, נסעתי אחריו בשלב מסויים הוא זיהה גדר, נתן בלימת חירום וברח מהרכב, אני בלמתי אחריו בגלל הדרדרת הרכב החליק ופגע ברכבו.

אני פורק מהאוטו, השארתי את ג'האד ברכב, יצאתי במהירות מהרכב, רצתי אחריו, איני יודע מה המרחק היה וכמה זמן, בשלב מסויים אני תופס אותו אוזק אותו ומחזיר אותו בהליכה לניידת כאשר כל הכפר כבר יצא.

העיד השוטר רוני מועדי:

היתה נסיעה מאד משמעותית אחרי הרכב הנמלט עד שאבדנו אותו, הוא העיף אנשים, העיף ילדים, העדיף רכבים הצידה, זה כמו בסרטים, הוא סיכן אותנו, סיכן ילדים בכביש...

עיון בעברו התעבורתי של הנאשם מגלה כי לחובתו הרשעה בעבירה קודמת של אי ציות להוראות שוטר ועבירות רשיונות נוספות קודמות. לאור כל האמור לעיל, לאור חומרת העבירות ולאחר ששקלתי את טענות הצדדים, הגעתי למסקנה כי העונש הראוי לעבירה זו הינו עונש של מאסר בפועל, שגם אם הינו לתקופה קצרה יחסית, מן הראוי כי ירוצה מאחורי סורג ובריח, ולא בעבודות שירות, וזאת הן כענישה ראויה למי שבניסיונו להתחמק מן הדין גרם לסיכון רב, והן כהרתעת הרבים מחזרה על מעשה מעין זה.

אשר על כן, החלטתי לגזור על הנאשם את העונשים הבאים:

*שלושה חודשי מאסר בפועל.

*9 חודשים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור בתקופה הנ"ל עבירה לפי סעיף 10(א) לפקודת התעבורה, או סעיף 67 לפקודת התעבורה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ